Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@22:41:59 GMT

اذعان شورای شهر به عدم موفقیت در انتخاب شهردار کرج

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۸۳۰۸

اذعان شورای شهر به عدم موفقیت در انتخاب شهردار کرج

کرج - پنجاه وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج در حالی با حضور منتخبان مردم در پارلمان شهری برگزار شد که برخی اعضا به نوعی به عدم موفقیت شورای پنجم در انتخاب شهردار اذعان کردند ضمن آنکه بررسی انتخاب شهردار کرج به جلسه آتی موکول شد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این جلسه که عصر امروز دوشنبه برگزار شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج با بیان اینکه یکی از وظایف شورای شهر انتخاب شهردار است و متاسفانه در این زمینه شورا موفق نبوده است گفت: با نظر برخی که می گویند شورا درصدد ایجاد دیکتاتوری است موافق نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در انتخاب شهردار بایستی کاملا دموکراتیک و شفاف عمل کرد و هر نامزدی که انتخاب می شود در جلسه علنی و با حضور رسانه ها باشد.

زارع با یادآوری این موضوع دفاع نامزد پست شهردار از خود و اعلام توانایی ها باید در حضور افکار عمومی و رسانه ها باشد، خاطرنشان کرد: برای ایجاد وحدت حداکثری، شورای ۱۳ نفری تصمیم گیرنده باشد و شهردار منتخب باید در گروه ۱+۱۳باشد.

سخنگوی شورای شهر کرج نیزاظهار کرد: شورای پنجم در انتخاب شهردار نتیجه مطلوب را حاصل نکرد و به دلیل عدم شناخت و همدلی لازم در انتخاب شهردار دچار چالش شد.

رحیم خستو با بیان اینکه  بایستی از مردم عذر خواهی کنیم، افزود: با اعتقاد براینکه اعضای شورا ۱۳نفر بوده و اجماع همه اعضا ایجاد رضایت در نزد مردم می باشد ولی شتابزدگی در انتخاب شهردار اهداف اعضای شورا را محقق نکرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه گفت: در انتخاب بعدی شهردار نبایستی اشتباه کرد چرا که شانس دیگری نداریم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیزدر این جلسه با بیان اینکه در انتخاب شهردار دموکراسی عمل شده است، گفت: در انتخاب شهردار شناخت کافی نداشتیم ولی دموکراسی را عمل کردیم چراکه از حاصل ثبت نام ۳۳‌ کاندیدا  درنهایت دو فرد به نقطه پایانی رسیدند و انتخاب  از میان دکتر نصیری و آقای سلیمی بود.

منصور وحیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر دو کاندید از شهرداری تهران  بودند ۸ نفر به نصیری و ۵ نفر به سلیمی رای دادند واین در حالی بود که  نظر ما شخص خاصی نبود بلکه گزینه ای مورد نظر شورا بود که بتواند خواسته های مردم را محقق کند.

وی در ادامه گفت: اصغر نصیری شهردار سابق کرج در مدت شش ماه فعالیت خود در این مسئولیت  نقاط قوت زیادی داشت.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر کرج  چالش هایی   پیش روی خود داشته اما نمره منفی نداشته است، گفت: اختلافات سال گذشته در بخش جذب منابع نقدی و اقدامات مرتبط با اداره شهر بود که پس از استعفای شهردار سرپرست شهرداری کرج در بدترین شرایط کاری این مسئولیت سنگین را بر عهده گرفته است.

دیگر عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه نباید اعضا شورا خواست های شخصی خود را در انتخاب شهردار دخیل کنند، گفت:  اعضای شورا منتخب رای مردم هستند و باید شایسته سالاری را مبنای اقدامات خود قرار دهند.

غدیر مهدوی تصریح کرد:اعضای شورای شهر افرادی را انتخاب نکنند که نظام شایسته سالاری زیر سوال برود.

در ادامه جلسه رئیس شورای شهر کرج  بررسی موضوع انتخاب شهردار را به جلسه آینده موکول کرد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ گردانی در پارک‌ها و بوستان‌های کرج باید ممنوع شود

ایسنا/البرز رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج گفت: سگ گردانی در خیابان و پارک‌ها باعث بروز نگرانی برای شهروندان و برخی حوادث ناگوار شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علیرضا سعیدی اظهار کرد: متاسفانه ورود برخی افراد با سگ به پارک به خصوص سگ‌های فانتزی و بزرگ باعث آزار شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه وجود این سگ‌ها در فضاهای عمومی حتی برای بزرگسالان هم رعب آور است، گفت: رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای شهر کرج به سگ گردانی به عنوان یک ضد ارزش اشاره کرد و  یادآور شد: برخی پارک‌ها محلی برای خرید و فروش سگ شده است و صاحبان آنها هیچ چیز را رعایت نمی‌کنند و به حقوق دیگر شهروندانی که برای گذراندن اوقات فراغت به این فضاها آمده‌اند احترام نمی‌گذارند.

عضو شورای شهر کرج اظهار کرد: سگ گردانی در پارک‌ها و بوستان‌های کرج باید ممنوع شود تا شاهد بروز برخی حوادث ناگوار و نارضایتی شهروندان نباشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه در پاسخ به اینکه وضعیت بودجه فرهنگی در دوره ششم شورا چطور بوده است، توضیح داد: در این دوره از شورا شاهد افزایش معنادار بودجه این حوزه در مقایسه با سایر دوره‌ها بودیم.

حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: در این دوره از شورا تعامل معناداری بین مدیریت شهری کرج با مراکز فرهنگی- هنری شهر برقرار شده که این روند ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سکاندار شهرداری نجف‌آباد معرفی شد
  • سگ گردانی در پارک‌ها و بوستان‌های کرج باید ممنوع شود
  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • عباس مرادی سکاندار شهرداری نجف آباد شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه بین شهردار اصفهان و مدیرعامل بانک شهر برای توسعه همکاری‌ها
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد