Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان دریافته اند رژیم غذایی مدیترانه ای موجب افزایش باکتری های خوب ساکن در روده تا ۷۰ درصد می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محققان مرکز پزشکی ویک فورست کارولینای شمالی دریافتند رژیم غذایی گیاهی مدیترانه ای در مقایسه با رژیم غذایی غربی که مبتنی بر گوشت است تا ۷ درصد موجب افزایش باکتری های خوب روده می شود درحالیکه این رقم در رژیم غذایی غربی تنها۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد است.

در این مطالعه، شرکت کنندگان به طورتصادفی به گروه رژیم غذایی مدیترانه ای یا غربی تقسیم شدند و به مدت ۳۰ ماه مورد مطالعه قرار گرفتند.

رژیم غذایی غربی حاوی گوشت خوک، گوشت گاو، کره، تخم مرغ، کلسترول، شربت ذرت با قند فروکتوز بالا و ساکروز بود، در حالی که رژیم غذایی مدیترانه ای شامل روغن ماهی، روغن زیتون، وعده های غذایی ماهی، کره، تخم مرغ، آرد لوبیا سیاه و سفید، آرد گندم، آب سبزیجات، پوره میوه و ساکاروز بود. میزان کالری هر دو رژیم غذایی یکسان بود.

در پایان تحقیق، تیم تحقیق میکروبیوم های روده همه شرکت کنندگان را از طریق آزمایش مدفوع بررسی کردند؛ میکروبیوم روده، باکتری های خوب و بدی هستند که در دستگاه گوارش زندگی می کنند.

آنها دریافتند تنوع باکتری های روده در گروه رژیم غذایی مدیترانه ای در مقایسه با گروه رژیم غذایی غربی به شکل قابل توجهی بالاتر بود.

«هاریوم یاداو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در حدود ۲ میلیارد باکتری خوب و بد در روده همه انسان ها زندگی می کنند. اگر تعداد باکتری ها با یکدیگر متعادل نباشد، می تواند سلامت آسیب ببیند.»

به گفته وی، «ما مشاهده کردیم باکتری خوب روده و عمدتا Lactobacillus که بیشتر ناشی از پروبیوتیک ها هستند، به شکل قابل توجهی در گروه رژیم غذایی مدیترانه ای افزایش یافته بود.»

محققان عنوان می کنند این مطالعه می تواند با هدف فهم رابطه بین رژیم غذایی-میکروبیوم-سلامت در انسان ها در مشکلاتی نظیر چاقی، دیابت نوع۲، بیماری قلبی-عروقی و اختلالات روان پریشی سودمند باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گوشت رژیم غذایی قند وعده های غذایی سرپرست تیم سلامت رژیم غذایی سلامت گوشت رژیم غذایی مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی

آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته از خردشدۀ گیاه برگ بو، برای جلوگیری از بروز عفونت­های موضعی و درمان آن‌ها استفاده می­شد. استفاده از روغن برگ بو به عنوان نگهدارندۀ مواد غذایی کارآمد گزارش کردند. درحال حاضر از روغن برگِ بو به عنوان مادۀ نگه دارنده وادویه در صنایع غذایی ازجمله تهیۀ ترشی و خیارشوراستفاده می­شود. برگِبو گیاهی اروماتیکی است که از زمان‌های قدیم به عنوان ادویه در غذا‌های مدیترانه‌ای و جز دارو‌های سنتی برای درمان چندین بیماری عفونی استفاده می‌شد.

چندین مطالعه در مورد تأثیر عصارۀ گیاه برگِ بو بر باکتری­های مختلف انجام شده است. نتایج نشان دهندۀاثر ضدباکتریال عصاره بر باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس، اشرشیاکلی و سودوموناس ائروژینوژا بو که بالاترین فعالیت ضدباکتریایی عصارۀ گیاه برگ بو بر باکتری استافیلوکوک اورئوس است. با توجه به تأثیر بیشتر عصاره­ الکلی برگِ بو بر باکتری گرم مثبت می­توان مشخص کرد که نتیجه تاثیر ترکیبات فنولی باعث ایجاد اختلال در دیواره سلولی این نوع باکتری‌ها می‌شود؛ و باکتری‌های گرم منفی به دلیل ماهیت غشا سلولی که به علت داشتن لیپوپلی ساکارید مانع تجمع ترکیبات و عصاره‌های گیاهی در غشای سلولی شده و در نتیجه نفوذ کمتری دارند.

دراین بین، نتایج ضدباکتریال عصاره‌های منطقۀ‌های مختلف نشان داد فعالیت ضدباکتریایی این گیاه تحت تأثیر عواملی همچون میزان مواد غذایی موجود در خاک، شرایط اقلیمی منطقه، بارندگی، ارتفاع و دماست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!