Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@07:45:44 GMT

کرمان|شهید مطهری نمونه بارز یک معلم و استاد دانشمند است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۸۶۴۲

کرمان|شهید مطهری نمونه بارز یک معلم و استاد دانشمند است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه پیشرفت جوامع به دست اساتید خوب محقق می‌شود گفت: در هیچ یک از ادیان الهی به اندازه اسلام در مورد جایگاه معلم مطلب نیامده و این جایگاه از نظر اسلام بسیار ارزشمند است. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در جمع اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در تبیین جایگاه معلم اظهار‌داشت: احترام به جایگاه معلم احترام به انسانیت است و به‌همین دلیل بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در هیچ یک از ادیان الهی به اندازه اسلام در مورد جایگاه معلم مطلب نیامده و این جایگاه از نظر اسلام بسیار ارزشمند است گفت: در موضوع علم نیز هر علمی که برای انسانیت مفید‌تر باشد، جایگاه مهمتری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه انسان در بین مخلوقات عالم از همه اولی‌تر است و هر چه که در مسیر تکامل انسان قرار بگیرد، مهم می‌شود افزود: کار معلمی در مسیر تکامل انسان است و به‌همین دلیل جایگاه بسیار بالا و مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه استاد جایگاه پدری برای انسان دارد و به علم انسان می‌افزاید خاطر‌نشان کرد: انسان در بین مخلوقات موجود عجیبی است و در روایات آمده که انسان حجت را بر همه مخلوقات تمام می‌کند و همه کسانی که منکر آفرینش و خدا هستند با وجود انسان حجت بر آنها تمام می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه انسان پلی است بین بهشت و جهنم و اگر درست تربیت شد همه را به سمت بهشت می‌برد و اگر بد تربیت شد می‌تواند همه را جهنمی کند گفت: اگر می‌خواهید بر سر کلاس درس بچه‌ها را با خود هماهنگ کنید نباید مستقیم سراغ اعتقادات آنها برویم.

وی با اشاره به اینکه راه پاسخ به سوالات بچه‌ها بر سر کلاس درس این است که ابتدا جهان‌بینی آنها را افزایش بدهیم افزود: برای آنکه جهان‌بینی آنها را تغییر دهید نیازمند صبر و حوصله است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: باید به بچه‌هایی که آتش را نمی‌شناسد و با نزدیک کردن دستش به آتش می‌سوزد، خطر آتش را یاد داد و اول دست او را کمی نزدیک کرد و حرارت آتش را به او نشان داد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری نمونه بارز یک معلم و استاد دانشمند است و آنقدر اشکالات را خوب توضیح می‌دهد که اگر خوب او را نشناسیم، فکر خواهیم کرد از اشکالات حمایت می‌کند در حالیکه او راه را نشان می‌داد گفت: اخلاق دیروز و امروز ندارد و برای اینکه یک جامعه متعالی داشته باشیم باید اخلاق در آن وجود داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه هر که در دنیا پیشرفتی داشته، استاد خوب داشته است افزود: بچه‌ها در سر کلاس درس امانت الهی هستند و هر چه از استاد ببینند یاد گرفته و در زندگی خود پیاده می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R7860/P1377/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، خطیب جمعه فسا در خطبه های این هفته ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم گفت: آثار به یادگار مانده از معلم شهید استاد مرتضی مطهری رویکرد تبیینی دارد و می‌توان از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی معلمان بهره گرفت.

حجت الاسلام جمالی زاده به هفته کار و کارگر هم اشاره کرد و افزود: شغل کارگری جزو مشاغل پرخطر ، سخت و زیان آور است و مسئولان برای رفع مشکلات آنها همچون بیمه کارگران ساختمانی باید به صورت جدی اقدام کنند. 

همزمان با هفته کار و کارگر علاوه بر برپایی میز خدمت از سوی اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی از کارگران نمونه شهرستان فسا  در مصلی نماز جمعه تقدیر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری