Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

دوشنبه ۱۶ مرداد ماه سال گذشته لیگ دسته اول با ۱۸ تیم آغاز شد،از همان ابتدا مشخص بود این رقابتها حال و هوای عجیبی دارد،از بلاتکلیفی تیم های قدیمی و ریشه دار راه آهن تهران و صبای قم تا قلدری تیم های مثل نفت مسجد سلیمان، بادران تهران،نساجی مازندران، خونه به خونه و فجرسپاسی که از ابتدا باز های خود را با پیروزی از پیش روی برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید سقوط راه آهن قابل پیش بینی بود،تیمی که بدون اردو و حتی جذب نفرات جدید وارد مسابقات لیگ یک شد،سیروس دین محمدی از همان ابتدا از شرایط تیم ریشه دار و قدیمی راه آهن ناراضی بود، روزها برای لکوموتیورانان خیلی سخت گذشت تیمی که ستار های خوبی را به تیم ملی و باشگاه های ایران معرفی کرد،حالا محتاج کمک دیگران بود،راه آهن به علت بدهی های زیاد و مشکلات مالی فراوان  از پنجره نقل و انتقالات محروم بود و باید از بازیکنان جوان وبی تجربه استفاده می کرد.

در نهایت دین محمدی نتوانست این شرایط را تحمل کند و استعفا کرد، در ادامه  محسن بیا تی نیا به عنوان یک ناجی یا یک سوپر من هدایت لکوموتیو را برعهده گرفت،بازیکن سابق و دلسوز راه آهن هم نتوانست خودش را قانع کند که نمی تواند به این تیم کمک کند و در پایان با ۱۰ امتیاز به لیگ دسته دوم سقوط کرد،کمتر کسی فکر می کرد که راه آهن با این شرایط سرنوشت نساجی مازندران را مشخص کند،عاقبت راه آهن طوری رقم خورد که بیشتر مردم مازندران دست به دعا شدند تا بیشترین گل را دریافت کند تا نساجی صعود کند.

* تیمی دیگری که به لیگ دسته دوم سقوط کرد، صبای قم بود،در زمان های نه چندان دور صبا برای اولین بار در فصل ۸۴-۸۳ و بعد از قهرمانی در لیگ دسته اول به لیگ برتر رسید و به صورت متوالی تا فصل ۹۶-۹۵ در این مسابقات حضور داشت.بهترین مقامی که این تیم در ۱۳ فصل حضورش در لیگ برتر به دست آورد به فصل های ۸۷-۸۶ و ۹۱-۹۰ باز می‌گردد،اما امسال حال و هوای عجیبی داشت اینقدر مشکل مالی گریبانش را گرفت که حتی بازیکنان این تیم دعا می کردند حداقل توپی برای بازی کردن داشته باشند،طلبکاران این تیم همیشه سر تمرین حاضر بودند،با این فشارهای عصبی هومن افاضلی نتوانست شرایط را تحمل کند و تیم را رها کرد تا صبا به حال خودش باشد و با آرامش به لیگ دسته دوم سقوط کند.

*ایرانجوان بوشهر تیم پرطرفداری که با بی فکری مسئولین به لیگ دسته دوم سقوط کرد،گریه های تماشاگران  و بازیکنان این تیم در بازی مقابل مس رفسنجان شاید تلخ ترین صحنه لیگ یک باشد،اگر کمی توجه شامل حال تیم ایرانجوان از سوی مدیران استان می شد شاید الان هواداران این تیم خوشحال بودند.شاید بیشتر از همه مهدی قائدی و مهدی طارمی  از سقوط تیمی که آن ها را به باشگاه استقلال و پرسپولیس معرفی کردند ناراحت باشند.

*ماشین سازی تبریز با کمک زنوزی از منجلاب بیرون آمد، تیمی که شاید اگر با دلسوزی مالک لیگ برتری مواجه نمی شد الان در لیگ دسته دوم بود،این تیم کم حاشیه نداشت از اختلاف سرمربی و بازیکن گرفته ، تا کمک فیروز کریمی به ماشین سازی، ماشین با کمک راننده های با تجربه تبریز هدایت شد تا فصل آینده در مسیر صاف و هموار قرار بگیرد.شهرداری تبریز و آلومینیوم اراک، تیم های هستند که در لیگ نتایج نوسانی داشتند، اگر از الان دست نجنبند، می توانند جزء تیم های سقوط کرده به لیگ دسته دوم باشند.

*گل گهرسیرجان ، مس کرمان،  اکسین البرز ، مس رفسنجان، شهرداری ماهشهر ، برق جدید شیراز،۶ تیمی هستند که در لیگ نتایج  نسبتا خوبی را کسب کردند،برق شیراز و اکسین البرز در هفته های پایانی نشان دادند که هنوز شرافت در فوتبال وجود دارد،عملکرد این تیم مقابل خونه به خونه سرنوشت تیم صعود کننده با لیگ برتر را تغییر داد،رحمان رضایی مربی جوان و با انگیزه فوتبال ایران با برق امید دارد که اگر مشکلات مالی این تیم حل شود خیلی زود می تواند در سال آینده جزء مدعیان صعود به لیگ برتر باشد، شیرازی که جایش در لیگ برتر خالی است،علی لطیفی مردی با جنب و جوش فراوان در کنار زمین، مربی که  همیشه اعتراض می کند و معتقد است دلیل اصلی ناکامی اکسین البرز در این فصل ناداوری و بی توجهی مسئولان استان البرز است،با این حال این دو مربی نشان دادند فوتبال پاک است و با توجه به پیشنهادهای مالی از گوشه کنار زمین فوتبال به هر قیمتی شرافت را نمی فروشند.اگر این دو مربی سال آینده حضور داشته باشند، می توانند جزء مدعیان لیگ دسته اول باشند.

*شاید تلخ ترین اتفاق سقوط ملوان به دسته اول باشد. وقتی این تیم  به لیگ دسته اول نقل مکان کرد،بیشتر فوتبالی ها از این موضوع ناراحت بودند،ملوان یا قوهای سپید بندر انزلی با نادر دست نشان فصل سختی را پشت سر گذاشتند با همه کمبودها صبوری کردند تا این تیم را دوباره به لیگ برتر برسانند، اما با  ناداوری و مشکلات مالی ملوان  در پایان لیگ با ۵۵ امتیاز در رده ششم قرار گرفت،ملوان پتانسیل صعود به لیگ برتر را دارد اگر مسئولان کمی بیشتر دست به جیب شوند، می توان ملوان را به عنوان تیم مدعی در سال آینده معرفی کرد. ملوانی که با آن پتانسیل هواداران نباید جایگاهش وسط های جدول لیگ دسته اول باشد. ملوان با نادر دست نشان را باید در بالای جدول و جزو مدعیان می دیدیم. ملوان راه پر ملتهبی را طی کرد و مسئولان این باشگاه باید واکاوی کنند که چه مقدار ایراد فنی بر این تیم وارد بوده و چه مقدار کمبودهای مالی این تیم را از صعود دور کرد.

*بادران با ربیعی ابتدای فصل نتایج خوبی را کسب کرد،خیلی ها معتقد بودند این تیم به لیگ برتر صعود می کند چرا که چند هفته در صدر جدول قرار گرفت و رقابت نزدیکی با نفت مسجد سلیمان داشت. تیم های رقیب، بادران را به عنوان تیم میلیاردی معرفی کردند، تیمی که بازیکنان خوبی را در لیگ یک جذب کرد، حتی در نیم فصل اول  به دنبال  چند بازیکن لیگ برتری بود تا با قدرت به لیگ برتر صعود کند،بادران حتی در جام حذفی نتایج خوبی را کسب کرد و در نهایت با ارائه یک بازی خوب  و منطقی مقابل پرسپولیس نشان داد تیم دست و پا شکسته ای نیست و پتانسیل حضور در لیگ برتر را دارد. ربیعی معتقد بود سوت های داور باعث شد تا این تیم نتواند امتیازهای لازم را کسب کند، با همه این شرایط تیم بادران عملکرد خوبی داشت حتی تا پایان لیگ روی کاغذ به عنوان تیم صعود کننده یاد می شد.بادران در بازی با نفت مسجد سلیمان بازی خوبی ارائه داد و با یک گل این تیم را شکست داد،هرچند این دیدار حواشی زیادی داشت و در پایان بازی درگیری های زیادی بوجود آمد، اما بادران با ربیعی نشان داد سال آینده در لیگ یک به کسی باج نخواهد داد به شرطی که همه المان های تیم صعود کننده را داشته باشد.

*فجر سپاسی با کلانتری سال سختی را سپری کردند تیمی که باید از اشتباهات فردی بازیکنانش درس عبرت بگیرد،تا سال آینده با تجربه تر ظاهر شود. این تیم هنوز امیدوار است تا فصل جدید با قدرت ظاهر شود،هواداران فجر چشم به راه هستند تا بار دیگر این تیم را در لیگ برتر ببینند،بازی های حساس و سرنوشت سازی را فجری ها  به راحتی از دست دادند و اگر این تیم مقابل تیم های مدعی نتایج خوبی را کسب می کرد شاید الان باید جشن صعود به لیگ برتر در شیراز برگزار می شد.

جای شیراز در لیگ برتر خالی است ولی نه با این امکانات، باید مسئولان شیراز کمی بیشتر به شرایط فوتبالی شهر خود توجه کنند تا سال آینده با قدرت ظاهر شوند.

*شب گذشته شاید کوچکترین هوادار بابلی هم فکر نمی کرد به راحتی فرصت صعود به لیگ برتر را از دست بدهند.خونه به خونه که از ابتدا جزء مدعیان قرار داشت وحتی نکونام را به سرمربی روی نیمکت خود دید،اما نتوانست به لیگ برتر صعود کند. این تیم در این فصل کم حواشی نداشت،مالک باشگاه زمانی که نکونام به عنوان مربی به تیم اضافه شد او را با لقب زیدان ‌آسیا معرفی کرد ولی اختلافاتی بوجود آمدکه رفاقت نکونام با حسن زاده به دشمنی تبدیل ش. اختلاف این دو به شکایت از هم کشیده شد،با همه این شرایط و اتفاقات، دیروز بابل به منطقه جنگی تبدیل شد و درگیری های زیادی بوجود آمد، بیشتر هواداران خونه خونه از نتیجه بدست آمده بسیار ناراحت بودند، بازیکنان برق شیراز از ترسشان در رختکن حبس شدند،مالک باشگاه باید برای فصل آینده برنامه ریزی کند،شاید برای خونه بخونه صعود نساجی قابل هضم نباشد ولی شاید در تهران معجزه باعث شد تا نساجی به لیگ برتر صعود کند. مالک خونه به خونه بابل شاید نیازمند این باشد تا در خلوت خود به انچه که بر تیمش گذشته تفکری کند. اینکه او کجای فوتبال است و اصلا چه می خواهد. اینکه چه می شود چند سالی است مدعی صعود به لیگ برتر است اما نمی شود آن چه که باید بشود. تیم پرهوادار و مشتاق خونه به خونه باید از اصل و ریشه خود را بسازد. حسن زاده این روزها به آرامش نیاز دارد تا تیمش را بکوبد و از نو بسازد. تیمی که فینال جام حذفی را دارد و این مسئولان تیم هستند که باید از آشوب صعود نکردن به لیگ برتر هر چه زودتر خارج شوند و به فینال مهم روز پنجشنبه خود فکر کنند اما شاهد هستیم که مسئولان خونه به خونه تهدید به کناره گیری از فینالی می کنند که شاید خیلی از تیم ها آرزو داشتند که جای خونه به خونه باشند. بابلی ها نیازمند شرایط منطقی تری برای تصمیم گیری و از نو ساختن هستند.

*نساجی مازندارن تیم شهر خسته بعد از 24 سال به لیگ برتر صعود کرد، روز گذشته در ورزشگاه تختی شهر تهران حال و هوای عجیبی حکم فرما بود، تماشاگران نساجی انگار می دانستند به لیگ برتر صعود می کنند، از ساعت ها قبل در ورزشگاه حضور داشنتد تا با جان و دل بازیکنان را با شعار با غیرت تشویق کنند،لحظه به لحظه نتایج خونه به خونه رصد می شد، استرس زیادی در ورزشگاه وجود داشت،همه برای حمایت نساجی به ورزشگاه آمده بوند، از بهداد سلیمی گرفته تا علی علیپور و شجاع خلیل زاده. آمده بودند تا در کنار هواداران جشن صعود بگیرند،انتظار به پایان رسید و نساجی بعد از  24  سال به لیگ برتر صعود کرد، تماشاگران از خوشحالی گریه کردند،نکونام با این برد جواب دندان شکنی به منتقدان خود داد، حالا نساجی در لیگ برتر حضور دارد، از الان باید به فکر این باشد تا در فصل آینده با قدرت در لیگ برتر ظاهر شود.نساجی برای رسیدن به لیگ برتر خون دل های زیادی خورده است. 24 سال انتظار برای رسیدن به سطح اول فوتبال اصلا چیز کمی نیست و در این انتظار مربی ها و بازیکنان و مدیران زیادی قربانی شده اند. نساجی باید به فکر کندن از خودی های بدتر از غریبه باشد. همان هایی که از دور مدام می گویند لنگش کن و وقتی خود را وارد چرخه می کنند آنچه برایشان مهم نیست شهر و فوتبال و نساجی است. نساجی باید سالم بماند و بدور از هر پلشتی و پشت پا زدن به فکر ساختن تیم قدرتمند برای لیگ برتر باشد که لیگ برتر جای درجا زدن و دور خوردن نیست.

*نفت مسجد سلیمان هم بالاخره امتیاز لازم برای صعود به لیگ برتر را بدست آورد، تیمی که می توانست خیلی زود تر از اینها جشن صعود را برگزار کند، محمود فکری در نیم فصل اول نتایج خوبی را کسب کرد، فکری نتوانست فاصله ۱۳ امتیازی را حفظ کند و تا لحظه آخر با استرس زیاد به قهرمانی رسید،محمود فکری نشان داد می تواند با امکانات خوب کارهای بزرگی انجام دهد،اما الان شرایط فرق می کند سرمربی نفت مسجد سلیمان در این فصل کمی با مدیران باشگاه مشکل داشت حتی چند باری هم قهر کرد تا نشان دهد از وضعیت باشگاه ناراضی هست،باید دید سال آینده نفت می تواند از لحاظ مالی تامین شود تا تیم با قدرتی را روانه مسابقات کند، در نهایت لیگ دسته اول به پایان رسید و نفت با فکری ۶۵ امتیاز کسب کرد و قهرمان لیگ دسته اول شد.

*سال آینده نفت تهران و مشکی پوشان در لیگ دسته اول بازی خواهند کرد تیم های که در لیگ برتر نتایج ضعیفی را کسب کردند،باید دید در لیگ دسته اول عملکرد خوبی خواهند داشت یا خیر، نفتی که همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد، آیا نفت به  سرنوشت راه آهن و صبا یا پاس دچار می شود؟

انتهای پیام/ا

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر والیبال؛ صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان

 تیم‌های پیکان تهران و فولاد سیرجان در دومین دیدار از سری پلی‌آف نیمه نهایی لیگ برتر والیبال از ساعت ۱۹ دیروز (سه‌شنبه) در سالن فدراسیون والیبال به مصاف هم رفتند که نتیجه این بازی، ۳ بر ۲ به سود فولاد بود.

پیکان در ست‌های اول و دوم ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۱ برنده شد، اما شاگردان بهروز عطایی در تیم فولاد در ست‌های سوم و چهارم به بازی برگشتند و ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۹ پیروز شدند تا برنده بازی در تای برک مشخص شود. فولاد در ست پنجم هم ۱۵ بر ۹ به برتری رسید تا به‌عنوان نخستین تیم راهی فینال شود.

تیم فولاد سیرجان در بازی نخست که یکشنبه برگزار شد با نتیجه ۳ بر یک پیکان را شکست داده بود.

دیدار دوم تیم‌های شهداب یزد و شهرداری ارومیه از سری پلی‌آف نیمه نهایی لیگ برتر والیبال نیز امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود. شهداب در بازی نخست ۳ بر یک برنده شده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) شترمرغ فراری و راننده‌های مبهوت
  • عملکرد شمس آذر در سال 1402؛ صعود به لیگ برتر و تداوم درخشش
  • «صفر دو» سال تابش خورشید فوتبال در قزوین
  • همه مدعیان صعود بردند، جز قهرمان لیگ‌برتر!
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • امروز دیدار برگشت شهرداری ارومیه و شهداب یزد
  • لیگ برتر والیبال؛ صعود فولاد به فینال با کامبک مقابل پیکان
  • صعود فولاد سیرجان به مرحله نهایی لیگ برتر والیبال
  • فردا، دیدار برگشت شهرداری ارومیه و شهداب یزد
  • ستاری: خیبر صعود کن و قهرمان شو!