Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم ‌مقام بانک مرکزی به در نظر گرفتن نقش بورس در تامین مالى طرح های نیمه‌ تمام اشاره کرد وگفت: مشارکت بودجه‌ای در قالب وجوه اداره شده و یارانه سود تسهیلات، کارساز نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، اکبر کمیجانی در نشست شورای گفت و گوى دولت و بخش خصوصی خواستار در نظر گرفتن سهم بازار سرمایه در اجرای طرح های نیمه تمام شد   و اظهار کرد: بازاری که نظام بانکی در آن فعالیت می کند، یک بازار با پروژه‌های کوتاه مدت است و عمدتا اولویت تامین سرمایه در گردش را در نظر دارد؛ ضمن اینکه تامین مالی بانکها عمدتا پروژه های کوچک و متوسط را در برمی گیرد، بنابراین با توجه به الگوی پروژه هایی که تعریف شده است، به نظر می رسد که باید از ظرفیت بازار سرمایه نیز بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وى با بیان این که در نسخه کنونی تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور مربوط به اجرای طرح‌های نیمه تمام، مشکل خاصی از نظر بانک مرکزی مشاهده نمی‌شود تصریح کرد: پیشنهاد ما این است با توجه به اینکه در آخرین ماده این آیین نامه، نظام بانکی سهم اصلی را در تامین مالی به عهده خواهد داشت؛ به نظر می رسد که باید در کارگروهی متشکل از بانک مرکزی، اتاق های بازرگانی و تعاون، این مباحث تامین مالی به دقت بررسی شده و با ملاحظاتی که نظام بانکی دارد، دستورالعمل اجرایی این تبصره تدوین شود.

قائم مقام بانک مرکزی افزود: در رابطه با وثایق نیز کلیات مطرح شده است، این در حالی است که باید بر روی آن بحث بیشتری صورت گیرد.

وى ادامه داد: اکنون سیستم بانکی با مطالبات فراوانی روبرو است و بعد از سال هایی که گذشته، به سیستم بانکی گفته می‌شود که باید حسابرسی در این رابطه صورت گیرد، بنابراین چنانچه آیین نامه و دستورالعمل حاوی پیام روشنی برای نظام بانکی نباشد، مانعی برای اجرای آیین نامه خواهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت بخش خصوصی سرمایه بودجه بانک مرکزی آیین نامه بانک مرکزی بخش خصوصی بانک بورس اکبر کمیجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، آقای محمد حسین مقیسه گفته مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری-قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت. وی گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش خطرپذیری (ریسک) بازپرداخت نشدن تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکو‌های تامین مالی جمعی و سکو‌های تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود.  مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل می‌شود.  مقیسه افزود: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قرارداد‌های واحد‌های تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است. وی گفت: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحد‌های تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک