Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@17:21:46 GMT

برگزاری یادواره شهدا فرهنگ ایثار را در جامعه ترویج می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۲۹۷۳۲

برگزاری یادواره شهدا فرهنگ ایثار را در جامعه ترویج می کند

سنندج - ایرنا - دبیر یادواره شهدای روستای نارنجک گفت: برگزاری یادواره شهدا ضمن اینکه باعث ماندگاری یاد و خاطره شهیدان والامقام می شود، مروج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در جامعه است.

ایوب حضرتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با وجود فضای مسموم مجازی و ایجاد شبهه در افکار عمومی بویژه میان نسل جوان، برگزاری یادواره شهدا باعث آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با راه و سیره شهدا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه روستای نارنجک هشت شهید تقدیم نظام اسلامی کرده که یک از شهدا مفقود الاثر است، افزود: بیشتر این افراد در جبهه های حق علیه باطل در استان کردستان به شهادت رسیده اند.
حضرتی تاکید کرد: این یادواره در راستای کنگره پنج هزار و 400 شهید استان کردستان و با هدف تجلیل از خانواده معظم شهدا، ایثارگران برگزار می شود و شامل برنامه های فرهنگی، هنری و سخنرانی است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا‌ گفت: ورود انقلاب اسلامی به دهه چهارم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است بواسطه خون مطهر شهدا و تداوم راه این عزیزان بوده است.
دبیر یادواره شهدای روستای نارنجک یادآور شد: به برکت امنیت حاکم بر کشور که ثمره خون مطهر شهداست مردم در رفاه و آرامش زندگی می کنند و باید قدردان این نعمت بزرگ و تلاش برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.
نخستین یادواره شهدای روستای نارنجک روز چهارشنبه 12 اردیبهشت با حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مسئولان استانی و شهرستانی ساعت 10 صبح در این روستا از توابع شهرستان قروه برگزار می شود.
روستای نارنجک با قدمت فرهنگی و تاریخی در 30 کیلومتری قروه قرار گرفته و 300 خانوار با جمعیت بیش از یک هزار نفر دارد که عمده شغل مردم این روستا کشاورزی و دامداری است.
7345/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي يادواره شهدا دفاع مقدس فرهنگ ايثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با شهرداران کلانشهر‌های کشور گفت: مشکل عمده ما در مشهد مربوط به آن دسته از زائرانی است که استطاعت مالی محدود دارند. برای این عزیزان، شهرداری مشهد باید زائرسرا‌های ارزان قیمت ایجاد کند تا زائران به دلیل مشکل مالی از توفیق زیارت محروم نشوند.

 آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: عنوان مدیریت شهری، عنوان جامعی است که غیر از مدیریت خدمات شهری، مدیریت اجتماعی، سیاسی و بالاتر از همه فرهنگی شهر را هم دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منظور از پیوست فرهنگی در خدمات شهری، ترویج فرهنگ دینی در جامعه است گفت: مهم‌ترین علتی که باعث بروز این نارضایتی‌ها می‌شود، نبود پیوست فرهنگی در کنار خدمات شهری است. مقصود بنده این است که بستری از خدمات فرهنگی تعریف شود تا به همراه خدمات اجتماعی و شهری، مردم از آن استفاده کنند تا شهرداری منحصر در یک جریان خدماتی محض نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: باید پیوست فرهنگی مبتنی بر ترویج فرهنگ دینی در جامعه باشد تا مردم به یاد بیاورند این خدمات از طرف دلسوزترین برادرانشان در مدیریت شهری به آن‌ها عرضه می‌شود.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت دهه کرامت برای ترویج فرهنگ دینی در کلانشهر‌ها گفت: در این کشور، چالش‌های بسیاری وجود دارد که ریشه واحد همه آن‌ها در عرصه فرهنگ است. در یک قلم، همین موضوع ازدواج جوانان را ببینید. اینکه سن ازدواج بالا رفته، عمده ریشه آن در فرهنگی است که در جامعه شکل گرفته و براساس آن، جوانان تا زمانی که به استطاعت مالی یک مرد خانواده دار و کامل نرسند، ازدواج نمی‌کنند. اینجاست که بازهم پیوست فرهنگ دینی می‌تواند گره گشا باشد و مدیریت شهری هم در این عرصه‌ها وظایفی برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان