Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات موفقيت دولت الکترونيک را به همکاري همه نهادها منوط دانست و «مطالبه گري عمومي از سازمان ها» براي پيوستن به اين زيرساخت را خواستار شد.

«رسول سراييان» امروز (دوشنبه) در نشست خبري در پاسخ به خبرنگار ايرنا درباره ميزان پيشرفت دولت الکترونيک تصريح کرد: اصحاب رسانه بايد با مطالبه گري خود سازمان ها را ترغيب کنند زودتر به اين زيرساخت بپيوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي که رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران است، درباره برنامه هاي کاهش مقاومت احتمالي کارکنان دولت در برابر استقرار اين طرح گفت: براي آشنايي بيشتر کارکنان دستگاه هاي اجرايي با فرايندهاي دولت الکترونيک کارگروه عملياتي پيش بيني شده است که از امسال برنامه هاي خود را آغاز مي کند.
«حذف کاغذبازي اداري و ارتقاي خدمات الکترونيک از طريق مشارکت با بخش خصوصي از اهداف طرح دولت الکترونيک است».
سراييان يادآوري کرد: زيرساخت (پلتفروم) دولت الکترونيک توسط جوانان خبره کشور طراحي شده و بومي است و در هر مرحله مي تواند بزرگ تر شود.
به گزارش ايرنا، پارسال معاون دولت الکترونيک سازمان فناوري اطلاعات ايران اعلام کرد: موضوع دولت الکترونيک يکپارچگي خدمات و همگرايي دستگاه ها براي ارايه خدمات است.
وي ادامه داد: در اين زيرساخت، دستگاه هاي اجرايي تا جايي که به تبادل اطلاعات و سرويس با دستگاه هاي ديگر نياز ندارند مي توانند به مردم خدمات مناسبي ارايه مي کنند و در يک مدل تراکنشي کامل تبادل داشته باشند.
** وضع مرورگر ملي و موتور جست و جوي ملي
رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران گفت: طرح هايي مانند مرورگر ملي و موتور جست و جوي ملي همچنان جزو اولويت‌هاي سازمان فناوري اطلاعات است و به دنبال مدلي براي به جريان انداختن دوباره اين پروژه‌هاي زيربنايي مي گرديم.
به گفته وي، اصلاح ساختار سازمان فناوري اطلاعات نيز در دستور کار اين سازمان قرار دارد.
**لايحه مالکيت معنوي در راه مجلس
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره آخرين وضعيت لايحه مالکيت معنوي گفت: در حال جمع‌بندي اين لايحه هستيم و گام بعدي، ارايه آن به عنوان ادامه لايحه قبلي مالکيت معنوي به مجلس يا برگشت آن براي اصلاح است.
** لزوم ورود شوراي عالي فضاي مجازي به موضوع خدمات صوت و تصوير برخط
رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران درباره مصوبه تازه کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي درباره ورود سازمان صدا و سيما به بخش صوت و تصوير فراگير گفت: انتقاد وزارت ارتباطات اين است که بحث صوت و تصوير متولياني علاوه بر سازمان صدا و سيما دارد و وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد نيز در اين زمينه متولي اند.
سراييان ادامه داد: بايد در اين زمينه مسئوليت ها تعريف شود.
وي ادامه داد: ما ورود شوراي عالي فضاي مجازي به اين موضوع را خواستاريم تا مشخص شود حوزه مسووليت هر يک از اين نهادها چيست.
به گزارش ايرنا، کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در بررسي جزييات طرح «خط‌مشي، اداره و نظارت بر سازمان صداوسيما» اعلام کرد مسووليت صدور مجوز و تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي و نظارت بر آن بر عهده سازمان صداوسيماست.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از اين تصميم انتقاد کرد و ورود شوراي عالي فضاي مجازي به موضوع را خواستار شد.
اقتصام*2078*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۲۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای‌ اداری شهرستان میامی و در جمع مدیران و فعالان حوزه های مختلف کسب و کارها با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم، گفت: در این دولت با اقدامات انجام شده وضعیت رشد اقتصادی از زیر یک درصد به بالای ۵درصد رسیده است. 

وی با اشاره به فعالیت شبانه روز دولت افزود: کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص های اقتصادی نتیجه این فعالیت ها است که اثر آن با کمی زمان برای مردم نیز مشخص می شود. 

وزیر ارتباطات به دستاوردهای وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارهای یکی از پروژه های مهم وزارت ارتباطات است که در ۴۵۰ شهر آغاز و در شهرهای زیادی

به پایان رسیده است و بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند که تا پایان سال این میزان به دو برابر افزایش پیدا می کند.

زارع پور به فعالیت پیام رسان های داخلی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیون نفر از پیام‌رسان های داخلی استفاده می کنند و کسی نمی تواند بگوید که پیام رسان داخلی نداریم یا کسی در این پیام رسان ها نیست.

وی افزود: در آینده جوامع را پلتفرم ها مدیریت می کنند و اگر پلتفرم داخلی نداشته باشیم مستعمره دیجیتال صاحبان پلتفرم های خارجی می شویم.

وزیر ارتباطات به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز اشاره کرد و از ارائه ۷۰ درصد خدمات دولت در این بستر خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۲ درصد این خدمات به صورت هوشمند ارائه می شود.

زارع پور به فعالیت های صنعت فضایی دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم، ۱۲ پرتاب ماهواره به اندازه ۳ دولت قبلی داشتیم که در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و در آینده ماهواره های سنگین تر و با برد بیشتری پرتاب می شود.

وی در مورد پروژه های فیبر نوری و ارتباطات روستایی در شهرستان میامی توضیح داد: پروژه فیبر نوری از امروز آغاز شد و تا روز جهانی ارتباطات به پایان می رسد و ۵ روستای باقیمانده این شهرستان نیز ارتقا یافته و به اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند.

وزیر ارتباطات در پایان این جلسه از مدیران شهرستان خواست در باقی مانده عمرکاری دولت سیزدهم با کار جهادی و شبانه روزی در مردم ایجاد امید و اعتماد کنند.

همچنین در این جلسه نمایندگان بخش های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و ارتباطات مسائل و مشکلات خود را مطرح و پیشنهاداتی را نیز برای بهبود فضای کسب و کار در این شهرستان ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، در ابتدا جلسه وزیر ارتباطات از پدران شهیدان عباسی و نوروزی تجلیل کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم
  • برنامه های حوزه دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها