Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:38:04 GMT

ساداتی: شورای اسلامی شهر یک بازوی توانمند است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۰۳۲۴

ساداتی: شورای اسلامی شهر یک بازوی توانمند است

فرماندار رباط کریم گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان یک بازوی توان مند می تواند منویات رهبری و سیاست دولت را در شهرستان اجرا و کار مردم را راه بیاندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از رباط نیوز، سید مهدی ساداتی، فرماندار رباط کریم در مراسم تجلیل از زحمات اعضای شورای اسلامی شهرهای رباط کریم، پرند و نصیرشهر که عصر امروز در محل فرمانداری رباط کریم برگزار شد، اظهار کرد: تفاهم و همدلی دو اصل مهم در شهرستان هستند که در این باره مسئولان توانسته اند به درستی در کنار هم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فضای امروز می طلبد تا به دور از حواشی به کار بپردازیم و مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.

فرماندار رباط کریم ادامه داد: شورای اسلامی شهر به عنوان یک بازوی توان مند می تواند منویات رهبری و سیاست دولت را در شهرستان اجرا و کار مردم را راه بیاندازد.

ساداتی در بخش دیگری از این مراسم،خواستار نگاه جدی شوراها به مشکلات شهری شد و ابراز کرد: لازم است اعضای شورای اسلامی سه شهر در حوزه رأی گیری زندگی کرده و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی پاکدستی را یکی از عناصر مهم در خدمت به مردم دانست و تصریح کرد: باید به گونه ای مدیریت کرد که روزهای پایانی کار خداوند از ما راضی باشد، نباید به فکر دست درازی در بیت المال بود.

فرماندار رباط کریم در ادامه خواستار نظارت درست شورای اسلامی شهر بر کار شهرداران شد و گفت: نباید در امور اجرایی دخالت کرد و تنها نظارت وظیفه اصلی شورای اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که پاسخگوی تلفن های مردمی نیستند و از بالای عینک به مردم نگاه می کنند را نمی شود در دایره مدیریتی شهرستان راه داد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم نیز ابراز کرد: سعی و کوشش مطلوب واقع است و امروز می طلبد که جامعه در تلاش باشد.

وی افزود: مردم به شورای اسلامی شهر اعتماد کرده و باید شوراها تصمیم بگیرند و شهرداری ها اجرایی کنند.

امام جمعه رباط کریم تأکید کرد: سال 97 برای رباط کریم باید سال توجه جدی به مبلمان شهری از سوی شوراها و شهرداران باشد چرا که مردم این را می پسندند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از زحمات اعضای شورای اسلامی سه شهر رباط کریمف پرند و نصیرشهر قدردانی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند

فرماندار همدان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات اعضای شوراهای شهر و روستا گفت: بنا بر فرمایش امیرالمومنین در نهج البلاغه، مردم عماد دین هستند و ستون دین و ستون خیمه سیاست بدون حضور مردم ایستادگی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به حضور مردم در عرصه‌های مختلف یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی بوده و حضرت امام (ره) از زمانی که نهضت را شروع کرد و پس از آن در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و در تمام عرصه‌هایی که توفیقی برای نظام اسلامی بوده توجه به حضور مردم داشتند.

وی حضور مردم را مهم و اثرگذار دانست و افزود: اکنون هم اگر احساس می‌شود که گاه دشمن با سیاه نمایی و ناامیدسازی قصد دارد مردم از میدان اصلی انقلاب کنار بروند، به دلیل آگاهی از نقش مؤثر مردم است.

فرماندار همدان ادامه داد: به همین علت، اگر مردم واقعاً بخواهند از حاکمیت جدا بشوند هزینه و خسارت زیادی برای کشور خواهد بود.

مخفی با اشاره نقش ویژه شوراها در مشارکت‌جویی مردم اضافه کرد: هرچه بررسی کنیم که کجا به سراغ مردم رفتیم تا مردم را در نظام و حکمرانی و کشورداری دخیل کنیم، هیچ جایی به اندازه شوراهای شهر و روستا این امر به منصه ظهور نرسیده است، به همین علت لازم است شوراها تقویت شده و آسیب‌شناسی شوند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در عرصه از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر می‌بینیم برهه‌هایی در کشور اقتصاد به مشکل تبدیل شده، به دلیل این است که مردم اینجا وارد نشدند، لذا در شعار سال مقام معظم رهبری تاکید بر مشارکت مردم است.

مخفی تصریح کرد: لذا کار شورا را نباید کم اهمیت بگیریم و تجربه بشری هم نشان داده هرجا مردم حضور داشته باشند حکمرانی و اداره جامعه به بهترین وجه و کمترین هزینه انجام می‌شود.

فرماندار همدان با اشاره به آنکه به اندازه کافی قانون در کشور داریم تا گره از کار مردم باز شود، گفت: در این مسیر و در کار شوراها، هرچه قدر بتوانیم از حاشیه کم کنیم و همگرایی و وحدت داشته باشیم با توجه به آیه یدالله مع الجماعه، توجه به قوانین و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، پیشرفت خواهیم کرد.

کد خبر 750181

دیگر خبرها

  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم