Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:39:33 GMT

مشارکت ۱۰ هزار کارشناس ترویج در طرح های احیای منابع طبیعی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۰۷۱۹

مشارکت ۱۰ هزار کارشناس ترویج در طرح های احیای منابع طبیعی

ایلام - مدیرکل دفتر آموزش ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۱۰ هزار کارشناس ترویج در طرح های آموزشی احیا و توسعه عرصه های طبیعی حضور پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید جعفریان عصر دوشنبه در بازدید معاونان فنی ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور از طرح های نهالکاری استان ایلام اظهار داشت: حفاظت از عرصه های طبیعی و صیانت از جنگل و ها و مراتع در معرض خطر وظیفه ای همگانی است ولی در این میان نقش دستگاه های متولی بسیار خطیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالانه شاهد  تخریب بخش وسیعی از جنگل ها و مراتع در اثر عوامل طبیعی و غیر طبیعی هستیم که باید با اجرای طرح های احیا بخشی از این موهبت های الهی را دوباره برقرار کنیم.

جعفریان گفت: طرح نظام نوین ترویج امسال برای اولین بار مبنی بر موضوعات ترویجی منابع طبیعی برای جوامع محلی و مجریان در سطح کشور اجرا می شود.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار کارشناس ترویج در قالب این برنامه برنامه های آموزشی و احیایی را با استفاده از لایه های اطلاعاتی و مطالعاتی در خصوص منابع طبیعی و احیا و توسعه اراضی ملی برای گروه هدف اجرا می کنند.

وی گفت: مدیریت عرصه های ملی با نگاه توسعه و احیا و حفاظت از عرصه ها بدون مشارکت و حضور جوامع محلی امکان پذیر نیست.

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور کارگاه آموزشی مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز شهرکرد خرم آباد بیرجند بارش باران هفته سلامت مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه تبریز استانداری بوشهر اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان

مصطفی سیامکی افزود: بذرپاشی مشارکتی مراتع روستای شناقی سفلی در سطح ۱۳۰ هکتار و مراتع باداملی در سطح ۱۰۰ هکتار انجام شد.
وی گفت: همچنین طرح‌های مرتع‌داری روستا‌های گره زو، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان و کلاته مهین در سطح ۹ هزار هکتار بذر پاشی شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان ادامه داد: احیای ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان در روستا‌های حلواچشمه، گوگلی، قلهک علیا و سفلی، بیگان، کوسه و کلاته مهین در دستور کار قرار دارد.
گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین‌های زراعی، باغ ها، جاده‌ها و محوطه‌های روستا و شهر‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟