Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آمریکایی «بیزنس اینسایدر» در گزارشی اذعان کرد جمهوری اسلامی ایران یکی از ده قدرت برتر نظامی قاره به شمار می‌رود.

در گزارش بیزنس اینسایدر با اشاره به توسعه تجارت تسلیحاتی در سطح جهان، آمده است: مبادلات تسلیحاتی در بین سال‌های 2013 و 2017 نسبت به سال‌های 2008 تا 2012 حدود 10 درصد افزایش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهایی آسیایی نیز از بازیگران اصلی در این عرصه بوده اند. در سال های 2013 تا 2017، سه کشور از 10 صادرکننده بزرگ تسلیحاتی جهان در قاره آسیا قرار داشتند. در همین مدت، از 10 واردکننده عمده تسلیحاتی جهان، 8 کشور در قاره آسیا قرار داشته اند.

در ادامه گزارش آمده است پایگاه اینترنتی «گلوبال فایر پاور» با مقایسه 133 کشور جهان و پس از بررسی 50 شاخص، 25 قدرت نظامی برتر جهان را معرفی کرده است. از میان 25 قدرت برتر نظامی جهان، 13 کشور در قاره آسیا قرار دارد.

برای رتبه‌بندی این 113 کشور، شاخص هایی از قبیل تسلیحاتی که آنها در اختیار دارند، نیروهای نظامی آنها، موقعیت جغرافیایی، ظرفیت تدارکات، منابع طبیعی در دسترس و شرایط صنایع نظامی بومی این کشورها در نظر گرفته شده است.

در فهرست 10 قدرت نظامی برتر آسیا، روسیه جایگاه نخست را از آن خود کرده است. چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه به ترتیب جایگاه‌های دوم تا ششم را از آن خود کرده‌ اند. ایران در این فهرست در جایگاه هفتم برترین قدرت نظامی آسیا قرار دارد. اندونزی، رژیم اشغالگر قدس و پاکستان نیز به ترتیب در جایگاه‌های هشتم تا دهم قرار دارند. عربستان سعودی و در واقع هیچ یک از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس (با وجود انعقاد قراردادهای تسلیحاتی صدها میلیارد دلاری با آمریکا و دیگر کشورهای غربی) در این فهرست جایی ندارند. همچنین، ایران در این فهرست جایگاه بالاتری را نسبت به رژیم صهیونیستی از آن خود کرده است. 

در گزارش گلوبال فایر پاور، جمعیت جمهوری اسلامی ایران 82 میلیون و 21 هزار و 564 نفر اعلام شده است. شمار کل نیروهای مسلح ایران نهصد و سی و چهار هزار نفر، تعداد هواپیماهای ترابری نظامی کشورمان پانصد و پنج فروند، تعداد جنگنده ها یکصد و پنجاه فروند، شمار تانک های رزمی هزار و 650 دستگاه و تجهیزات دریایی کشورمان سیصد و نود و هشت فروند اعلام شده است. این گزارش بودجه دفاعی کشورمان را نیز شش میلیارد و 300 میلیون دلار اعلام کرده است. در این رتبه بندی، شاخص قدرت (برای سنجش توانمندی نظامی ) جمهوری اسلامی ایران هم 0.3131 اعلام شده است.

10 قدرت برتر نظامی آسیا و رتبه‌های جهانی آنها به ترتیب زیر است:

10- پاکستان: این کشور در فهرست برترین قدرت‌های نظامی جهان رتبه هفدهم را از آن خود کرده است.
9- رژیم صهیونیستی که در فهرست جهانی، در جایگاه شانزدهم قرار دارد.
8- اندونزی: این کشور در فهرست برترین قدرت‌های نظامی جهان رتبه پانزدهم را از آن خود کرده است.
7- جمهوری اسلامی ایران که در فهرست برترین قدرت‌های نظامی جهان رتبه سیزدهم را از آن خود کرده است.
6- ترکیه: این کشور در فهرست برترین قدرت‌های نظامی جهان رتبه نهم را از آن خود کرده است.
5- ژاپن: در فهرست برترین قدرت‌های نظامی جهان رتبه هشتم را از آن خود کرده است.
4- کره جنوبی: این کشور در فهرست برترین قدرت‌های نظامی جهان رتبه هفتم را از آن خود کرده است.
3- هند: این کشور در فهرست برترین قدرت‌های نظامی جهان رتبه چهارم را از آن خود کرده است.
2- چین: این کشور در فهرست برترین قدرت‌های نظامی جهان رتبه سوم را از آن خود کرده است.
1- روسیه: این کشور در فهرست برترین قدرت‌های نظامی جهان رتبه دوم را از آن خود کرده است.
انتهای پیام/

ایران یکی از قدرت‌های نظامی برتر آسیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قدرت نظامی آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است

امام جمعه بوشهر، تعلیم و تربیت، عقلانیت، ایمان و شهادت‌طلبی را از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران دانست و گفت: این مؤلفه‌های مهم سبب ایجاد قدرت و در پی آن باعث امنیت در کشور و منطقه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید مطهری و تبریک فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اظهار داشت: کشوری که در حوزه تجهیزات تهاجمی و دفاعی پیشرفته باشد در مقابل تهدیدات دشمن محفوظ و دارای قدرت و بازدارندگی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به برخی از مولفه‌های قدرت اذعان کرد: لجستیک، تجهیزات پیشرفته، مدیریت دانش‌بنیان و موقعیت استراتژیک برخی از مولفه‌های قدرت‌ محسوب می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه مقوله تعلیم و تربیت یکی از مولفه‌های اصلی نظامی در ایران است، تصریح کرد: در نظام بین‌الملل هیچ کشوری در حوزه تعلیم و تربیت نظامی و انسانی در جایگاه بالای ایران نیست. تعلیم و تربیت مقوله‌ای مهم در محاسبات نظامی کشور است.

امام جمعه بوشهر، تعلیم و تربیت، عقلانیت، ایمان و شهادت‌طلبی را از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: این مؤلفه‌های مهم سبب ایجاد قدرت و در پی آن باعث امنیت در کشور و منطقه می‌شود.

مبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن کریم دارد

سرتیپ علی رزمجو نیز در این مراسم با بیان اینکه مبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن کریم دارد، گفت: فلسفه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصول و اعتقادات الهی ترسیم شده است و با به‌کارگیری عقل، خرد و توانمندی‌های فردی و سازمانی در راه حق حرکت می‌کند.

وی با اشاره به تکثیر اعتقادات آزادی‌خواهانه‌ای که از انقلاب اسلامی در دنیا نشأت گرفته است، افزود: ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و بیداری آزادی‌خواهان جهان در راستای حمایت این ملت مظلوم همگی نشأت گرفته از آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در ادامه رژیم غاصب صهیونیستی را گیر افتاده در باتلاقی عمیق خواند و تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین، ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در هدف قرار دادن اهداف نظامی و اعتراضات داخلی این رژیم کودک‌کش را در باتلاقی عمیق فرو برده است. موفقیت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تجلی‌گاه عشق به خدا، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است.

تجلیل از از مربیان و هادیان نمونه سپاه استان بوشهر

در این مراسم به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از مربیان و هادیان نمونه سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد
  • تعلیم و تربیت مقوله‌ای مهم در محاسبات نظامی کشور است
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر