Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@00:03:42 GMT

نماینده مجلس: دولت در پی ساماندهی و نظام مند شدن مرزها است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۱۵۹۸

نماینده مجلس: دولت در پی ساماندهی و نظام مند شدن مرزها است

به گزارش ایرنا، سید احسن علوی روز دوشنبه در همایش آسیب های اجتماعی حوزه کارگری شهرستان کامیاران به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی می تواند موجب بهبود وضعیت مرزنشینان شود.
به گفته وی، تا زمانی که قاچاق کالا و انسان های منفعت طلب هستند، مشکلات در مرزها نیز پا برجا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تحقق شعار سال و رسیدن به اقتصادی پویا و متکی بر ظرفیت ها و پتانسیل های کشور نیازمند کنترل و نظارت بر محصولات وارداتی به کشور است.
علوی با اشاره به اینکه ایران از کشورهای برتر دنیا از نظر پیشبرد سیاست های امنیتی و اطلاعاتی است، تاکید کرد: این در حالیست که در سیاست های اقتصادی موفقیت چندانی نداشته ایم.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس ظرفیت تولید شغل در کشور را محدود دانست و یادآور شد: برای حل مشکل بیکاری باید نسبت به اعزام نیروی کار و تکنولوژی به خارج اقدام شود.
علوی با اشاره به اینکه سخنرانی و حرف زدن نمی تواند اوضاع اقتصادی را ساماندهی کند، گفت: این اوضاع زمانی بهبود خواهد یافت که حرکت تمام ملت در راستای رسیدن به منافع ملی باشد.
وی به نقش مسائل سیاسی و جناحی در انتخاب فرمانداران شهرستان های استان کردستان اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم با همکاری و تعامل مدیریت اجرایی استان، فردی نخبه و بومی برای فرمانداری کامیاران انتخاب شود.
در پایان این مراسم از چهار نفر از کارگران نمونه شهرستان کامیاران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
/9102/7349
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی استان کردستان قاچاق کنترل و نظارت همکاری و تعامل موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمجید امامی رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به تصویب سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی گفت: بر اساس پیمایش‌ها و داده‌های مرکز آمار ایران (تا پایان سال ۱۴۰۱) بیشترین مصارف فرهنگی خانوار ایران حدود ۵/‏۵‬ درصد است. طبعاً باید نظام فرهنگی کشور این دغدغه را داشته باشد. چراکه حوزه پوشاک و ملزوماتش مرتبط با نظام فرهنگی کشور است زیرا پوشاک و لباس جزو نیازهای اساسی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حدود ۵/۵ درصد از هزینه و مصارف فرهنگی خانواده ایرانی پوشاک است؛ اما نظام فرهنگی نه تنها در سال‌های گذشته بلکه در یک قرن گذشته که دولت مدرن در ایران مستقر بوده است، اساساً نگاه فرهنگی‌اش به این موضوع کمتر بوده است.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه گفت: سال ۸۵ قانون ساماندهی مد و لباس به تصویب رسید و دبیرخانه‌ای در این باره به تأیید دولت وقت، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت. اما اقدامی که اخیراً در شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل سند مهندسی فرهنگی کشور انجام شد، جامع‌ترین، زنجیره‌وارترین و کامل‌ترین متن راهبردی و اقدامات برای بیش از بیست دستگاه است که توانسته به صورت قانونمند، دقیق و علمی مسأله ساماندهی پوشاک را در کشور مورد نظر قرار دهد.

وی افزود: اگر ایرانی بپوشیم و شاخص‌های فرهنگی، دینی و شرعی و اسلامی خودمان را در عرصه پوشش، تولید، توزیع، مصرف و انتخاب و ذائقه ارتقا دهیم، حتماً بسیاری از چالش‌های امروز که در نظم فرهنگی به ویژه در میان نسل نوجوان وجود دارد، شاهد نخواهیم بود.

امامی گفت: در سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی به عنوان یک فرصت به نظام پوشاک نگاه شده است یعنی فقط به تولید توجه نشده بلکه به مصرف کننده و حقوق فرهنگی مصرف کننده و حتی به زنجیره پوشاک از مواد اولیه تا طراحی و توزیع پوشاک توجه شده است. در این سند شاهد هدفگذاری کمی هستیم و امیدواریم بیش از ۳۰ درصد پوشاک مصرف مردم کشور به ویژندهای متعهد، متخصص، بومی و ایرانی متصل شود. واردات پوشاک دوخته شده بر اساس تصمیم گیری‌هایی که از سال‌های قبل بوده ممنوع است؛ زیرا می‌توانیم نیاز داخلی را رفع کنیم. البته در عرصه طراحی باید نگاه انفعالی را تبدیل به نگاه فعالی کنیم.

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در پایان گفت: امیدواریم با سند ساماندهی سبک پوشش ایرانی اسلامی که در آن مد به عنوان سبک پایداری و ذائقه پایداری از پوشش مورد توجه قرار گرفته است، بتوانیم مصرف بزرگ، اتفاق و پدیده بزرگ فرهنگی را در کشور با نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی و متخصصان و با حمایت تولیدکنندگان و اصناف ساماندهی کنیم.

کد خبر 6081925 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند