Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید جواد هاشمی در چهل و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: در استان قم بیش از ۶ هزار شهید دوران دفاع مقدس و ۴۵۶ شهید مدافع حرم وجود دارد که نشان می‌دهد قم همواره در دفاع از آرمان‌های انقلاب پیشرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدای استان قم افزود: بیش از ۷۵۰ شهید در گلزار شاه ابراهیم و ۳ هزار و ۵۰۰ شهید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) مدفون‌شده که باید وضعیت این گلزار‌ها ساماندهی و تجهیز شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به اختصاص قطعه ویژه ایثارگران برای دفن خانواده‌های شهدای گران‌قدر استان قم گفت: قطعه ایثارگران با ظرفیت ۲ هزار و ۸۰۰ قبر برای خانواده‌های شهدای گران‌قدر دفاع مقدس قم با مساعدت و همکاری شهرداری قم در نظر گرفته‌شده است.

هاشمی ادامه داد: تالار ایثارگران برای تسهیل در امور و مراسمات جانبازان شهر قم در نظر گرفته‌شده است، بیش از ۳۷۰ نفر از جانبازان شهر قم از درصد جانبازی بیش از ۷۰ درصد برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه عنوان کرد: بیش از ۱۲۰۰ برنامه مشاوره‌ای برای پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تأکید کرد: در دو سال گذشته در مسئله مسکن وضعیت ایثارگران استان قم بهتر شده است، بیش از ۷ هزار مورد طرح دیدار‌های استانی در قالب طرح سپاس در استان قم با جانبازان صورت گرفته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر با حمایت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قم مشغول ادامه تحصیل در سطح مدارس و دانشگاه‌های کشور هستند، بیش از ۱۲۰۰ مراسم و جلسه قرآنی توسط خانواده‌های شهدای استان قم در طول سال برگزار می‌شود.

وی برگزاری مستمر نمایشگاه ویژه شهدا و جانبازان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: تاکنون ۷ هزار و ۱۲۰ اردوی زیارتی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اجراشده است، ۱۶۲ نمایشگاه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در سال ۹۶ برگزارشده است.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ابراز کرد: در سال ۹۳ بودجه‌ای برای ساماندهی گلزار‌های شهدای استان قم اختصاص پیدا کرد که بر اساس آن قبور شهدای گلزار شیخان تا حدودی سامان‌دهی شد، اما وضع بسیاری از این قبور همچنان در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا جزو وظایف ذاتی مدیران و مسئولان شاغل به خدمت در این نهاد محسوب می‌شود، تاکید کرد: غفلت از انجام این وظیفه ذاتی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

علی اکبر سلمانی در سومین جلسه منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی» در سراب گفت: همواره و تحت هر شرایطی، دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا باید در اولویت برنامه‌های خادمان این خانواده‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و هیچ یک از مدیران شهرستانی نباید اجازه دهند در لابلای مشغله های روزمره اداری، به خصوص پدران و مادران شهدا مورد کم مهری قرار بگیرند.

وی روسای ادارات شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح آذربایجان شرقی را مکلف به اختصاص حداقل یک روز از هفته برای دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا دانست و افزود: در انجام این وظیفه مهم نیز باید اثربخش بودن و کیفیت دیدارها مد نظر باشد.

سلمانی توضیح داد: باید در هر یک از دیدارها مسائل و مشکلات خانواده‌های بزرگوار دیدارشونده، شناسایی و احصاء شود و تا حصول نتایج مطلوب و رفع مشکلات، درخواست‌ها و مسائل مطرح شده مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر مادران و پدران شهدا را بدانیم، ادامه داد: متأسفانه روزی نیست که برخی از پدران و مادران بزرگوار شهدا را از دست می‌دهیم و لذا باید همان‌هایی را که در قید حیات هستند، پاس داشته و تکریم کنیم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اظهار کرد: در طول سال گذشته تک تک شهرستان‌های آذربایجان شرقی مورد بازدید قرار گرفت و جلساتی در جریان این سفرهای هفتگی به انجام رسید. به پیشنهاد شورای معاونین اداره کل، از سال جدید این سفرها و این جلسات، با تمرکز روی حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی، منطقه‌ای شده تا ضمن برگزاری یک نشست مشترک بین چند شهرستان، با تعامل و هم افزایی، امورات را به بهترین نحو ممکن به پیش ببریم که نشست سراب، سومین نشست منطقه ای بعد از میزبانی های تبریز و بناب است.

سلمانی افزود: هدف از طراحی و اجرای نشست‌های منطقه‌ای، بررسی موانع، مشکلات و چالش‌ها برای پیدا کردن راه‌های بهبود و تحول خدمت رسانی در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی خواستار اهتمام پرسنل شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به مطالعه دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی شد و گفت: تسلط به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها علاوه بر مطلوب شدن و سرعت گرفتن آهنگ خدمات رسانی به جامعه معزّز ایثارگری، رضایتمندی بیش از گذشته خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران را به دنبال دارد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است