Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فیلم سینمایی "برداشت دوم از قضیه اول" به کارگردانی "پویان باقرزاده" پس از گذشته نزدیک به دو ماه از اکران خود نتوانسته نظرات و نقدهای چندان مثبتی را از آن خود نماید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "برداشت دوم از قضیه اول" به کارگردانی "پویان باقرزاده" پس از گذشته نزدیک به دو ماه از اکران خود نتوانسته نظرات و نقدهای چندان مثبتی را از آن خود نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم به نوعی به شدت درگیر فضاهای سکانس پلان و مرسوم این روزهای سینمای ایران است که پایه گذارش شهرام مکری در فیلم ماهی و گربه بود. این فضا بیش از آنکه به ساختار یک فیلم کمک کند می خواهد باعث ارعاب و تعجب بیننده شود.

سکانس پلان که در سینمای جهان نیز در برخی مواقع خاص و در آثاری که نیازشان این باشد دیده می شود اما موجی از این نوع فرم در فیلمسازی در ایران شدت گرفته که باعث شده جوانان بدون توجه به اینکه آیا این نوع از ساخت به فیلمنامه شان مطابقت دارد اصرار بر سکانس پلان دارند.

پویان باقرزاده، هاله خلدی، مهران میری، مینا زمان، عاطفه جمالی و پدرام انصاری نام شش نویسنده ای است که فیلمنامه این اثر را نگارش کرده اند. اتفاقی که در ابتدای امر به شدت مثبت است اما باید دید در بخش نهایی بین این شش نگاه متفاوت همخوانی به وجود آمده است یا نه.

سینمای هنر و تجربه در طی این سالها آزمون و خطاهای فراوانی انجام داده که در کل می توان آن را قدمی مثبت در بدنه سینما دانست. این سینما هر چند آثار متوسطی را گاهاً به مخاطب عرضه کرده اما نباید فراموش کرد که بسیاری آثار شاخص و کارگردانان جوان از این گروه به سینمای حرفه ای معرفی شده اند و فیلم هایی مانند خواب تلخ، پرویز، ماهی و گربه، احتمال باران اسیدی و ... از دستاوردهای این سینما هستند.

با این وجود در این میان تب تجربه گرایی گاهاً در این سینما کمی اغراق آمیز پیش می رود و مانند فیلم برداشت دوم از قضیه اول کمی بیش از حد به این تجربه فکر می کنند. البته تجربه ذکر شده در مورد فیلم پویان باقرزاده کمی دست خورده و قدیمی است و بارها مخاطب در آثار دیگر آن را تجربه کرده اما انگار برای کارگردان تجربه ای تازه است.

کارگردان کمی در راستای فیلمنامه گیج و گنگ قدم بر میدارد. هسته اصلی اثر و به نوعی گفته آن اصلاٌ مشخص نیست. کارگردان و کلیت اثر نمی داند که چه چیزی را باید به عنوان ایده مرکزی به مخاطب ارائه کند و همین از فیلم اتفاقی گنگ می سازد.

از طرف دیگر روابط بین بازیگران اثر به هیچ وجه شکل نگرفته که دلیل اصلی آن را باید جدا از بازی های نسبتاً متوسط در فیلمنامه و عمق شخصیت پردازی ها دانست. زیرا در فیلمنامه شخصیت ها و روابطشان تعریف نشده است و همین باعث شده تا بازیگران هم در میان صحنه ها سرگردان باشند.

هو الصدیق؟ همین؟ آره دیگه.الان فیلم شروع شد. روز فیلم‌برداری است. گروه در خانه‌ای قدیمی مشغول آماده کردن صحنه هستند. گروهی از دوستان تئاتری‌اش پس از ماه‌ها تمرین، امروز قرار است اولین فیلم بلند خود را بسازند. اما ساختن فیلم سخت‌تر از آن چیزیست که آن‎ها تصور می‌کنند.

این بخشی از خلاصه داستان برداشت دوم از قضیه اول است و شما در فیلم بیش از همین خلاصه دو خطی چیز دیگری نمی بینید. کارگردان جادوی سینما را فراموش کرده و صرفاً در پی نشان دادن توانایی های شخصی خود است. اتفاقی که از این فیلم اثری نامفهوم و متوسط ساخته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)

 

منبع: viral vids

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام‌دوست حدود ۳۰ سال پیش (فیلم) خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام‌دوست ۲۹ سال پیش! (فیلم) بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید (فیلم)

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»