Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@13:41:48 GMT

سرما به کمک جنگل آفت زده خلخال آمد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۲۵۳۱

سرما به کمک جنگل آفت زده خلخال آمد

به گزارش ایرنا، مناطق جنگلی فینارود خوجین واندبیل خلخال از پاییز گذشته به آفت پروانه دم قهوه ای آمریکایی آلوده شده و بخش وسیعی از آن در معرض آسیب جدی قرار گرفته است.
شهامت هدایت روز سه شنبه در جریان بازدید از این مناطق افزود: در صورت ادامه برودت نسبی هوا ازبین رفتن بخش مهمی از آفت مناطق جنگلی آلوده دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در عین حال تشریح کرد: در شرایط آب و هوایی سرد فعلی به علت پناه بردن آفت به داخل لانه های تنیده شاخه درختان، مبارزه بیولوژیکی با این افت امکان پذیر نیست.
وی اظهار کرد: به دلیل گسترش آفت در بخش وسیعی ازجنگل درختان بلوط منطقه مقابله مکانیکی واستفاده از روش بریدن شاخه های آلوده وسوزاندن آنها نمی تواند روش مناسبی برای ازبین بردن آفت باشد و بر این اساس استفاده از روش مبارزه بیولوژیکی با استفاده از محلول خاص در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل قرار گرفته است.
هدایت با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی استان به تنهایی قادر به محلول پاشی سطح وسیعی از مناطق آلوده به آفت پروانه دم قهوه ای نیست، اظهار کرد: برای اجرای طرح مبارزه با این آفت پای کار بودن تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان ضروری است.
او گفت: با گرم شدن هوا در روزهای آینده وبیرون آمدن شفیره ها از داخل لانه ها، مرحله اول مبارزه بیولوژیکی با استفاده از تراکتورو ماشین آلات سم پاشی اداره کل منابع طبیعی وسازمان جهاد کشاورزی استان آغاز وسپس منطقه غیر قابل نفوذ جنگل با استفاده از یک فروند پهباد ودر مدت 10 روز محلول پاشی خواهد شد.
به گفته وی ، ریشه کنی کامل این آفت از منطقه جنگلی خلخال نیازمند اجرای مراحل بعدی طرح در سال های آتی است.
در جریان این بازدید، فرهاد عبدالعلی پور مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز با اعلام آمادگی برای همکاری جهت مبارزه با آفت جنگلی پروانه دم قهوه ای در خلخال گفت: برای این منظور باید کارگروه تخصی مخاطرات کشاورزی شهرستان دست بکار شده وبا استفاده از ظرفیت وتوان لجستیکی همه دستگاه های اجرایی به مقابله با آفت بپردازد.
فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز گفت: آلودگی جنگل های خلخال به این آفت از پائیز سال گذشته آغاز وامسال شدت گرفته و به همین منظور شورای هماهنگی مدیریت بحران از ابتدای سال درخواست کمک از مرکز استان را برای مبارزه با این افت در دستور کار خود قرار داده است.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار ارد. این شهرستان با برخورداری از بیش از 45 هزار هکتار جنگل بیش از 85 درصد از جنگل های استان اردبیل را به خود اختصاص داده و بیش از 21 درصد از مراتع حاصلخیز این استان نیز در این شهرستان واقع شده است.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل جنگل جهاد کشاورزی شرایط آب و هوایی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  به منظور پیشرفت اصولی و هدفمند جنگل کاری در پارک کوهستانی نالشکینه، مطالعات اولیه تهیه طرح جنگل کاری این مکان با دعوت از مهندسین مشاور دفتر فنی جنگل کاری استان و با بهره از توان فنی کارشناسان شهرداری و بخش خصوصی کلید خورده است.

در این زمینه  اقدامات اولیه با انجام آزمایشات خاک و مطالعات مورفولوژیکی، اقلیمی، اجتماعی و پهنه بندی و برنامه ریزی فاز های اجرایی جنگل کاری نالشکینه بصورت کتابچه طرح جنگل کاری خطوط اصلی و فرعی آغاز و برنامه اجرایی را نیز در افق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طرح تعیین خواهد نمود.

فضای سبز شهرداری پیش تر نیز در کمیسیون محیط زیست شهرستان مخالفت خود را با هر گونه اقدام اتفاقی و بدون برنامه جهت نهال کاری در نالشکینه اعلام و برلزوم انجام مطالعات فنی، اقتصادی، اجتماعی و اجرایی قبل از هرگونه اقدام در این راستا تاکید نموده بود.

دیگر خبرها

  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • با اختراع جید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • تصاویری از حرکت خوک ماده و توله ها در جنگل ساری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال