Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در حال حاضر ۶ پایگاه فعال داریم که امیدواریم بتوانیم با کمک مسئولین و خیرین پایگاه های دائمی را در مسیر قم_ گرمسار ایجاد کنیم.

محمدرضا بهرامی معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان قم در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به فعالیتهای معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر قم گفت: برگزاری دوره تخصصی امداد ونجات جزو برنامه های شاخص این معاونت است که در جمعیت هلال احمر قم اجرایی می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: پوشش اساسی مناسبات، شبهای قدر، ایام نوروز، تاسوعا و عاشورا، اربعین حسینی و برگزاری 9 مانور امدادی در سال گذشته و مانور آبی خاکی در دستجرد را از جمله برنامه های معاونت امداد ونجات در جمعیت هلال احمر قم عنوان کرد.

بهرامی ادامه داد: اعزام 125 پزشک و پرستار در مراسم اربعین حسینی و عتبات عالیات، برگزاری دوره کشوری مستند سازی در حوادث 15 تا 19 اردیبهشت ،برگزاری کاروان سلامت و اجرای جشن بزرگ طعم مهربانی از دیگر برنامه های اجرایی این معاونت است.

 

معاون امور امداد و نجات اظهار داشت: سال گذشته 63 تیم امدادی به صورت هماهنگ در حوادث زلزله کرمانشاه و سر پل ذهاب شرکت داشته اند .

 

وی عنوان کرد: استان قم تنها ستاد مرکزی امداد و نجات بود که در سر پل ذهاب طرحهای مختلفی امداد ونجات را اجرایی کرده است.

 

بهرامی اظهار داشت: در حال حاضر 6 پایگاه فعال داریم ولی با توجه به موقعیت قم همچنان نیاز به ایجاد پایگاه در مسیر گرمسار_قم، اصفهان و اراک داریم که امیدواریم بتوانیم یا کمک مسئولین و خیرین پایگاه های دائمی را در این مسیرها ایجاد کنیم.

 

معاون امداد ونجات یاد آور شد: در سال گذشته 282 حادثه اورژانسی داشته ایم که طی آن 20 هزار و 240 نفر خدمات دریافت کرده اند و 121 نفر نجات یاقته است که 100 نفرآنها انتقال پیدا کرده و 21 نفر به صورت سرپایی درمان شده اند .

 

وی خاطر نشان ساخت: در همین راستا 441 نفر که در برف و کولاک بوده اند توسط معاونت امداد ونجات جمعیت هلال احمر تحت پوشش اسکان اضطراری قرارگرفته است.

 

بهرامی یادآور شد: را اندازی تلفن امدادی 112در سال گذشته از دیگرفعالیتهای امداد ونجات است که توانسته یک میلیون و171 هزا تماس مشترکان را پاسخ دهد که از این تعداد تماس 70 درصد اموزشی بوده است.

 

معاون امداد ونجات حمعیت هلال احمر استان قم ابراز داشت: با توجه به رسالت جمعت هلال احمر در اموزش همگانی امداد و کمک های راه اندازی این سامانه گام مهی در این عرصه محسوب می شود .

 

وی گفت: شماره تماس 112 در بسیاری از کشورها شماره امدادی است هر چند متاسفانه بخش قابل توجهی از این تماسها به مزاحمت های تلفنی برمیگردد اما جا دارد با آموزش و فرهنگ سازی عمومی مانع از ترویج این مزاحمتها شویم.

پایان پیام/348

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز ملی خلیج فارس ۱۰ اردیبهشت نیمه شعبان مجلس دولت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشن نیمه شعبان شیعیان محمدباقر نوبخت جشن های نیمه شعبان قم گرمسار ایجاد پایگاه دائمی امداد راه اندازی سامانه ۱۱۲ معاونت امداد ونجات بهرامی جمعیت هلال احمر کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان