Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:20:28 GMT

بیانیه موگرینی درباره حمله انتحاری اخیر کابل

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۳۰۶۹

بیانیه موگرینی درباره حمله انتحاری اخیر کابل

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه، در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مردم افغانستان در پی حملات تروریستی در این کشور بر تعهد اتحادیه اروپا به حمایت از افغانستان در مسیر دستیابی به صلح تاکید کرد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: «مردم افغانستان همچنان سنگین‌ترین هزینه مناقشه در کشورشان را می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها همچنین از عدم رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه رنج می‌برند. غیرنظامیان که اغلب آن‌ها کودکان هستند نباید هرگز یک هدف باشند. امروز صبح (روز دوشنبه) یازده کودک محصل در استان قندهار در جنوب افغانستان در خلال حمله به کاروان ناتو که یک مدرسه را نیز هدف قرار داد، کشته شدند. محل آموزش و تحصیل باید جایی باشد که کودکان بتوانند در کمال امنیت در آن رشد کرده و به مطالعه بپردازند. همچنین دو انفجار در کابل رخ داد که به نظر می‌رسد دومین حمله آن با هدف خبرنگارانی انجام شده که درحال پوشش خبری انفجار بودند. در این حمله نیز دست کم بیست و پنج نفر کشته شدند که نه تن از آن‌ها خبرنگار بودند. شمار زیادی نیز در این حملات زخمی شدند. یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی در حادثه‌ای جداگانه در استان خوست به ضرب گلوله کشته شد. خبرنگاران در افغانستان و جا‌های دیگر، جانشان را برای بازتاب خبری و تصویری وقایع در شرایط دشوار و خطرناک فدا می‌کنند. کار آن‌ها برای مشارکت‌شان در دموکراسی و آزادی‌های بنیادین حائز اهمیت است. اتحادیه اروپا به مردم و مقامات افغانستان به ویژه کسانی که عزیزانشان، خانواده و همکارانشان را در این حادثه از دست داده اند، تسلیت می‌گوید. ما همچنین بهبود فوری حال زخمی‌های این حملات را خواستاریم. اتحادیه اروپا به حمایت از افغانستان در مسیر این کشور در دستیابی به صلح و رفاه برای مردمش ادامه می‌دهد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»

بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در افغانستان میزبان یک رویداد ویژه بود، روزی که هزاران زن و دختر در قصر دارالامان حضور یافتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نخستین بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل شاهد رویدادهای ویژه‌ای بوده است، از بازدید مقامات مختلف داخلی و خارجی گرفته تا برگزاری جشن تکلیف دخترانه و حضور قاریان بین‌المللی از ایران که جلوه‌ای از همدلی دو کشور بود.

همچنین در تازه ترین رویداد، این نمایشگاه بزرگ شاهد روزی بود که هزاران زن و دختر با حضور در قصر دارالامان از غرفه‌های مختلف بازدید کردند.

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی و برخی شخصیت‌های خارجی در کابل گشایش یافت.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • وقوع انفجار در کابل
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان