Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@18:27:50 GMT

218 هزار دانش آموز خوزستانی آموزش محیط زیستی دیدند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۳۳۴۵

218 هزار دانش آموز خوزستانی آموزش محیط زیستی دیدند

احمدرضا لاهیجان زاده دوشنبه در حاشیه آیین تقدیر از محیط یاران بندر ماهشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح آموزشی محیط یار با هدف ارتقای آگاهی و دانش شهروندان در جامعه با اولویت آموزش به کودکان، دانش آموزان، معلمان و خانواده آغاز شده است.
وی افزود: در تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش از سال تحصیلی 92 -91 این آموزش ها به مرحله اجرایی رسید و تاکنون 218 هزار دانش آموز در این طرح آموزش دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: به ازای هر 20 نفر دانش آموز در خوزستان یک نفر محیط یار وجود دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: حدود 19 هزار و 700 معلم و 27هزار و 300 والدین دانش آموزان نیز، آموزش های محیط زیستی را در قالب این طرح فراگرفتند.
لاهیجان زاده با بیان اینکه با اجرای این طرح هوشیاری و حساسیت محیط زیستی لازم در جامعه نهادینه شده، افزود: تغییر نگرش شهروندان باعث مشارکت آگاهانه آنها در حفظ محیط زیست خواهد شد از این رو انتظار می رود نسبت به اوضاع محیط زیستی شهر محله و روستای خود احساس مسئوولیت کنند.
وی با بیان اینکه لازمه داشتن جامعه پایدار در حوزه محیط زیست ، افزایش سطح آگاهی زیست محیطی شهروندان و کودکان است، خاطرنشان کرد: طرح 'محیط یار' با همین هدف شروع شده و اجرای آن تا زمانی که بتوانیم جامعه خوزستان را تبدیل به جامعه ای یکپارچه و هوشمند محیط زیستی کنیم ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در حوزه محیط یار و آموزش در خوزستان با فاصله زیادی نسبت به سایر استان ها پیشی گرفته ایم به گونه ای که در استان اصفهان تنها 16 هزار نفر این آموزش ها را فرا گرفتند.
لاهیجان زاده گفت: یکی از مشکلات طرح محیط یار از لحاظ سخت افزاری نیازمالی است، ودولت به واسطه تنگنای مالی نتوانسته به این موضوع بپردازد، اما با کمک خیرین و صنایع سبز از جمله پتروشیمی امیرکبیر، بندرماهشهر نسبت به کل خوزستان دراین زمینه پیشتاز بوده است.
به گزارش ایرنا، آیین تقدیر از محیط یاران شهرستان بندر ماهشهر با حضور جمعی از مسئولان محلی، فعالان محیط زیست و دانش آموزان محیط یار این شهرستان در شرکت پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد.
9858/7165/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش پتروشیمی حفاظت محیط زیست خانواده دانش آموز موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند

فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هم گفت: طرح ملی اتقان که مخفف «ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی» است از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم است.
وی افزود: این طرح در پنج استان ایلام، قم، خراسان شمالی،  بوشهر ‌و شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

گفته شده تعداد شرکت کنندگان طرح اتقان در استان ایلام هزار و ۶۹۱ نفر، خراسان شمالی هزار و ۴۵۸ نفر، قم سه هزار و ۱۸۱ نفر، تهران هفت هزار و ۴۳ نفر، بوشهر چهار هزار و ۹۷۳ نفر بوده و در مجموع ۱۸ هزار و ۳۴۶  در این طرح شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است