Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: معلم با زنده بودن خود روح و زندگی به عناصر دیگر آموزش و پرورش می‌بخشد و بیش از هر چیزی توجه ما باید به انتخاب، تربیت و حمایت از معلم باشد و روز معلم فرصتی برای این موضوع است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در مراسم سپاس معلم که در دبیرستان شهدای هفتم تیر برگزار شد با بیان اینکه امسال روز معلم مقارن با ایام ولادت حضرت مهدی (عج) است و این تقارن بر مبارکی این روز افزوده است، گفت: روز معلم به یاد استاد شهید مطهری نامیده شده است و جا دارد ارادت قلبی را نسبت به این بزرگوار ابراز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: انتخاب شهید مطهری انتخابی شایسته است و هر آنچه یک معلم باید دارا باشد در وجود او متجلی بوده است؛ دانش، شوق معلمی، عشق به آموزش، جان بر سر آرمان خود نهادن، واقعیاتی بود که در وجود ایشان می‌دیدیم.
حداد عادل افزود: به اعتقاد بنده، ارزشمندترین غنیمتی که ایران با پیروزی انقلاب به دست آورد آموزش و پرورش است و همه امکانات را باید برای آموزش و پرورش بخواهیم و در آموزش و پرورش رکن اصلی معلم است.

وی تصریح کرد: تمام خوبی‌هایی که ما برای ملت ایران آرزو می‌کنیم از طریق آموزش و پرورش و تربیت دست یافتنی است.

وی اضافه کرد: معلم با زنده بودن خود روح و زندگی به عناصر دیگر آموزش و پرورش می‌بخشد و بیش از هر چیزی توجه ما باید به انتخاب، تربیت و حمایت از معلم باشد و روز معلم فرصتی برای این موضوع است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ‌مشکل کمبود معلم در استان فارس حل می‌شود/ تشکیل قرارگاه تکریم مقام معلم
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • ۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری