Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@02:50:17 GMT

طلاق عاطفی تهدید اصلی تضعیف بنیان خانواده‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۳۴۶۴

طلاق عاطفی تهدید اصلی تضعیف بنیان خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، خانواده همواره به عنوان نهادی مقدس و تاثیر گذار که مهمترین پایه و اساس جوامع و حفظ و بقاء و دوام آن‌ها شناخته شده است می‌باشد.

خانواده به عنوان تاثیر گذارترین نهاد اجتماعی همواره مورد تاکید پیامبران و ائمه معصومین بوده است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی که اساس آن بر دین مبین اسلام است بسیار مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن که در حال حاضر خانواده را به عنوان یک اصل نشان گرفته، مصون ماندن آن موجب سلامت جامعه می‌گردد.

آنچه که نمایان است با دیجیتالی و ماشینی شدن زندگی‌های امروزی، دیگر روح محبت و صفا و صمیمیت از خانواده‌ها رخت بربسته است و امروز روابط مطلوبی در بین اعضای خانواده‌ها وجود ندارد.

یکی از عواملی که موجب فاصله بین اعضای خانواده‌ها در حال حاضر شده است، آشنا نبودن اعضای خانواده به وظایف ذاتی خود است.

کم شدن آستانه تحمل افراد و رسوخ برنامه‌های مبتذل فرهنگی که از برنامه‌های دشمنان برای تضعیف خانواده ایرانی است، از عوامل دیگر ایجاد فاصله بین اعضای خانواده می‌باشد.

متاسفانه بسیاری از مردم از خانواده متعال ومطلوب بخاطر غرق شدن در مادیات ودوری از معنویات وارزش‌ها فاصله گرفته وبسوی خانواده متزلزل سوق پیداکرده اند.

اگر والدین ما در خانواده به این امر آگاه باشند که وظیفه آن‌ها نسبت به فرزندانشان فقط نان، مسکن وپوشش نیست، و وظیفه مهم دیگری همچون تربیت ونظارت وپرورش اخلاقی رانیز برعهده دارنددیگر شاهد فاصله بین اعضای خانواده نخواهیم بود.

خانواده بهترین محل پیوند زن و مرد و بیشترین زمینه ساز کمال است، اما متاسفانه در حال حاضر به علت بالا رفتن سن تجرد و بالا بودن توقعات دختران و پسران، وجود مشکلات اقتصادی فراوان، عدم حمایت کامل والدین از فرزندان موجب بروز مشکلاتی در امر ازدواج جوانان شده است.

یکی از برنامه‌های اصلی غرب برای تضعیف خانواده در ایران، فرد گرایی است، فرد گرایی در محیط خانواده سبب می‌گردد که پیوند اعضای خانواده صرفا بر پایه منافع شخصی باشد به طوری که اعضا هر زمان که منافع شخصی شان ایجاب کند خانواده را ترک می‌کنند، که این عامل موجب بروز طلاق‌های عاطفی در بین زوجین شده است.

در حال حاضر الگو گرفتن از زندگی غربی، نداشتن سبک زندگی ایرانی اسلامی، کم شدن عواطف در بین خانواده ها، چشم و هم چشمی، کم توجهی به سنت‌های قدیمی، از عوامل افزایش طلاق در جامعه است.

رسوخ برنامه‌های ماهواره در بین خانواده‌های ایرانی، استفاده بیش از حد از وسایل ارتباط جمعی مانند اینترنت و موبایل، دوری بیش از حد والدین، کم توجهی به مسائل اعتقادی و دینی، از عوامل سست شدن خانواده‌های ایرانی به عنوان کوچکترین نهاد مقدس اجتماعی است.

اگر خانواده‌های ایرانی هر کدام حقوق دیگری را به رسمیت شناخته و همواره در پی تلاش برای رسیدن به اهداف عالی و پیشرفت همه جانبه جامعه باشند، هیچ دشمنی نمی‌تواند در بین آنان رسوخ کند.

پس همه ما باید تلاش مان در این راستا باشد، که خانواده‌هایی بنیان کنیم که بر اساس لزومات اسلامی حرکت کند و فرزندانی در دامن این خانواده‌ها تربیت یابند که با حضور در جوامع بتوانند فرهنگ توحیدی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را ترویج نمایند.

انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی (مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری) معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، غرفه شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت جنوب شرق آسیا در مالزی برپا شد.

به گفته سید مجتبی قدمگاهی، مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی را یکی از برنامه‌های سازمان در کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و افزود: حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی با سه مدل اعزام، حضور مستقل و برپایی پاویون است و نمایشگاه حوزه سلامت جنوب شرق آسیا به صورت برپایی غرفه ملی ایران حمایت و برگزار می‌شود.

وی، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا را مهمترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت در جنوب شرق آسیا و کشور‌های “آسه آن” (مالزی، سنگاپور، اندونزی، تایلند، فیلیپین و برونئی) دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه مذکور از ۲۹ تا ۳۱ فروردین جاری (۱۷ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۴) در مرکز نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین المللی کوالالامپور مالزی برگزار شد.

قدمگاهی افزود: این رویداد فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان با کیفیت ایرانی در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی و محصولات و فرآورده‌های دارویی فراهم می‌آورد تا در بازار مهم جنوب شرق آسیا حضور یافته و از مزایای تجاری آن بهره‌مند شوند.

به گفته او، تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی‎، صنایع دارویی و فرآورده‌های دارویی انسانی و مکمل‌ها‎، بیمارستان سازی و تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی و ساخت اتاق تمیز‎، فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و تجهیزات زیبایی و تجهیزات توانبخشی و فیزیوتراپی از جمله محور‌های فعالیت این نمایشگاه است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده‌های اعضای وابسته فرماندهی انتظامی لرستان
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • شهادت یکی دیگر از اعضای خانواده هنیه
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • تضعیف روحیه مقامات نظامی اسرائیل به‌دلیل عملیات ایران
  • «ناآگاهی» بزرگ‌ترین تهدید سلامت روان
  • «ناآگاهی» بزرگترین تهدید سلامت روان است
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود