Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@03:58:26 GMT

شهر اهواز به آثار هنری حجمی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۳۵۰۷

شهر اهواز به آثار هنری حجمی نیاز دارد

به گزارش ایرنا منصور کتانباف شامگاه دوشنبه در آیین پایانی نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی اهواز در تالار شهر اظهار کرد: حمایت از آثار هنری از وظایف شهرداری هاست و معتقدیم می توانیم نشاط و همچنین فرصتی در شهر ایجاد کنیم تا دانشجویان مجسمه سازی و علاقمندان و هنرمندان بتوانند فرصت یادگیری و دیدن آثار خوب را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قرار گرفتن دانشجویان و علاقمندان مجسمه سازی در کنار اساتید و هنرمندان برجسته این هنر باعث می شود این دانشجویان در آینده بتوانند آثار هنری زیبایی برای شهر اهواز خلق کنند.
شهردار اهواز اظهار امیدواری کرد: برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی باعث ایجاد توفان ذهنی درخوزستان و اهواز شده و شهرداری در کنار خدمات،در هنر هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

** هنر به ذهن و جامعه جهت می دهد
رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: در نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی در اهواز ٢٥ هنرمند اندیشه های خود را در مدت ٢٠ روز در قالب هنر در این شهر عرضه کردند.
محمد جعفر فلسفی ادامه داد: تلاش و پشتکار هنرمندان شرکت کننده، پارک جزیره اهواز محل برگزاری آن را به محیطی پویا تبدیل کرده و نشاطی را در این فضا موجب شد.
وی بیان کرد: هنر به ذهن جهت داده و مفهومی نیک را در جامعه ماندگار و دایره فعالیت ها را گسترش می دهد.
فلسفی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های بین المللی برای رویدادهای خوب در یک شهر، خاطرات خوبی را به وجود می آورد.

** سمپوزیوم، تبادل فرهنگی به زبان هنر است
جعفر نجیبی عضو هیات داوران سمپوزیوم مجسمه سازی اهواز نیز گفت: سمپوزیوم، گردهمایی هنرمندان در یک کشور و تبادل فرهنگی به زبان هنر است.
این مجسمه ساز برجسته کشوری افزود: زبان هنر، زبانی است که با خلق اثر، احساس هنرمند، بیان حسی وی و فرم ارایه شده و همچنین نگرش هنرمند به فضای یک شهر را نشان می دهد.
وی با اشاره به تاثیر برگزاری سمپوزیوم در فرهنگ ایران و اهواز گفت: هم اکنون در تهران و مشهد رشته مجسمه سازی در دانشگاه فعال بوده و امید است در خوزستان و اهواز هم ایجاد شود.
رییس هیات داوران نیز گفت: در مرحله نخست ١٠ اثر با خلاقیت، جذابیت و تکنیک های مجسمه سازی انتخاب و در مرحله دوم ٦ اثر و در نهایت، سه اثر برگزیده و سه اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.
منصور کلاه کج ادامه داد: عوامل مختلفی در ارایه یک تصویر ناخوشایند از اهواز وجود دارد که هنرمندان می توانند در زدون آن بسیار تاثیر گذار باشند.
علی جبار هنرمند عراقی و برگزیده این سمپوزیوم بیان کرد: برای پنجمین بار است که به ایران سفر می کنم.
این هنرمند عراقی افزود: ایران و عراق همسایه و دارای یک تمدن واحد بوده و برای هزاران سال است که در حال تبادل فرهگی هستند.
وی گفت: شرکت در این سمپوزیوم مجسمه سازی اهواز کاری سخت و بزرگ بود و تکنیک من نماینده فرهنگ مشترک ما است.
گفتنی است در نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی شهر اهواز ٢٥ هنرمند با 25 اثر در سه موضوع نقش کارون در شکل گیری اهواز، نقش نفت در پویایی اهواز و اهواز پایتخت دفاع مقدس شرکت کردند.
در این سمپوزیوم بین المللی هنرمندانی از کشورهای بلغارستان، اکراین، تایوان، ترکیه، عراق، گرجستان، سوریه و ایران شرکت داشتند.
مهدی احمدی، جعفر نجیبی، منصور کلاه کج، حمید شانس و مرتضی نعمت الهی به عنوان هیات داوران، منصور کتانباف ریاست سمپوزیوم، قادر کعب عمیر دبیری سمپوزیوم و جلال خراسانی مدیریت هنری نخستین سمپوزیوم بین المللی اهواز را بر عهده داشتند.
در این آیین از فخرالدین کاکاوند، مهدی صیفی و مجید زمانی برای خلق آثاری ماندگار تقدیر و ایوان استایاروف از بلغارستان به عنوان انتخاب ویژه هیات داوران برگزیده شد.
در نخستین سمپوزیوم بین المللی اهواز، علی جبار از عراق، جان بوگاشویلی از بلغارستان و هدایت صحرایی از ایران به عنوان نفرات نخست تا سوم معرفی شدند.
نخستین سمپوزیوم بین المللی اهواز روزهای 19 فروردین تا 9 اردیبهشت به مدت 21 روز در پارک جزیره اهواز برگزار شد.
7148/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استفاده از ظرفیت ایران و عراق شورای اسلامی شهر شهرداری نفت موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز