Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ کاخ سفيد در بيانيه‌اي اعلام کرد: « دولت ( دونالد ترامپ ) مذاکرات با کانادا، مکزيک و اتحاديه اروپا را 30 روز ديگر تمديد کرد.»
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، کاخ سفيد در ضمن خاطر نشان کرد همچنان در جريان مذاکراتي که بر حفظ امنيت ملي آمريکا متمرکز است،‌ باقي خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوي دولت انگليس از اين تصميم استقبال کرد.
وي گفت: «ما به همکاري تنگاتنگ با شرکاي خودمان در اتحاديه اروپا و دولت آمريکا جهت دستيابي به معافيت قطعي براي اطمينان يافتن از اينکه صنايع مهم فولاد و آلومينيوم ما محافظت خواهد شد، ادامه خواهيم داد.»
دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا هشت مارس تعرفه‌هاي 25 درصدي را بر واردات فولاد و 10 درصدي را بر واردات آلومينيوم وضع اما فورا کانادا و مکزيک را از آن معاف کرد.
اواخر ماه مارس، او همچنين اتحاديه اروپا را به صورت موقت از اين تعرفه‌ها معاف کرد.
اين معافيت موقت ابتدا قرار بود اول ماه مه (امروز سه‌شنبه) به پايان برسد.
در مورد کانادا و مکزيک، رئيس جمهور آمريکا از سوي ديگر معافيت قطعي آنها از اين تعرفه‌ها را با مذاکرات دوباره درباره پيمان تجارت آزاد آمريکاي شمالي «نفتا» مرتبط کرده است.
اين تمديد يک ماهه در حالي اعلام مي شود که اروپايي‌ها در هفته‌هاي اخير درخواست‌ها براي معافيت قطعي از اين تعرفه‌ها را افزايش داده‌اند و اعلام کردند که آماده‌اند در صورت اجراي اين ماليات‌ها به آن پاسخ دهند.
مارگاريتيس شيناس سخنگوي کميسيون اروپا روز دوشنبه هشدار داد: «ما صبور هستيم اما براي اقدام نيز آماده‌ايم.»
آمريکايي‌ها در ازاي اين معافيت‌ها خواهان امتيازهاي تجاري هستند.
آنها از کره جنوبي کاهش صادرات فولاد خود به آمريکا و باز شدن بيشتر بازار اين کشور به روي خودروسازان آمريکايي را درخواست کردند و به آن رسيدند.
کاخ سفيد از سوي ديگر دوشنبه شب از نهايي شدن توافقنامه اصولي که اواخر مارس با سئول اعلام شده بود، خبر داد.
لري کودلو مشاور اصلي اقتصادي دونالد ترامپ هفته گذشته يادآور شده بود: «يکي از مشکلاتي که ظاهر مي شود مسئله برخورد عادلانه با خودروسازان است و ما علاقمند هستيم که امتيازاتي در اين زمينه از اروپايي‌ها ببينيم.»
اکنون مسئله اصلي آگاهي از اين موضوع است که اروپايي‌ها چگونه از تصميم روز دوشنبه کاخ سفيد با توجه به اينکه معافيت قطعي را به آغاز واقعي گفتگوها با واشنگتن منوط کرده است، استقبال مي کنند.
اروپايي‌ها مي گويند اين چين است که منشاء توليد مازاد در اين بخش است. چين نخستين توليد کننده فولاد در جهان است و اغلب به پرداخت يارانه گسترده به صنعت خود متهم مي شود.
سخنگوي دولت انگليس خاطر نشان کرد: «ما همچنان در مورد تأثير اين تعرفه‌ها بر تجارت جهاني نگرانيم و به همکاري با اتحاديه اروپا جهت يافتن راه‌حلي چند جانبه براي مشکل توليد مازاد ادامه مي دهيم.»
چين که از اواخر ماه مارس مشمول تعرفه‌هاي آمريکا شده است به نوبه خود از آمريکا به سازمان تجارت جهاني شکايت کرد.
امانوئل مکرون رئيس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هفته گذشته در سفري که به واشنگتن داشتند تلاش کردند دونالد ترامپ را براي معافيت قطعي اتحاديه اروپا از اين تعرفه‌ها متقاعد کنند.
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • درویش برکنار خواهد شد؟؛ قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • با واگذاری پرسپولیس، درویش برکنار خواهد شد؟ | قبل از رفتن تمدید یک نفر قطعی است
  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • غایبان قطعی جام ملت های اروپا 2024 مشخص شدند