Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: قرار بود مسئولان سیاسی کشور در اجرای برجام زمینه مبادلات مالی و ورود گردشگر را به شهر را فراهم کنند و با ایجاد زیرساخت های استفاده از مسترکارت مشکل خرید گردشگران خارجی را ر رفع کند اما هم‌چنان دچار ضعف هستیم. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، نصف‌جهان شهر جهانی صنایع دستی بیش از یک سوم صنایع دستی کل دنیا را در خود جایی داده و این هنر ارزشمند که می تواند با به کارگیری راه کارهای نوین اقتصادی به مسیر اصلی توسعه اقصادی در کشور تبدیل شود، به ویژه در اصفهان نادیده گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنایع دستی اصفهان که می تواند بازار جذاب و مطلوبی برای رونق اقتصادی و حرکت در مسیر حمایت از تولید ملی باشد، دغدغه ای بود که با متولیان امر در این زمینه به گفت وگو نشستیم.

در ادامه مصاحبه خبرگزاری تسنیم را با عباس شیردل، رئیس اتحادیه صنایع دستی پیرامون راه کارهای عملیاتی استفاده از این گنجینه ارزشمند را راستای تحقق شعار سال را می خوانید.

تسنیم: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری در ابتدای سال مبنی بر حمایت از تولید ملی، در حوزه صنایع دستی چگونه می تواند به تحقق این مهم دست یافت؟

شیردل: در ابتدا باید گفت که با رسیدن به این شعار مهم و حیاتی باید همه دستگاه ها و رسانه های برای کمک به میدان بیایند تا این هدف در زمینه صنایع دستی که ظرفیت بسیاری در آن نهفته است، عملی گردد.

نگاه شعارگونه به مسئله حمایت از تولید ملی کاری را پیش نمی برد، بلکه باید به صورت عملی در این زمینه کار شود و این شعار به عمل تبدیل نمی شود مگر آنکه نگاه کلی تمام ادارات و ارگان های و نهادهای مردمی به مسئله داخلی معطوف شود.

تسنیم: این همگرایی ارگان های چگونه محقق می شود؟

شیردل: این موضوع باید از تامین اجتماعی تا بانک ها و تمام عوامل در پرسه تولید به صورت یک مسئله مهم درآمده است و با توجه به اصل 142 قانون معافیت مالیاتی تولیدکنندگان صنایع دستی به فعالان این حوزه احترام گذاشته شود و این قانون به طور کامل رعایت شود.

تسنیم:قانون معافیت مالیاتی تولیدکنندگان صنایع دستی تا کنون عملی شده است؟

شیردل: خیر، متاسفانه با توجه به اینکه بر اساس این اصل باید تولیدکنندگان مبرا از پرداخت مالیات باشند و بانک ها باید تسهیلاتی را به تولیدکنندگان در این زمینه پرداخت کنند، اما این مهم صورت نگرفته است و در سال های قبل افرادی که بیمه صنایع دستی نبودند و تازه وارد این حوزه تولیدی شدند از این تهسیلات استفاده کردند اما دست تولیدکنندگان اصلی خالی ماند.

تسنیم: در حال حاضر با توجه به ظرفیت داخلی اصفهان در زمینه تولید صنایع دستی، آیا به فروش مطلوب در این زمینه دست پیدا کردیم؟

شیردل: فروش مسئله خیلی مهمی است، قرار بود مسئولان سیاسی کشور در اجرای برجام زمینه مبادلات مالی و ورود گردشگر را به شهر را فراهم کنند و با ایجاد زیرساخت های استفاده از مسترکارت مشکل خرید گردشگران خارجی را ر رفع کند اما همچنان در این زمینه با ضعف های اساسی روبرو هستیم.

تسنیم: با توجه به اینکه یکی از دغدغه هایی که در سال های گذشته در میدان نقش جهان و خیابان های اطراف آن مطرح بود، بحث فروش اجناس و صنایع دستی خارجی به ویژه اجناس چینی تا چه میزان کنترل و رفع شده است؟

شیردل: از سال 87 مصوبه ای به تصویب رسید که فروش اجناس خارجی در محل های تاریخی سراسر کشور ممنون شد و اصفهان تنها شهری بود که با جدیت وارد این موضوع شد.

در زمانی از میان 7 هزار فعال و تولیدکننده صنایع دستی اصفهان، 4 هزار نفر خانه نشین شده  بودند و در بیش از 90 درصد از مغازه های میدان نقش جهان اجناس خارجی به فروش می رسید که اتحادیه صنایع دستی با همکاری میراث فرهنگی و بازرسی اصناف برای حمایت از تولیدکنندگان وارد میدان شد و از تولیدکنندگان دعوت شد که با همیاری از فروش اجناس خارجی جلوگیری شود.

با توجه به اقدامات صورت گرفته هم اکنون می توان گفت که هیچ صنایع دستی خارجی در میدان نقش جهان وجود ندارد و هم اکنون میزیان تولید صنایع دستی داخلی افزایش پیدا کرده است و بیش از 40 هزار پروانه تولید صنایع دستی و اشتغال خانگی در این سال ها صادر شده است.

انتهای پیام/م

R41346/P1486/S6,51/CT13

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی

استاندار مرکزی از توسعه فعالیت های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان طرح نور (عفاف و حجاب) استان مرکزی گفت: ویژگی متمایز انسان با سایر موجودات قوه تفکر و تعقل است، انسان موجودی متفکر و اندیشمند است که باقی موجودات زنده از این قدت برخوردار نیستند بنابراین اجبار و الزام در دین‌داری و قدرت انتخاب انسان نیز ناظر بر قوه تخیل است، بنابراین اسلام آمده است که قوه تفکر انسان را تقویت کند و طلای ناب را از آهن زنگار گرفته تشخیص دهد.

وی افزود: به فرموده شهید مطهری در اسلام مفمومی عمیق به عنوان آزادی عمل وجود ندارد بلکه به آنچه اعتقاد داریم آزادی تفکر و اندیشه است. بنابراین عقیده مبتنی بر تفکر مورد احترام است در غیر اینصورت پذیرفته نیست. اسلام و دین با عقیده‌ای که مبتنی بر احساسات بی پایه و تقلید باشد مقابله و مبارزه می‌کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: ویژگی متمایز دیگر انسان در حیات فرهنگی است. انسان بر خلاف حیوان سلوک فرهنگی دارد و بخشی از زندگی انسان بر اساس فرهنگ است و این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. دشمن نیز ویژگی فرهنگی را مورد هدف قرار داده که حیات فرهنگی را منهدم کنند و قدرت تفکر انسان را سلب کند، هدف دیگر دشمن از دنبال کردن برابری حق زنان و مردان نیز منفعت اقتصادی و استفاده از افراد در جهت استفاده از منافع اقتصادی است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: حیات فرهنگی ویژگی ممیزه انسان با حیوان است، حیات فرهنگی مولفه‌های متعددی دارد؛ یکی از آن پوشش و عفاف و حجاب است که موجب تمایز بین انسان و حیوان می‌شود. بی‌حجابی در یک نگاه، مقوله اعتقادی است و مردم باید برای مقوله عفاف و حجاب نگاه اعتقادی قائل شوند. لازمه آن برنامه و کار ویژه صحیح است چراکه این موضوع سال‌ها مورد غفلت واقع شد و یک دوره طولانی با حجاب مبارزه شد و چادر و حجاب از سر زنان کشیدند اما الان شرایط کشور متفاوت است و با بی حجابی قطعا مقابله خواهد شد.

وی ادامه داد: سلطه رسانه غرب در لایه نخست سبک زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده  که یکی از تأثیرات آن در موضوع عفاف و حجاب است، ما هر عقید‌ه‌ای را آزاد نمی‌دانیم، دین در نگاه اعتقادی به عنوان عقیده اجباربردار نیست و هیچ عقدیه‌ای را نمی‌توان به فردی تحمیل کرد مگر اینکه خود فرد به آن دست پیدا کند اما برای تغییر عقیده باید کار ویژه صورت گیرد. یکی از مسائل مهم و مورد هدف، این است که استحکام بنیان خانوده با بحث بی‌حجابی به شدت مورد تهدید است چراکه بی حجابی و برهنگی حد و مرز ندارد بنابراین برای استحکام بنیان موثر در پیشرفت اجتماعی باید تلاش مظاعف انجام شود.
 
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بسیاری از بی‌حجابان دشمن نظام و انقلاب نیستند بلکه غفلت عمیقی آنها را برگرفته و اگر از غفلت خارج شوند مسیر درست را پیش خواهند گرفت. پلیس مطلقا باید از ایجاد هرگونه دو قطبی بی‌حجابی و باحجابی در جامعه پرهیز کنند و اجازه ندهیم این دو قطبی شکل گیرد و ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم