Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@02:21:32 GMT

سرپرست مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیراز معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۴۵۹۵

سرپرست جدید مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیرازبا حضور محمد کاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دکتر حمید رضا حقیقت، رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان، معاونان و روسای مراکز آموزشی و فرهنگی سما استان، معرفی و از زحمات دکتر احمد هاشمی سرپرست سابق این مرکز قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیراز، سرپرست پیشین مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیراز با ارائه گزارشی از عملکرد 4 ماهه خود در این مسئولیت گفت: «از ابتدا به علت مشغله زیاد کاری در دانشگاه آزاد اسلامی لامرد امکان حضور تمام وقت در مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیراز را نداشتم و بنا به درخواست رئیس دانشگاه این مسئولیت را بطور موقت پذیرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا در طول مدت سرپرستی تمام تلاش خود را در زمینه توسعه مدارس سما در استان فارس انجام داده و ان‌شاءالله در سال تحصیلی آتی شاهد افتتاح نزدیک به 15 مدرسه سما جدید در سطح استان فارس خواهیم بود. »

سید احمد هاشمی راه اندازی کارگروههای تخصصی به منظور ارزیابی از وضعیت مدارس سما در سطح استان و کیفی سازی این مدارس، توجه ویژه به توسعه منابع درآمدی با اجرای دوره های کوتاه مدت را امری ضروری دانسته و برای رحیمی سرپرست جدید سما شیراز آرزوی توفیق کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز از زحمات هاشمی در طول مدت تصدی مسئولیت مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیراز قدردانی کرد و قبول مسئولیت از جانب وی با وجود مشغله زیاد کاری در دانشگاه آزاد اسلامی لامرد را نشانه مسئولیت پذیری بالای وی دانست.

دکتر کاوه پیشقدم با بیان اینکه در سال آینده شاهد افزایش 4 میلیون نفری تعداد دانش آموز در کشور خواهیم بود، استفاده از این فرصت و توسعه مدارس سما در املاک مازاد واحد دانشگاهی را ضروری دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با مروری بر مشکلات پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی که در نتیجه کاهش تعداد دانشجو حاصل شده است، توسعه مدارس سما به منظور توسعه منابع درآمدی و حل قسمتی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی را بهترین راه حل برشمرد.

پیشقدم از معاونان سما توسعه کمی و کیفی مدارس سما به منظور رقابت با سایر مراکز آموزشی را خواستار شد.

وی در ادامه با معرفی مجید رحیمی به عنوان سرپرست جدید مرکز آموزشی و فرهنگی سما شیراز، برای وی در ادامه این راه پرفراز و نشیب آرزوی توفیق روزافزون کرد.

سرپرست جدید سما شیراز هم با قدردانی از زحمات محمدرضا قائدی و سید احمد هاشمی سرافرازی مجموعه سما شیراز و استان را نتیجه زحمات آنها دانسته و ادامه این راه و توسعه کمی و کیفی مدارس سما را اولویت اصلی کاری خود عنوان کرد.

رحیمی بر لزوم جمع آوری پیشنهادات و بحث و بررسی درباره آنها به منظور انتخاب بهترین استراتژی تاکید و از معاونان سما استان خواست تا در اسرع وقت پیشنهادات خود را به دبیرخانه شورای نظارت و هماهنگی سما استان فارس ارسال کنید.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا بیابان‌نورد، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در جلسه شورای این دانشگاه اظهار کرد: وجود محتوای غنی سند تحول و تعالی دانشگاه و سند آراستگی و شئون رفتاری دانشجویی به منزله آن است که در همه فعالیت‌ها و رخداد‌های دانشگاه یک پیوست فرهنگی وجود داشته باشد.

وی افزود: این سند که با توسل به اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران نگاشته شده، تکالیف همه حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دانشگاه را درباره امر آراستگی دانشگاه را مشخص کرده؛ بنابراین می‌توان آن را سند چشم انداز آینده دانشگاه آزاد اسلامی نام داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با اشاره به ضرورت همراهی علم با جهت دهی ایمان عنوان کرد: اگر در ساختار تولید علم و آموزش علم جهت دهی ایمانی نداشته باشیم آن علم ارزش چندانی ندارد و تفاوتی بین آن و علم‌های تولید شده در جهان غرب نمی‌توان دید.

بیابان‌نورد یکی از اهداف مهم پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی را توحید محور کردن همه آموزش‌های موجود در دانشگاه برشمرد و بیان کرد: استادان دانشگاه به‌عنوان کنشگر فعال فرهنگی عنصر مهمی برای حل معضلات و مشکلات فرهنگی دانشگاه هستند.

کار تربیتی و فرهنگی اثربخش نیازمند استمرار و پیگیری است

مدیر کل حراست ادانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و اهمیت جایگاه تربیت و اثرگذاری تربیتی روی نسل جوان گفت: در دانشگاه‌ها عمدتأ فرایند تولید متخصص یعنی فرایند تولید علم به جد مورد پیگیری قرار می‌گیرد؛ اما چند صباحی بوده که توجه به تربیت در کنار این تعلیم کمرنگ‌تر شده است. اگر قرار باشد که کار تربیتی و فرهنگی مؤثری انجام شود نیاز به استمرار و پیگیری روند‌های نتیجه بخش دارد.

علی حسین‌منصوری با بیان گام‌های سه گانه در دستورالعمل آراستگی و شون رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی بر اجرای گام‌های اول یعنی تذکر و یادآوری و گام دوم یعنی ارجاع به مراکز مشاوره دانشگاه تاکید کرد و با اشاره به عضویت رؤسای واحد‌های دانشگاهی در کارگروه شون رفتاری اضافه کرد: قطعاً نه تنها رئیس واحد؛ بلکه هیچ یک از مسئولان اجرایی دانشگاه‌ها نمی‌توانند نسبت به اجرای این آیین نامه بی‌تفاوت باشند.

وی به عضویت اعضای هیئت علمی در این کارگروه نیز اشاره کرد و توضیح داد: این عضویت نشان دهنده اهمیت جایگاه استادان در ایجاد نظم و کنترل شئون رفتاری دانشجویان است.

مدیر کل حراست ادانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بر نقش حرکت جمعی و اهتمام همگی مسئولان و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی برای اجرای بهینه این دستورالعمل و بهینه شدن وضعیت پوشش ظاهری دانشجویان در محیط دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اگر در فرایند اجرای این دستورالعمل برخی از حوزه‌ها و بخش‌ها خود را منفعل نشان دهند تلاش بخش‌های فعال نیز به هدر می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد ۳۸ بنای تاریخی را احداث کرده است
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟
  • استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند
  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور