Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، مهدی ساعد، قاری بین‌المللی قرآن کریم در نشست هم‌اندیشی فعالان قرآنی اظهار کرد: در این عصر و زمان باید همه به صورت جهادی در حوزه قرآن فعال باشند.
وی با بیان اینکه پس از گذشت 40 سال از انقلاب، کارشناسی دقیقی در مسائل قرآن وجود ندارد افزود: متأسفانه متولی و دستگاه واحدی در حوزه قرآن در سطح کشور وجود ندارد، اما در سطح استان، امام جمعه به عنوان مسئول ارشد فعالیت‌های قرآنی می‌تواند باعث انسجام و هماهنگی هر چه بیشتر برنامه‌های قرآنی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه عدم حضور دستگاه متولی در حوزه قرآن باعث هدر رفت انرژی و بیراهه رفتن فعالیت‌های قرآنی خواهد شد گفت: امام جمعه با تقسیم وظایف در حوزه قرآن، می‌تواند با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها، آحاد مردم به ویژه قرآنیان موجب رشد فعالیت‌های قرآنی در استان شود.
ساعد با بیان اینکه نقاط شروع بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در کشور درست و منطقی نیست ادامه داد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری فرهنگ قرآن ابتدا باید با قرائت و خوانش ساده این کتاب شریف در جامعه نهادینه شود.
این قاری بین‌المللی قرآن ادامه داد: قرائت ساده قرآن در ابتدای امر، مقدمه‌ای خواهد بود جهت انس بیشتر به قرآن و سپس تدبر و عمل به آموزه‌های این مصحف شریف، لذا هرفرد یا سازمانی در حیطه کاری خود باید این نقطه شروع را پیدا کرده و به آن به جد بپردازد.

لازمه گسترش فرهنگ قرآنی حمایت از قرآنیان است
وی ضمن ابراز رضایت از طرح قرآنی «سفیران نور» عنوان کرد: این طرح که در ماه مبارک رمضان سال گذشته با حضور کاروان قرآنی در مناطق محروم و دوردست کشور انجام شد باعث انس و آشنایی بسیاری از مردم حتی برادران و خواهران اهل سنت با این کتاب آسمانی شد.
این فعال قرآنی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی نباید تنها مختص دانشگاه‌ها باشد گفت: هر فرد قرآنی می‌تواند با استعداد و توان خود در امر ترویج معارف قرآن در جامعه موثر واقع شود، این نکته را نباید فراموش کرد که آموزش قرآن در مدارس باعث حضور دانشجویانی قرآنی در آینده در دانشگاه‌ها خواهد بود.
ساعد با بیان اینکه متخصص امور قرآنی در مدارس کشور بندرت دیده می‌شود عنوان کرد: باید کار‌ها به دست قرآنیان سپرده شود و مادامی که از آنها حمایتی صورت نگیرد فرهنگ قرآنی نیز در کشور گسترش نخواهد یافت.
این قاری قرآن عنوان کرد: متولی امور قرآن در استان باید کار جهادی انجام دهد سپس جلسات تخصصی برگزار کرده و در ادامه آرا و نظرات را جمع بندی کند در نهایت مجموعه آرا، به صورت بخش نامه در اختیار دستگاه‌ها جهت اجرا قرار گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی