Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران محمد علی تقوی فرد درجلسه شورای حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد: دادستان مرکز استان باید عملکرد مدیران را در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال طی سالهای قبل مورد رصد قرار داده و نتیجه عملکرد مدیران در حوزه های منابع طبیعی ،محیط زیست، بانک زمین و دیگر موارد مصوبات جلسه را به این ستاد اعلام تا مدیرانی که موفق عمل نموده اند و مدیرانی که در زمینه انجام کار ضعفی داشته اند به مرکزاعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین تاکید کرد: دادستان مرکز استان ظرف مدت یک ماه عملکرد مدیران را مورد ارزیابی قرار داده و آن را به این ستاد اعلام نماید.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی فرد در ادامه به بعضی از موارد در خصوص منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: در برخی از موارد همچون پارک جنگلی سی سنگان ومواردی مشابه آن، ورود دستگاه قضایی استان با هماهنگی منابع طبیعی بوده است، که با ورود به موقع و طی بازدید های میدانی از سوی دستگاه قضایی استان، عرصه های زیادی به منابع طبیعی و بیت المال برگشته است.
وی تاکید کرد: حفاظت و حراست از منابع طبیعی تنها کافی نیست، بلکه نحوه بهره برداری صحیح از این منابع ملی بسیار مهم است. که در این امر منابع طبیعی با کمک از دیگر ادارات همچون گردشگری،صنعت ومعدن، شهرداری ها و همچنین با نظارت دادستان مرکز استان می تواند نقش مهمی در نگهداری منابع طبیعی داشته باشد. دستگاه قضایی استان می تواند درمنابع طبیعی، صنعت وتولید در استان کمک یار تمام دستگاه ها با نگاه عادلانه درپیشبرد اهداف آنها دراستان باشد .
وی همچنین افزود: امیدواریم با تلاش و همت مردم و مسئولان، اهداف شعار امسال که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، تحقق یابد، ودستگاه قضایی استان در جهت محقق شدن شعار سال تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت و در این مسیر نیز آمادگی کامل را دارد.
این مقام قضایی اظهار داشت: اگرما به تولید داخلی و اقتصاد خود بی توجه باشیم، تمام هویت های دینی، سیاسی، معنوی و اقتصادی ما آسیب خواهد دید و دشمنان نیز از کمترین روزنه که همان اقتصاد ما می باشد را نشانه گرفته اند.
این مقام قضایی در ادامه نقش صنعت و معدن و تجارت را در حمایت از کالای ایرانی بسیار قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: اداره صنعت و معدن و تجارت و اداره استاندارد می تواند با ساماندهی و نظارت برکیفیت و دقت در تولید و تجارت کمک شایانی به تولیدات این استان داشته باشند ودستگاه قضایی استان نیز حمایت های لازم را در عرصه صنعت و کیفیت و کمیت تولید خواهد داشت.
رییس کل دادگستری استان درادامه در خصوص کسانی که اقدام به برداشتهای غیر مجاز از حریم رودخانه ها می نمایند افزود: در این زمینه دستورات لازم را به دادستانهای سراسر استان ابلاغ نموده ایم تا با ورود به موقع با کسانی که اقدام به برداشت شن و ماسه از حریم رودخانه می نمایند به شدت برخورد قانونی شود، همان طوری که در این مورد، دادستان شهرستان نوشهر در این خصوص اقدامات شایسته نیز انجام داده است.
وی همچنین در خصوص صید غیر مجاز در دریای خزر اظهار کرد: در این زمینه نیز بررسی هائی صورت گرفته ومشخص شده که افراد و مامورین با تبانی وهماهنگی با صیادان غیر مجاز اقدام به صید ماهیان در محدوده خاص انجام می دهند که باید اداره کل شیلات این موضوع را مورد بررسی و بازرسی قرار دهد تا دست کسانی که دست درازی به بیت المال می کنند، قطع شود و دستگاه قضایی استان به جدیت این موضوع را پیگیری و به شدت برخورد خواهد کرد.
این مقام ارشد قضایی در ادامه به موضوع آزاد سازی نوار ساحلی استان اشاره کرد و افزود: آزاد سازی و ساماندهی سواحل در اولویت دستگاه قضایی استان در سال جدید می باشد و این موضوع نیز به دادستانهای نوار ساحلی نیز ابلاغ گردیده است.
وی همچنین اظهار کرد: صرف آزاد سازی سواحل کافی نیست، بلکه علاوه بر آزاد سازی باید این مناطق با برنامه ریزی صحیح و با کمک دیگر ارگانهای دولتی ساماندهی و مورد بهره برداری بهینه و عمومی قرار گیرد.
این مقام قضایی همچنین در خصوص ساخت و ساز های غیر مجاز در عرصه منابع طبیعی و کشاورزی افزود: کسانی که اقدام به ساخت و ساز های غیر مجاز همچون بنا در عرصه ملی و کشاورزی می نمایند به شدت برخورد خواهد شد و در این زمینه نیز به دستگاه های خدمات رسان ابلاغ گردیده که مجوز آب، برق و تلفن صادر نشود تا زمانی که آیین نامه آن صادر شود.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای حکم قضایی، اراضی ملی به مساحت تقریبی ۱۰۲۹۷ مترمربع واقع در مراتع ترکاچال روستای میرافضل شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی سعیدآباد و مامور پاسگاه انتظامی تلمادره انجام و اعاده به وضع سابق گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محرومیت چند مدیر و مدیر برنامه از فصل آینده در فوتبال ایران
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس