Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مشترکات تمدنی و فرهنگی ایران و ایتالیا گفت: هر دو کشور به شعر، هنر و فلسفه علاقه مند هستند و با توجه به روابط دیرینه تاریخی می توان در این زمینه اقدامات مشترک انجام داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی شامگاه دوشنبه دهم اردیبهشت در دیدار با مشاور فرهنگی رییس جمهوری ایتالیا بر پیوند تمدن و فرهنگ دو کشور در بسیاری از زمینه ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سفر مشاور فرهنگی رییس جمهوری ایتالیا به ایران را در گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور تاثیرگذار خواند و افزود: دو کشور در سالهای اخیر قدم های خوبی در حوزه سیاسی، فرهنگی و هنری با یکدیگر برداشته اند و این نقطه تحولی برای اقدامات و فعالیت های مشترک بهتر است، بخشی از این روابط با نمایشگاه کتاب تهران آغاز و مقدمه ای برای کارهای بهتر شد و در این دوره از نمایشگاه نیز می تواند ادامه پیدا کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مشترکات متعدد و متنوعی از نظر تمدنی و فرهنگی در طول تاریخ میان دو کشور وجود دارد که آنها را به یکدیگر پیوند می دهد.
وی تصریح کرد: همچنین در حوزه دایرة المعارف نویسی و نمایشگاههای کتاب و کتابخانه ها نیز می توان اقدامات و همکاری های مشترک با یکدیگر داشت.
صالحی با یادآوری اینکه ایتالیا در دوره گذشته نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، افزود: فضای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که دارای مخاطب و بازدیدکننده میلیونی است، فرصت دیپلماسی عمومی فرهنگی برای دو کشور ایجاد می کند.
وی ادامه داد: حضور ناشران و نویسندگان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همکاری های جدید میان دو کشور با محوریت کتاب ایجاد می کند که باید این فرصت را در جهت گسترش روابط فرهنگی مغتنم شمرد.
وزیر ارشاد با تاکید بر آمادگی همکاری های فرهنگی و هنری با کشور ایتالیا افزود: باید در فعالیتهای فرهنگی مانند نمایشگاه های کتاب به گونه ای عمل کنیم تا مسائل فرهنگی را ماندگار و مخاطبان بیشتری جذب کنیم.
در این دیدار مشاور فرهنگی رییس جمهوری ایتالیا نیز گفت: ایران و ایتالیا دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری در زمینه های مختلف هستند.
وی افزود: در دنیای امروز دیپلماسی فرهنگی، ارزش بیشتری نسبت به گذشته دارد و روشی که ایران در گسترش روابط فرهنگی در ارتباط با ایتالیا در پیش گرفته، به استحکام روابط فرهنگی دو کشور کمک می کند.
مشاور رییس جمهوری ایتالیا با اشاره بر اهمیت دایرة المعارف نویسی بر همکاری های مشترک میان دو کشور در این زمینه تاکید کرد.
فراهنگ **1085**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب 97 ايتاليا سيدعباس صالحي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است

به گزارش جام جم آنلاین، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین گفت، رزمایش مشترک دریایی میان چین، روسیه و ایران باعث افزایش همکاری بین سه کشور شده است.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین گفت، این رزمایش نقش مهمی در امنیت دریایی منطقه ایفا می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع چین ادامه داد: پکن، تهران و مسکو تاکنون رزمایش‌های مشترک دریایی داشته‌اند که هدفش تقویت همکاری و تعامل بین نیروهای دریایی سه کشور و حفظ امنیت است. دریا یک منطقه مهم تلقی می‌شود.

این رزمایش با عنوان «کمربند امنیت دریایی-۲۰۲۴» در آب‌های دریای عمان و در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۵ مارس برگزار شد.

وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر گفته بود که این رزمایش دریایی با هدف آموزش ایمنی در فعالیت‌های اقتصادی دریایی شامل رهاسازی کشتی‌هایی است که توسط دزدان دریایی تصرف شده‌اند.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است
  • رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • شی ‌جین‌پینگ به روزنامه‌نگاران گفت: « داستان چین را خوب روایت کنید»
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • تقویت تیم‌های واکنش سریع هلال احمر تهران کلید خورد
  • افزایش پارکینگ‌های مصلی برای نمایشگاه کتاب
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری