Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان گلستان درتشریح آخرین جزئیات از روند رسیدگی به پرونده‌ی معدن زغال سنگ یورت آزادشهر گفت: هیئت کارشناسی به تازگی نظر خود را به قاضی پرونده اعلام کرده و بر اساس آن هشت نفر از جمله مدیران دو اداره کل استان مقصر شناخته شدند. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، ۱۳ اردیبهشت ماه سال گذشته ساعت ۱۱:۳۰ صبح، انفجاری در معدن زغال سنگ یورت آزادشهر در استان گلستان رخ داد که بر اثر آن ۴۳ نفر از کارگران معدن جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معدنچیان در عمق ۱۳۰۰ متری در فضای مملو از گاز مونو اکسید کربن و متان گرفتار شده بودند.

بدنبال از کارافتادن موتور دیزل این معدن، کارگران توسط یک دستگاه باتری قصد روشن کردن موتور دیزل کشنده لوکوموتیو را داشتند که به محض برقراری اتصال با جرقه ایجاد شده تونل منفجر می‌شود.

دستگاه قضا بلافاصله به این موضوع ورود کرد و تنها سه روز پس از وقوع این حادثه یعنی ۱۶ اردیبهشت، رئیس کل دادگستری استان گلستان از احضار پیمانکار معدن زغال سنگ آزاد شهر به دادسرای این شهرستان خبرداد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: علل حادثه انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر با حضور کارشناسان و قضات در حال بررسی است، اما اظهار نظر نهایی علت حادثه زمانبر است.

وی با بیان اینکه انفجار دیواره‌های معدن را بی ثبات کرده و امکان بروز دوباره حادثه برای کسانی که وارد معدن شوند وجود دارد، گفت: طبق نظر کارشناسان ایمن سازی معدن به منظور مشاهده کل مسیر و اطراف لوکوموتیو، دست کم یک ماه زمان می‌برد.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان افزود: کارشناسان اظهارنظر قطعی درباره علت حادثه را به بعد از ایمن سازی کامل معدن، موکول کرده اند. شکایت اولیای دم اخذ و مقرر شده است پیش از پایان روند قضایی، دیه جان باختگان به حساب سپرده دادگستری واریز شده تا پس از صدور گواهی حصر وراثت به خانواده جان باختگان پرداخت شود.   لوکوموتیو از تونل معدن زمستان یورت خارج شد   بررسی های کارشناسی‌های فنی در رابطه با بررسی علت این حادثه ادامه داشت تا اینکه رئیس کل دادگستری گلستان در تاریخ سوم مهرماه 96 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان آخرین وضعیت این پرونده را تشریح کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی کارگران معدن، یکی از لوکوموتیو‌هایی که گمان می‌رفت تلاش برای روشن کردن دوباره آن، سبب انفجار معدن آزادشهر شده است، از تونل خارج شده است.

هادی هاشمیان افزود: با خروج این لوکوموتیو، گروهی متشکل از بازرس وزارت کار، بازپرس پرونده و نیروی انتظامی این لوکوموتیو را بررسی کردند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان گلستان بازرس وزارت کار، نتیجه بررسی‌های اولیه را اعلام کرده و گفته است که نظر نهایی پس از خروج لوکوموتیو دیگری که در فاصله دورتری از لوکوموتیو خارج شده قرار دارد، اعلام خواهد شد.

این مقام قضایی اضافه کرد: هم اکنون کارگران در سه شیفت، ایمن سازی تونل محل انفجار را انجام می‌دهند تا مابقی لوکوموتیو‌های احتمالی از تونل خارج، و راه برای حضور و بررسی تیم کارشناسی هموار شود.

هادی هاشمیان تاکید کرد: نظریه تیم کارشناسی، نظریه‌ی مشورتی است و پس از ارائه این گزارش به تیم کارشناسان رسمی قوه قضاییه و تایید آن، در دادگاه قابل استناد است.

به گفته معدنچیان، تونلی که انفجار در آن رخ داده یکی از تونل‌های بن‌بست این معدن بوده و فقط یک راه خروج داشته است.   کارشناسان در چند قدمی کشف علت انفجار معدن

در تاریخ 15 آبان ماه سال 96 رئیس کل دادگستری استان گلستان از نظرات کارشناسی سخن گفت و با توجه اظهارات کارشناسی ، کارفرما  به علت رعایت نکردن الزامات قانونی برای ایمنی معدن یورت آزادشهر مقصر حادثه شناخته شد.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده سراسر استان مورد بررسی واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی موسوی، ظهر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهر خانواده در استان‌ها اظهار کرد: این مرکز به منظور ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام راه‌اندازی شد و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در این استان ۲۲ مرکز مهر خانواده در حال فعالیت است که در سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز وارد شده بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است، گفت: علاوه بر این مرکز، مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در مازندران فعالیت دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری این استان مازندران است، اظهار داشت: بی‌شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری مازندران به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرار گرفت و دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شد که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 750817

دیگر خبرها

  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت