Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نماینده دایمی مصر در سازمان ملل متحد با انتقاد از تاخیر در اجرای پیمان منع گسترش سلاح هسته ای (NTP) در خاورمیانه، خواستار پیوستن رژیم اسرائیل به این معاهده شد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «علاء یوسف» که نماینده هیات شرکت کننده مصر در دومین دورنشست های کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در پیمان منع گسترش سلاح اتمی در ژنو است در بیانیه خود تاخیر در اجرای قطعنامه خلع سلاح اتمی از خاورمیانه را غیرقابل توجیه دانسته و از آن انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دومین هفته از نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری NTP جهت بررسی وضعیت خلع سلاح هسته ای، منع گسترش سلاح های هسته ای و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به عنوان سه ستون اصلی معاهده NPT در ژنو در حال برگزاری است.
نماینده مصر تاکید کرد: این کنفرانس که قرار است در سال 2020 برگزار شود باید با گام های صریح و دارای جدول زمانبندی واحد و مورد توافق به منظور دستیابی به یک تصمیم قطعی اجرایی شونده برگزار شود.
وی همچنین بر ضرورت تحقق جهانی پیمان منع اشاعه سلاح هسته ای بخصوص در خاورمیانه و ملحق شدن رژیم صهیونیستی به آن تاکید کرد و افزود: این رژیم تنها طرفی است که در خاورمیانه این پیمان درباره آن اجرا نمی شود و دارای راکتورهای اتمی خارج از دایره مقررات همه گیر آژانس بین المللی انرژی اتمی است.
این مقام مصری افزود: این درحالی است که قطعنامه صریحی از شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قرار گرفتن همه تاسیسات هسته ای اسرائیل در چارچوب مقرارت آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد.
کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در پیمان منع گسترش سلاح هسته ای از 23 آوریل (3اردیبهشت ماه) آغاز و قرار است 4 می (14 اردیبهشت) پایان یابد.
دهها کشور در سپتامبر 2017 (شهریور- مهر ماه) پیمان منع گسترش سلاح هسته ای را در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد تایید کردند، اما این پیمان تاکنون به دلیل مخالفت برخی کشورها ازجمله آمریکا، انگلیس و فرانسه اجرایی نشده است.
پنج کشور آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس سلاح اتمی در اختیار دارند و هند، پاکستان و رژیم اسرائیل این پیمان را امضا نکرده اند.
گزارش های بین المللی حاکی از ساخت دهها سلاح اتمی توسط رژیم صهیونیستی دارد.
طبق گزارش ها در این نشست اکثر کشورهای عضو ضمن ابراز ناخرسندی از عدم پیشرفت در خلع سلاح هسته ای و تلاش کشورهای دارنده عضو سلاح هسته ای برای محروم کردن کشورها از استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، از این کشورها درخواست کردند که به تعهدات خود پایبند بوده و طبق ماده 6 معاهده NPT با حسن نیت به سوی خلع سلاح کامل هسته ای حرکت کنند.
کنفرانس بازنگری NPT هر پنج سال یکبار برای بررسی پیشرفت اهداف معاهده بویژه خلع سلاح هسته ای برگزار می شود. این نشست کمیته مقدماتی جهت آماده سازی مباحث برای دهمین کنفرانس بازنگری NPT می باشد که قرار است در سال 2020 برگزار شود.
خاورم**9366**1275

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مصر رژيم صهيونيستي پيمان منع گسترش سلاح هسته اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز دوشنبه الی چهارشنبه هفته آینده در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی: به‌زودی به ایران سفر می‌کنم

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای