Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@06:02:58 GMT

قیمت متوسط نفت در سال ۲۰۱۸ به ۶۷ دلار می رسد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۷۳۱۳

 تحقیق رویترز از 38 اقتصاددان و تحلیلگر نفتی نشان می دهد که قیمت متوسط هر بشکه نفت در سال جاری میلادی 67 دلار و 40 سنت خواهد بود. این رقم 5 درصد بیشتر از 63 دلار و 97 سنت پیش بینی شده در ماه قبل است. این رقم همچنین بالاترین رقم پیش بینی قیمت متوسط نفت برای سال 2018، دست کم از دسامبر 2015 تاکنون است.

تحلیلگران نفتی شرکت کننده در این نظرسنجی از اوت سال گذشته تاکنون هر ماه پیش بینی خود از قیمت نفت را افزایش داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راحول پریتیانی، مدیر موسسه تحقیقاتی کریسیل گفت: «با توجه به اینکه شکاف عرضه و تقاضا در بازار در حال کاهش است، موضع اوپک در خصوص کاهش تولید یک عامل اصلی تعیین قیمت نفت در طی ماه های پیش روست. به علاوه، انتظار می رود تقاضا برای نفت در سال 018 و 2019 بالا باقی بماند و بیش از رشد تولید ناخالص داخلی مورد انتظار باشد.»

قیمت نفت برنت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 11 درصد افزایش یافته در حالی که قیمت نفت خام آمریکا نیز رشدی 12.6 درصدی را شاهد بوده است.

تحلیلگران همچنین انتظار دارند قیمت متوسط هر بشکه نفت خام آمریکا در سال جاری میلادی به 63 دلار و 23 سنت برسد در حالی که این رقم در نظرسنجی ماه مارس 59 دلار و 85 سنت پیش بینی شده بود.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز 16 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران،قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۴۳۷ (چهل و چهار هزار و چهارصد و سی و هفت) تومان رسید که نسبت به ۳ روز پیش، افزایش ۰.۲۷ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • قیمت سکه، طلا و ارز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • قیمت دلار امروز 16 اردیبهشت 1403
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟