Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، علیرضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، به عنوان میزبان این نشست ضمن تاکید بر اهمیت پژوهش و تحقیق پیرامون خلیج فارس گفت : خلیج فارس در حوزه های مختلف آنقدر گوناگونی و تنوع دارد که فقط بخش کوچکی از آن مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است.

وی افزود : اصولا بیشتر کارهای تحقیقی انجام شده در زمان معاصر کتابخانه ای و برگرفته از منابع مکتوب خارجی و سفر نامه می باشد و لازم است که توجه ویژه ای به تحقیق و پژوهش های میدانی در حوزه خلیج فارس صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس اذعان داشت : خوشبختانه طی دهه گذشته تاکنون میزان آثار تحقیقی و پژوهش و آثار مکتوب در حوزه های مختلف خلیج فارس رشد قابل توجهی داشته اما این میزان باید افزایش بیشتری یابد.

در ادامه، دکتر محمد باقر وثوقی مورخ و پژوهشگر مطرح خلیج فارس در حوزه بین المللی به رشد و افول بندرعباس از زمان صفویه تا معاصر پرداخت و گفت : بندرعباس در زمان صفویه به اوج جایگاه استراتژیک خود در خلیج فارس دست یافت اما این جایگاه در سلسله قاجاریان رو به افول نهاد و در زمان پهلوی اول و دوم به بیشترین انزوای تجاری و اقتصادی رسید اما در چهل ساله انقلاب دوباره به جایگاه خود دست یافت.

وی اتکا بر استعدادهای بومی در توسعه هرمزگان را شرط اصلی و اساسی در رسیدن هرمزگان به جایگاه واقعی خود دانست و افزود : این منطقه از ظرفیت های انسانی ، محیطی و جغرافیایی بی نظیری برخوردار است و هر دولتی که بر این ظرفیت ها اتکا کرده است توانسته روه فراوانی نصیب کشور کند.

استاد علی رضایی از پژوهشگران فرهنگی حوزه خلیج فارس از دیگر سخنرانان این نشست بود که به ظرفیت ها و مباحث فرهنگی در فرهنگ عامه خلیج فارس و اتحاد فرهنگی این خطه با توجه به گوناگونی و پراکندگی جمعیتی پرداخت.

دکتر منصور صفت کل دکتر عبدالکریم مشایخی ، دکتر محمد حسن نیا ، دکتر نجف جوکار و... از دیگر سخنرانان این نشست علمی بودند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب جشنواره بین المللی خلیج فارس فرهنگی هنری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد

 حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس افزود: خلیج فارس نقشی مهم و راهبردی در کشور دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس افزود: مردم ما مانند همیشه باید در برابر تحریف نام خلیج فارس مراقبت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین  عبادی زاده به روز معلم نیز اشاره کرد و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، معلمان نقش اساسی دارند.

وی افزود: معلمان رکن اصلی اجرای هر قانون مهمی در آموزش و پرورش هستند.

امام جمعه بندرعباس گفت: اساتید و معلمان بعد از خانواده مهمترین نقش را در تربیت دانش آموزان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: جایگاه معلمان در جامعه باید بیشتر ارتقا یابد و به مشکلات آنها رسیدگی شود.

وی همچنان با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: از زمان انقلاب تاکنون ۱۴ هزار شهید کارگر جان خود را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: جامعه کارگری مهمترین نقش را در چرخه اقتصادی ما دارد و مسئولان باید به این قشر بیشتر توجه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد