Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@22:49:37 GMT

حقوق مراقبان سلامت بر اساس عملکرد پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۷۶۰۶

حقوق مراقبان سلامت بر اساس عملکرد پرداخت می شود

به گزارش ایرنا، جمعی از مراقبان سلامت روز سه شنبه در اعتراض به آنچه کاهش حقوق خود اعلام کردند، مقابل مرکز بهداشت همدان حضور یافتند.
یکی از معترضان در این زمینه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حق جذب و سختی کار از فیش حقوقی مراقبان سلامت حذف شده است.
وی که خواست نامش فاش نشود افزود: 80 درصد حقوق مراقبان سلامت پرداخت شده و 20 درصد آن سلیقه ای پرداخت می شود در حالیکه این اقدام خلاف قانون کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مدعی شد: مراقبان سلامت همواره در معرض تهدید تعدیل نیرو هستند و با بیان مستمر این موضوع از سوی متولیان مرکز بهداشت، فشار روانی بر مراقبان سلامت وارد می شود.
وی بیان کرد: یک مراقب سلامت باید از انگیزه کافی و آرامش روانی بالا برای خدمات رسانی به دیگر افراد برخوردار باشد در حالیکه با قطع بخشی از حقوق و مزایا و تهدید به تعدیل نیرو، این آرامش از آنها سلب می شود.
به گفته وی مراقبان سلامت بعد از 2 مرحله آزمون جذب شدند و بنابراین نباید به علل مختلف تهدید به تعدیل و اخراج شوند.
در این باره رئیس مرکز بهداشت استان همدان به ایرنا گفت: پرداخت حقوق تا پایان سال گذشته بر اساس حکم افراد صورت می گرفت اما هم اینک طبق دستورالعمل وزارت بهداشت میزان پرداختی 2 بخش شده است.
سید جلال الدین امیری افزود: بخشی از حقوق به صورت ثابت و طبق قانون کار و بخش دیگر به صورت کارانه و بر اساس میزان عملکرد مراقبان سلامت پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح بین افرادی که عملکرد ضعیف و افرادی که خوب و قوی کار می کنند تمایزی ایجاد شده است.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: در نشستی با چند تن از نمایندگان مراقبان سلامت عنوان شد که افرادی که عملکرد مثبت و قوی دارند نباید نگران حقوق خود باشند چراکه این طیف به طور حتم کاهش حقوق نخواهند داشت.
دکتر امیری افزود: افراد با عملکرد ضعیف و غیرقابل قبول حقوق کمتری دریافت می کنند یا تعدیل می شوند چراکه دولت به کسانی که بازدهی کمدی دارند، نمی تواند حقوق پرداخت کند.
وی توضیح داد: برخی از مراقبان سلامت هفته ای چهار تا پنج نفر و تعدادی روزانه 20 نفر را مراقبت کردند که باید بین آنها فرق قائل شد.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان تاکید کرد: این فرایند یک موضوع ملی است و مرکز بهداشت همدان نیز بر اساس دستورهای ابلاغی از سوی وزارتخانه عمل می کند.
امیری با بیان اینکه حضور این افراد مقابل مرکز بهداشت در حالی صورت می گیرد که هنوز بر مبنای طرح جدید حقوقی پرداخت نشده است، گفت: هیچیک از مراقبان سلامت کمتر از قانون کار دریافت نمی کنند اما مزایا و کارانه بر اساس عملکرد مراقبان سلامت پرداخت می شود.
وی ادامه داد: تعداد زیادی از مراقبان سلامت بر این باورند که 80 درصد حقوق پیش بینی شده در قانون کار پرداخت می شود که این موضوع صحت ندارد.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان بیان کرد: پیشتر کارانه به صورت کامل پرداخت می شد که این ظلم در حق افراد توانمند و فعال بود اما هم اینک مراقبان سلامت غیرفعال مزایا و کارنه ای دریافت نمی کنند و در مقابل افراد فعال بیش از گذشته حقوق می گیرند.
امیری گفت: درباره تعداد افرادی که از مرکز بهداشت تعدیل می شوند تاکنون هیچگونه جمع بندی نشده است اما این برنامه بدون در نظر گرفتن اعتراض افراد انجام می شود تا افرادی که به تعهدات خود عمل نکردند از چرخه مراقبان سلامت حذف شوند.
وی اضافه کرد: برخی از مراقبان سلامت 65 درصد و برخی 35 درصد جمعیت پیش بینی شده را زیر پوشش مراقبت قرار دادند.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان بیان کرد: طبق شاخص تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراقبان سلامت باید در یکسال 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش قرار دهند و افرادی که زیر 60 درصد این جمعیت را زیر پوشش قرار دادند باید تعدیل شوند.
امیری افزود: این شاخص در همدان به 40 درصد کاهش یافته است و افرادی که در مرحله نخست زیر این شاخص باشند به طور حتم ادامه همکاری با آنها قطع می شود.
وی ادامه داد: مراقبان سلامتی که بین 40 تا 60 درصد جمعیت تعیین شده را زیر پوشش قرار دادند در مرحله بعد تعدیل می شوند که امید می رود این افراد با استفاده از فرصت پیش بینی شده خود را به شاخص مربوطه برسانند.
رئیس مرکز بهداشت استان همدان ادامه داد: برخی از مراقبان سلامت با وجود گذشت یک و نیم سال از فعالیت زیر 40 درصد جمعیت را پوشش داشتند.
امیری گفت: استان همدان از نظر پرداخت به موقع حقوق و مزایای مراقبان سلامت از استان های پیشرو است و با وجود کسری 60 میلیارد ریالی در سال 96 حقوق این افراد به موقع پرداخت شد.
مرکز بهداشت استان همدان دارای 384 نیرو در گروه های مختلف است که 197 تن از آنها مراقبان سلامت هستند.
7526/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان همدان خدمات رسانی شاخص گروه های مختلف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه

حسین رنجبران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری صدا و سیما افزود: سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون جزو مستثنیات از اتصال به حساب واحد خزانه محسوب می‌شود و در مواد قانونی ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات کشور بر این موضوع تاکید شده است.وی ادامه داد: بر این اساس این سازمان از مصادیق شرکت‌های بیمه مورد بحث مواد ۳۹ و ۷۶ قوانین کشور مصوب سال ۱۳۶۶ بوده است و از افتتاح حساب بانکی نزد حساب خزانه و واریز درآمد‌های خود به حساب خزانه معاف است.

                                                                                            

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

رنجبران گفت: سازمان بیمه سلامت بر اساس این قوانین نیازی نیست به حساب واحد خزانه متصل شود که این موضوع در بند (ب) ماده ۱۷ قانون برنامه ششم و در بند (الف) ماده ۲۰ قانون احکام دائمی هم تاکید شده است و به تایید وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه رسیده است.وی گفت: مادامی که دستگاه‌های اجرایی مشمول مواد قانونی مذکور هستند انتقال حساب به حساب خزانه الزامی نیست و این موضوع در قانون بودجه ۱۴۰۲ هم آمده است بنابراین سازمان بیمه سلامت از انتقال حساب به خزانه معاف است، اما ما همه حساب‌های خود را در قالب حساب خزانه انتقال دادیم به صورت کاملا ۱۰۰ درصدی منابع و واریزی‌های این سازمان از طربق بانک مرکزی و خزانه صورت می‌گیرد. معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در خصوص ورودی‌های منابع سازمان بیمه سلامت ۱۰۰ درصد از حساب خزانه استفاده می‌شود و در بحث مصرف از بانک عامل از مواد قانونی مذکور استفاده تا کاربیش از ۵۲ هزار موسسه درمانی با سرعت بیشتر انجام شود.وی گفت: ۱۳ هزار داروخانه با بیمه سلامت در ارتباط هستند و برای چابک سازی از بانک عامل استفاده کردیم و اینکه این سازمان به وقت پرداخت موسسات را انجام می‌شوهد و رسوب منابع ندارد به علت ارتباط با بانک عامل است.وی افزود: در سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب بیمه سلامت واریز شد و همچنین ابتدای امسال واریز دیگری داشتیم که هفته قبل با بررسی اسناد و پرداخت‌هایی که صورت گرفت موجودی حساب به صفر رسید.وی گفت: نیمی از مردم کشور بیمه شده بیمه سلامت هستند و تبصره ماده ۳ در احکام دائمی تصریح کرده است موسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه دولتی مادامی که از شمول مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی مستثنی هستند از رعایت مفاد این ماده نیز مستثنی هستند.رنجبران تاکید کرد: دربرنامه ششم و احکام دایمی نیز مصوبه هیات دولت سیزدهم، بیمه دولتی از اتصال حساب به خزانه مستثنی شد که همان موقع از بیمه مرکزی استعلام گرفته شد و بیمه مرکزی به خزانه کشور اعلام کرد سازمان بیمه سلامت بر اساس مواد قانونی ماهیت دولتی دارد.

دیگر خبرها

  • نظارت دقیق دستگاه قضایی البرز بر عملکرد مدیران شهری
  • مرکز پرستاری همپای سلامت در تهران را بشناسید
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • تسهیلات ۳۵ میلیارد ریالی بانک رفاه به دارندگان کارتخوان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • معافیت سازمان بیمه سلامت بر اساس قانون از اتصال به حساب خزانه
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها