Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@07:13:44 GMT

تداوم روند کاهشی طلا در بازار جهانی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۷۶۸۹

تداوم روند کاهشی طلا در بازار جهانی

ساعت24-طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز زرد با صعود دلار آمریکا به بالاترین حد سه ماه و نیم گذشته محدود شد، برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

 هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۲.۱۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۳.۱۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۴.۲۰ دلار یا ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۳۱۹.۲۰ دلار بسته شد و برای آوریل ۰.۶ درصد کاهش ماهانه ثبت کرد.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، بهبود اخیر ارزش دلار آمریکا تاثیر منفی بر طلا داشت زیرا تصحیح ارزش این ارز، اکثر معامله گران را غافلگیر کرد.

شاخص دلار آمریکا روز سه‌شنبه که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و آمار اشتغال ماهانه این کشور بودند، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت بود و در ۹۱.۸۴۸ واحد ایستاد. در حالی که انتظار می‌رود بازار مرکزی آمریکا در سیاست پولی خود پا بر جا بماند، فعالان بازار منتظر نتیجه نشست دو روزه این بانک هستند تا به ارزیابی دورنمای افزایش نرخ‌های بهره بپردازند.

دلار روز جمعه به ۹۱.۹۸۶ واحد صعود کرده بود و برای آوریل دو درصد رشد ثبت کرد که بزرگترین رشد ماهانه این ارز از نوامبر سال ۲۰۱۶ به این طرف بود. به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، سرمایه‌گذاران در آستانه نشست دو روزه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا جانب احتیاط را رعایت می‌کنند.

نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و بازده اوراق قرضه را بالاتر می‌برد و قیمت طلا را با افزایش هزینه نگهداری آن تحت فشار قرار می‌دهد. بر اساس گزارش رویترز، اکثر بازارها در آسیا روز سه‌شنبه به مناسبت روز کارگر تعطیل بودند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۶.۲۹ دلار رسید. قیمت این فلز روز گذشته به ۱۶.۱۸ دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت در حدود یک ماه اخیر بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۰۱ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و ۹۶۲.۲۰ دلار معامله شد.

انتهای پیام

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید