Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@07:04:08 GMT

جزئیات انتخاب‌رشته متقاضیان تحصیل در دوره دکتری

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۷۹۶۱

جزئیات انتخاب‌رشته متقاضیان تحصیل در دوره دکتری

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن انتشار دفترچه انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال ۹۷ این دانشگاه اعلام کرد که زمان انتخاب رشته طی روز‌های آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش دانشجو، دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و مصوبات شورای پذیرش در سال ۹۷ اقدام به پذیرش در مقطع دکتری تخصصی از میان داوطلبان واجد شرایط شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (PH.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

D) (نیمه متمرکز) سازمان سنجش آموزش کشور کرده است. به منظور شرکت داوطلبان علاقه‌مند به پذیرش در دانشگاه آزاد سالامی کد شناسه انتخاب رشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور در کارنامه اعلام نتایج اولیه درج شده است و داوطلبان بر‌اساس این شناسه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.

همه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد با توجه به نتایج درج شده در کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور باید با مراجعه به سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس www.azmoon.org نسبت به انتخاب حداکثر ۴۰ کد رشته/ محل متناسب با کد مجموعه امتحانی خود اقدام کنند.

داوطلبان لازم است هزینه انتخاب رشته به مبلغ ۴۶۰۰۰۰ ریال را از طریق همین سامانه پرداخت کنند. با توجه به این که پس از پرداخت هزینه ثبت‌نام امکان باز پس‌گیری آن وجود ندارد، لذا به داوطلبان اکیدا توصیه می‌شود پس از آگاهی از شرایط و ضوابط انتخاب رشته نسبت به پرداخت هزینه ثبت‌نام اقدام کنند. عدم مراجعه به سامانه به منظور انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی در موعد مقرر و مطابق اطلاعیه‌های صادره به منزله انصراف از پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و پس از انقضای مهلت مقرر امکان انتخاب رشته و معرفی جهت مصاحبه در دانشگاه آزاد اسلامی تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.

معرفی جهت مصاحبه منوط به کسب حدنصاب علمی لازم با توجه به رشته/ محل‌های انتخاب داوطلبان در اولویت‌های ۴۰ گانه و ظرفیت پذیرش رشته/ محل‌های انتخابی خواهد بود.

پذیرش نهایی داوطلبان:

دانشگاه آزاد اسلامی پس از پایان مهلت مقرر برای انتخاب رشته نتایج داوطلبان حائز شرایط برای شرکت در مرحله ارزیابی مصاحبه تخصصی را اعلام خواهد کرد. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته لازم است دعوت شدگان به مصاحبه تخصصی با مراجعه به سایت www.azmoon.org و انتخاب محل‌های مصاحبه مورد نظر خود را، با واریز وجه مصاحبه به مبلغ ۸۰۰۰۰۰ ریال اعلام کنند. بدیهی است صرفا از داوطلبانی که به سایت مراجعه و محل مصاحبه خود را انتخاب کرده‌اند مصاحبه تخصصی به عمل خواهد آمد.

پس از انجام مرحله ارزیابی تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نتایج نهایی داوطلبان شرکت‌کننده در این مرحله توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

جهت ورود به دوره دکتری تخصصی با آزمون؛ معیار‌های زیر صورت می‌گیرد:

۱- آزمون متمرکز (۵۰ درصد)

۲- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)

۳- مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد)

ب- شرایط و نحوه ثبت‌نام در دوره دکتری تخصصی (PH.D) بدون آزمون

شرایط و نحوه ثبت‌نام در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون:

براساس بخشنامه شماره ۱۹۱۷۱/ ۷۰ مورخ ۲۶/ ۳/ ۹۴ موضوع آیین‌نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعداد‌های برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر در دانشگاه آزاد اسلامی، کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره دکتری تخصصی شامل استعداد‌های برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز بر‌اساس حداقل معدل ۱۷ برای رشته‌های دامپزشکی، ۱۸/۵ برای رشته‌های علوم انسانی و ۱۷/۵ برای سایر رشته‌ها با رعایت سایر شرایط مندرج در شیوه‌نامه اجرایی بر‌اساس معدل و رتبه‌بندی و متناسب با ظرفیت برای هر یک از رشته/ محل‌های انتخابی گزینش و برای مصاحبه علمی به گروه‌های تخصصی مربوط معرفی می‌شوند. امتیاز نهایی هر داوطلب بر اساس شاخص‌های پژوهشی آموزشی و مصاحبه منطبق بر شیوه‌نامه اجرایی محاسبه و به عنوان شاخص برای گزینش نهایی داوطلبان ملاک عمل قرار می‌گیرد.

همچنین این افراد شرایط دیگری از قبیل: حداقل نمره پایان‌نامه ۱۸/۵۰ (همه رشته‌ها)، متجانس و همنام بودن رشته فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد با رشته انتخاب در مقطع دکتری تخصصی را داشته باشد و متقاضیان باید دوره تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته را حداکثر تا ۶ نیمسال به پایان رسانده باشند.

تبصره: دوره تابستان و مرخصی/ مرخصی‌های بدون احتساب در سنوات جزء نیمسال/ نیمسال‌های تحصیلی محسوب نمی‌شود.

دانشجویانی که دارای دروس معادل‌سازی شده باشند، شامل پذیرش بودن آزمون نمی‌شوند. داوطلبان دوره بدون آزمون در صورت کسب شرایط دعوت به مصاحبه لازم است نسخه‌ای از فایل مقالات و تولیدات علمی چاپ شده در مجلات ISI یا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC خود را با فرمت اعلام شده در زمان مصاحبه به گروه تخصصی مربوطه ارائه دهند.

تذکر مهم ۱: جهت پذیرش در دوره بدون آزمون برای مربیان رسمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی، سهمیه جداگانه‌ای وجود ندارد و کلیه داوطلبان در پذیرش از شرایط یکسان برخوردارند.

نحوه ثبت‌نام در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون:

داوطلبان این دوره لازم است در زمان ثبت‌نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده باشند و با پرداخت مبلغ ۴۶۰۰۰۰ ریال نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم ثبت‌نام اینترنتی برای دوره بدون آزمون اقدام کنند.

به منظور ساماندهی و تسهیل فرآیند انجام امور کنسولی متقاضیان غیر ایرانی، کلیه داوطلبان غیر ایرانی متقاضی تحصیل در واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست بعد از انجام ثبت‌نام خود در وب سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه، نسبت به تکمیل و ارسال اطلاعات خود مطابق مراحل زیر اقدام کنند:

۱- مراجعه به وب سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آدرس: www.saorg.ir

۲- مراجعه به بخش درگاه دانشجویان غیر ایرانی.

۳- تکمیل اطلاعات و اخذ کد پیگیری

۴- تماس با اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی (پس از ۱۵ روز از تاریخ اخذ کد مربوطه) به منظور پیگیری امور کنسولی

سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

در هر یک از کد رشته/ محل‌های ۲۵ درصد ظرفیت به رزمندگان و ایثارگران اختصاص می‌یابد که حدنصاب نمره علمی لازم برای رزمندگان ۸۰ درصد و ایثارگران ۷۰ درصد نمره در هر یک از مراحل آزمون، برای آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد می‌باشد.

پذیرش اتباع خارجی:

کلیه اتباع غیر ایرانی شرکت کننده در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۷، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون (مندرج در دفترچه راهنمای شماره «۱» سازمان سنجش آموزش کشور)، بند مربوط را در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، علامتگذاری کرده باشند. بدیهی است چنانچه اتباع غیر ایرانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند در زمان ثبت‌نام بند ۱۶ تقاضانامه را علامتگذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد. ضمنا کلیه اتباع غیر ایرانی شرکت کننده در آزمون می‌بایست دارای کلیه شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع خارجی، (مندرج در صفحات ۳ و ۴ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شماره «۱» سازمان سنجش آموزش کشور) باشند و در غیر این صورت پذیرش آنان لغو خواهد شد.

متقاضیانی که به هر دلیل امکان خروج از کشور را ندارند امکان ثبت‌نام و پذیرش در واحد‌های برون مرزی را نخواهند داشت.

کلیه فرآیند‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی پذیرفته شدگان واحد‌های برون مرزی در واحد دانشگاهی مستقر در خارج از کشور انجام می‌شود.

انتخاب رشته اینترنتی:

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته لازم است پس از خرید شناسه و رمز اینترنتی ثبت‌نام با مراجعه به سامانه انتخاب رشته اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش به آدرس www.azmoon.org و با ورود اطلاعات شناسه ثبت‌نام، رمز ثبت‌نام و شناسه انتخاب رشته به سامانه انتخاب رشته وارد شوند.

کارت اعتباری فقط با کد ملی داوطلب صادر گردیده و قابلیت انتقال به غیر را نخواهد داشت و از ثبت‌نام افراد غیر با کد ملی داوطلب ممانعت به عمل خواهد آمد. همچنین اطلاعات وارد شده در این بخش به هیچ عنوان قابل ویرایش و تغییر نخواهد بود. در صفحه دوم سامانه اطلاعات اولیه داوطلب شامل مشخصات فردی و کد و عنوان رشته امتحانی وی نمایش داده می‌شود. داوطلبان می‌توانند متناسب با کد رشته امتحانی خود حداکثر تا ۴۰ کد رشته/ محل را انتخاب کنند.

آن دسته از اعضای هیات علمی «مربی» تمام وقت که حائز شرایط استفاده از این سهمیه می‌باشند لازم است علاقمندی خودرا در بند مربوطه در فرم انتخاب رشته/ محل اینترنتی اعلام کنند. عدم انتخاب این گزینه توسط افراد حائز شرایط و در موعد مقرر به منزله انصراف از استفاده این سهمیه بوده و داوطلب حق هیچ گونه اعتراضی را نخواهد داشت.

داوطلبان رشته‌های گروه دامپزشکی لازم است دارای مدرک پایه مورد پذیرش مطابق جدول‌های زیر باشند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل در این رشته‌ها نخواهند بود:


تذکرات مهم:

کارکنان و اعضای هیات علمی محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی مجاز نیستند واحد دانشگاهی محل خود را به عنوان محل تحصیل انتخاب کنند.

پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های واحد امارات متحده عربی لازم است از نظر مقررات وظیفه عمومی حائز شرایط و ضوابط اشاره شده در مورد مشمولان وظیفه عمومی بوده همچنین شرایط لازم برای اخذ ویزا از کشور امارات متحده عربی را داشته باشند این افراد در صورتی مجاز به استفاده از معافیت تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی برای ادامه تحصیل در واحد دانشگاهی امارت (دبی) می‌باشند که علاوه‌بر شهریه‌های تحصیلی قادر به پرداخت وثیقه خروج از کشور (در حال حاضر مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال) به سازمان وظیفه عمومی نیز باشند. شهریه پذیرفته شدگان واحد امارات متحده عربی به صورت ارزی دریافت می‌شود و حدود سه برابر شهریه واحد‌های داخل کشور می‌باشد.

شهریه پذیرفته شدگان واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شهریه مصوب سالانه این محل‌های دانشگاهی تعیین می‌گردد و تا دو برابر شهریه واحد‌های داخلی می‌باشد.

با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی جابجایی، انتقال و میهمانی دانشجویان مطابق آئین نامه نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود. هر گونه جابجایی، انتقال و میهمانی از واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی و برون مرزی به دیگر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع می‌باشد. با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی جابجایی، انتقال و میهمانی دانشجویانی که به صورت بدون آزمون در دانشگاه پذیرفته شده باشند، مطابق آئین نامه نقل و انتقالات دانشجویی ممنوع است.

دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت‌نام و اخذ واحد (اعم از دانشجویان با آزمون و یا بدون آزمون) به هر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند مطابق بخشنامه‌های مروبطه از سوی واحد‌های دانشگاهی در خصوص آن‌ها اقدام می‌شود. دانشجویان شاغل به تحصیل در یکی از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق آزمون در همان واحد یا واحد دیگر پذیرفته شوند از پرداخت هزینه انصارف معاف می‌باشند.

پذیرفته شدگان مقطع دکتری تخصصی ملزم به ارائه نمره زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه، با توجه به بخشنامه‌های مربوطه می‌باشند.

تغییر رشته/ گرایش در مقطع دکتری تخصصی ممنوع است

در صورت عدم تشکیل کلاس در یک واحد دانشگاهی به علت قلت پذیرش، مرکز سنجش و پذیرش می‌تواند مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های داخلی دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تغییر محل پذیرش پذیرفته شدگان اقدام کند.

متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری تخصصی ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی که در آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی شده‌اند، برای آگاهی از نام و کدرشته‌های دوره دکتری تخصصی سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی به همراه نام و کدمحل‌های دانشگاهی در هر کدرشته دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی را مطالعه کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دکتری دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری

مهرداد نیک‌نامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با توجه به شعار سال رهبری معظم، راه‌های مشارکت مردم در راستای جهش تولید را تشریح کرد و به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: جهش تولید با مشارکت مردم به معنای نقش‌دادن به آحاد جامعه در حکمرانی اقتصادی و جلوگیری از استثمار مردم، بهره گبری از انواع ظرفیت و توان مردم، خصوصی سازی و کاهش تصدی‌گری دولت در امور مختلف، تمرکززدایی، توسعه صنایع کوچک و متوسط، مردمی سازی اقتصاد و برطرف کردن موانع حضور و نقش‌آفرینی مردم در فرآیند تولید است.

دانشیار گروه ترویج کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار، رسالت و ظرفیت‌های دانشگاه و دانشگاهیان در راستای تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید را یادآور شد و بیان کرد: اساساً یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در فرآیند تولید فناوری و یکی از کارکرد‌های مهم دانشگاه‌ها تولید علم است. در شرایطی که علم به عمل درآید، فناوری تولید می‌شود؛ بنابراین جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری نقش مهم و کارسازی در جهش تولید و رشد اقتصادی خواهد داشت.

نیک‌نامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر شتاب علم و فناوری تأکید کرده‌اند، اضافه کرد: تعامل دانشگاه‌ها با بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و تحلیل مسائل مشکلات و ارائه راهکار‌های علمی و کاربردی می‌تواند تسهیل و تسریع کننده جهش تولید باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار افزود: دانشگاه‌ها با ارائه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه‌های کسب‌وکار‌های مختلف، ایجاد مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های جدید با تمرکز بر فناوری و نوآوری، توسعه همکاری با صنعت و جامعه با ارائه مشاوره‌های فنی و مدیریتی به کسب‌وکار‌ها برای بهبود عملکرد تولیدی، می‌توانند در تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید نقش مهمی داشته باشند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با توجه به بخشی از پیام نوروزی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان راه‌اندازی بستر‌های جدیدی مانند سکوی تولید، تضمین، تأمین و سکوی توزیع و لجستیک و سکو‌هایی در حوزه صنایع خلاق و عرصه‌های تربیتی، ظرفیت‌های واحد دانشگاهی گرمسار را در این راستا برشمرد و به آنا گفت: واحد گرمسار در عرصه آموزش‌های مهارتی و نیز صنایع خلاق گام‌هایی را برداشته است.

 نیک‌نامی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی شهرستان گرمسار با مشارکت دانشجویان، مدارس و ادارات به منظور معرفی توانمندی‌های مردمی در حوزه صنایع خلاق یکی از نخستین اقدامات بوده که به دلیل اهمیت و جایگاه آن، حمایت از توسعه صنایع خلاق در سال جدید مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

احسان عربی مفرد

دیگر خبرها

  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون
  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • تحقق جهش تولید و رشد اقتصادی با جریان مستمر علم، فناوری و نوآوری
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان