Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: شرط «خانه اولی» برای دریافت تسهیلات در بافت فرسوده برداشته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا؛ هوشنگ عشایری گفت: خوشبختانه جلسه شورای عالی پول و اعتبار تشکیل شد و نرخ سود تسهیلات ­­­بانکی در بافت فرسوده­ از ۸ درصد به ۶ درصد تقلیل پیدا­ کرده که به همه بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد و هفته اینده سپرده گذاران می‌توانند نسبت به افتتاح حساب برای دریافت این تسهیلات با سود ۶ درصد در سررسید یکساله، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ­­ویژگی مهم صندوق پس انداز یکم این است که­ ­افرادی­ که از این­ تسهیلات در کشور استفاده می‌کنند ­باید­ برای اولین بار­ ­مسکن خریداری کنند. ­اما این محدودیت در بافت‌های ناکارآمد شهری برداشته شد و هر فردی که سپرده‌گذاری کرده باشد امکان استفاده از تسهیلات ۶ درصد را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: فعلا­ کاهش نرخ سود تسهیلات در بافت های ناکارامد شهری تصویب شد و پیشنهاد ما برای تقلیل زمان وافزایش دوره اقساط در دستور کار شورای پول و اعتبار است.

وی افزود: از هفته آینده تمام­ سپرده گذارانی که پرونده تشکیل داده‌اند می‌توانند از تسهیلات با سود ۶ درصد استفاده کنند.

عشایری درباره استقبال مردم برای دریافت تسهیلات گفت: از­ ۳ سال گذشته که­ صندوق پس انداز یکم­ بازگشایی شد میزان استقبال از تسهیلات این صندوق از ۸ درصد به ۳۱ درصد رسیده است.

عشایری بیان داشت: در ظرف ۲ ماه­ ثبت نام در صندوق پس انداز یکم حدود­ ­۱۰ تا ۱۲ درصد رشد کرده است و از زمان کاهش سود تسهیلات روزانه حدود هزار نفر در صندوق پس انداز یکم ثبت نام می‌کنند که این امر بیانگر استقبال مردم برای دریافت تسهیلات و نوسازی بافت ها است. بر اساس این گزارش، خانه اولی به اشخاصی گفته می‌شود که تاکنون نسبت به دریافت تسهیلات مسکن از شبکه بانکی اقدام نکرده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پول ایران شورای پول و اعتبار رشد مسکن وام مسکن بافت فرسوده خانه اولی ها هوشنگ عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت ویژه مرکب از چند دستگاه اجرایی ظرف مدت یک هفته آینده با هدف نظارت بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای تأمین مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل هیأت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهار کرد: نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیأت ویژه حضور خواهند داشت.

وی افزود: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیأت ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آن ده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطایی ادامه داد: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

عطایی عنوان کرد: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

کد خبر 748499

دیگر خبرها

  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود