Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@05:04:40 GMT

راه‌اندازی کاروان مهدیه اعظم سمنان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۸۵۲۱

راه‌اندازی کاروان مهدیه اعظم سمنان

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مهدیه اعظم سمنان از راه اندازی کاروان مهدیه اعظم خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین علی قدرتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان ضمن تبریک ایام نیمه شعبان گفت: کاروان مهدیه اعظم با هدف فعالیتهای فرهنگی، آموزشی ومذهبی واشتغال برای مناطق محروم ورستاها راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این کاروان از ابتدای ماه شعبان فعالیت خود را آغاز کرده است ادامه داد: این برنامه تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت.

 

قدرتی تصریح کرد: در این کاروان دو اتوبوسی یک پزشک نیز ویزیت رایگان انجام می دهد.

 

امام جماعت مهدیه اعظم سمنان برگزاری دعای ندبه، دعای عهد، نمازهای جماعت یومیه و تشکیل مرکز نیکوکاری از شاخص‌ترین فعالیت‌های مهدیه اعظم سمنان به شمار می‌رود که همه‌ساله به‌طور مداوم در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سخنرانان و اساتید به نام کشوری در مراسم‌های این مهدیه حضور دارند افزود: آموزش قرآن کریم در انواع سطوح، برگزاری ادعیه‌ی روزانه و مناسبتی، جشن‌های مذهبی و عزاداری‌ها از دیگر برنامه‌های این مهدیه هستند.

 

قدرتی با اشاره به برخی نشانه‌های ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) خاطرنشان کرد: تهذیب نفس، خوشحال کردن مؤمنان، پرهیز از مجالسی که نام آن حضرت علیه‌السلام در آنجا مورد تمسخر باشد، تقیه کردن از اشرار و مخفی داشتن راز از اغیار از مهم‌ترین وظایف منتظران ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) است.

 

وی از پخت 313 کیلو کیک به مناسبت نیمه شعبان در مهدیه سمنان خبر داد و گفت: این کیک بزرگ در مراسم میلاد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) در مهدیه سمنان توزیع می شود.

 

امام جماعت مهدیه اعظم سمنان توزیع سبد کالا به نیازمندان،حضور در بیمارستان ها و توزیع بسته های فرهنگی، حضور در خانه سالمندان، تجلیل از کارگران ومعلمان، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری را از دیگر برنامه های ایام نیمه شعبان مهدیه اعظم سمنان عنوان کرد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان مجلس روز ملی خلیج فارس نمایشگاه کتاب تهران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقام معظم رهبری مسجد دولت ۱۰ اردیبهشت جشن های نیمه شعبان امام جماعت مهدیه اعظم سمنان برنامه نیمه شعبان خبرگزاری شبستان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری طرح تلاوت ملی نوجوانان و جوانان در استان سمنان

مجتبی نورمحمدی مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با اشاره به برنامه‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان در استان سمنان بیان کرد: طرح تلاوت ملی نوجوانان و جوانان موسوم به «شباب الرضا (ع)» در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام در سیزدهمین دوره این طرح ملی که به صورت حضوری و مجازی است، تاکید کرد: علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.melitelavat.ir مراجعه کنند.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره گروه هدف این طرح توضیح داد: دختران رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران هشت تا ۱۵ سال در اقصی نقاط استان سمنان می‌توانند در این طرح نام نویسی و مشارکت داشته باشند.

نورمحمدی با بیان اینکه این طرح با همکاری وزارت ارشاد و آستان قدس برگزار می‌شود، ابراز کرد: کشف و پرورش استعداد‌های قرآنی از جمله محور‌های این طرح است.

وی با بیان اینکه این طرح همچنین برگزاری کلاس‌های تخصصی تلاوت قرآن کریم را نیز دنبال می‌کند، افزود: آشنایی نوجوانان با معارف قرآن کریم محور اصلی این طرح است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برگزاری طرح تلاوت ملی نوجوانان و جوانان در استان سمنان
  • سادگی و یکرنگی زینت سفره‌های افطاری مسجد امام صادق (ع)
  • تجهیز بیمارستان امام خمینی مهاباد به دستگاه انژکتور سی تی اسکن
  • راه اندازی شش ایستگاه سلامت نوروزی در استان همدان
  • باید و نبایدهای پزشکی حج سال ۱۴۰۳ چیست؟
  • هدف‌گذاری برای راه‌اندازی خط تولید ۳ محصول فناورانه دراستان سمنان
  • هدف‌گذاری برای راه‌اندازی خط تولید ۳ محصول فناورانه در سال آینده
  • مصلی سمنان به قطب فرهنگی شهر و استان تبدیل خواهد شد
  • (ویدئو) مهران مدیری نیما شعبان‌نژاد را با خاک یکسان کرد!
  • استقبال از بهار با راه اندازی کاروان استقبال نوروزی