Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@22:19:17 GMT

مرز خسروي و چيلات در اربعين بازگشايي شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۸۵۸۲

مرز خسروي و چيلات در اربعين بازگشايي شود

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير کشور در ديدار معاون وزير کشور عراق ابراز اميدواري کرد در مراسم اربعين سال جاري شاهد بازگشايي مرزهاي خسروي و چيلات باشيم.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي وزارت کشور، عبدالرضا رحماني فضلي روز سه شنبه در ديدار سپهبد محمد بدر اظهارداشت: مراسم اربعين حسيني در سال گذشته منظم تر، بهتر، آرام تر و باشکوه تر سال هاي گذشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: وزارت کشور عراق در ارائه خدمات به زائران در سال گذشته اقدامات بسيار زيادي انجام داد و همچنين مرزها در دو طرف به خوبي کنترل شد که اين موجب شد خروج غيرمجاز در مرزها نداشته باشيم.
وزير کشور تصريح کرد: رييس‌جمهوري اقدامات دولت و وزارت کشور عراق در برگزاري مراسم اربعين حسيني را مثبت توصيف و تشکر کردند و بنده نيز در نامه اي به رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاري مراسم اربعين حسيني و همکاري دولت و وزارت کشور عراق تاکيد کرده ام که توفيقات حاصل شده نتيجه اين همکاري ها است.
رحماني فضلي اظهار داشت: تنها مشکل ما در سال گذشته مربوط به بازگشايي نشدن مرز خسروي باوجود توافق هاي قبلي بود که اميدواريم با توجه به تفاهم نامه جديد در مراسم سال جاري شاهد بازگشايي گذرگاه‌هاي جديد خسروي و چيلات باشيم.
وي ابراز اميدواري کرد با همکاري بيش از پيش ايران و عراق بتوانيم مراسم اربعين حسيني را در سال جاري با شکوه تر از گذشته برگزار کنيم.
همچنين سپهبد محمد بدر معاون وزير کشور عراق در اين ديدار با بيان اين که امسال براي نخستين بار شهر سامرا براي زائران اربعين حسيني بازگشايي مي‌شود، گفت: براساس دستور نخست وزير و وزير کشور عراق تمامي خدمات و امنيت زائران اربعين تامين مي شود.
وي تصريح کرد: نسبت به بازگشايي گذرگاه‌هاي جديد شخص نخست وزير بر اين موضوع تاکيد داشتند و اين کار انجام خواهد شد، همچنين در يادداشت تفاهم نامه جديد هم بازگشايي گذرگاه‌هاي خسروي و چيلات مورد تاکيد قرار گرفته است.
به گزارش ايرنا، سال گذشته باوجود امضاي موافقت نامه و تلاش هاي ايران براي تجهيز زيرساخت هاي مرز خسروي، کشور عراق از بازگشايي اين مرز خودداري کرد.
سيام**9103**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل راه ارتباطی ۲۹ روستای عنبرآباد را مسدود کرد

فرماندار عنبرآباد، گفت: راه ارتباطی ۱۷ روستای جبالبارز جنوبی و ۱۲ روستای بخش مرکزی عنبرآباد مسدود است و‌ راهداران در تلاش برای بازگشایی این محورها هستند. - اخبار استانها -

یزدان افشاری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به باران زیاد باران در چند روز گذشته در سطح این شهرستان، اظهار داشت: هشدار سطح قرمز هواشناسی در جنوب استان کرمان از قبل صادر شده بود، اما حجم بسیار زیاد بارش‌ها در شهرستان عنبرآباد بی‌نظیر بود و البته مشکلاتی را هم برای مردم ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های فراوان چند روز گذشته در این شهرستان باعث مسدود شدن راه ارتباطی بیش از 17 روستا در حوزه جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد شد، ادامه داد: راه ارتباطی 12 روستا نیز در حوزه بخش مرکزی شهرستان عنبرآباد مسدود شده است.

فرماندار عنبرآباد با بیان اینکه راهداران در حال تلاش برای بازگشایی این محورها هستند، افزود: البته بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد، اما عملیات اجرایی بازگشایی راه‌های ارتباطی این شهرستان از امروز با سرعت در دستورکار است.

وی با تقدیر از اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان عنبرآباد و پشتیبانی‌های استاندار کرمان و حضور میدانی در این شهرستان، بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که توانستیم بدون آسیب جدی به بخش‌های مختلف سیلاب‌ها را مدیریت کنیم و در تلاش هستیم که بخش‌های آسیب دیده را هم هر چه سریع‌تر اصلاح و بازسازی کنیم.

امدادرسانی هلال احمر به 250 نفر گرفتار در سیل استان کرمانآخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان4 مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدند

افشاری‌پور با بیان اینکه درخواست داریم کسانی که در حواشی رودخانه‌ها حضور دارند به ویژه عشایر ما نسبت به نگهداری احشام و دور کردن آنها از بستر و مسیر رودخانه به ویژه در بخش جبال‌بارز جنوبی اقدام کنند، گفت: روز گذشته شاهد مفقود شدن سه نفر از عشایر این منطقه در بخش سرجنگل بودیم که با امدادرسانی 50 نفر از امدادگران در قالب 10 تیم توانستیم طی 6 ساعت این افراد پیدا کرده و به آغوش خانواده برگردانیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • سیل راه ارتباطی ۲۹ روستای عنبرآباد را مسدود کرد
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود