Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مشهد الرضا به ویژه حرم ملکوتی رضوی حال و هوای خاصی دارد.

همه خیابانهای شهر آدین بندی و چراغانی است .

 ایستگاههای پذیرایی از مردم در نقاط مختلف شهر برپاست و مردم با شربت و شیرینی پذیرایی می شوند.

منتظران مهدی(ع) در آستانه ولادتش سر از پا نمی شناسند و عشق و محبت خود را  صمیمانه ابراز می کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در همه مساجد ، حسینیه ها و دیگر اماکن عمومی شهر مراسم جشن و سرور برپاست.

همه صحن ها و رواقهای حرم امام هشتم  نیز چراغانی و میعادگاه عاشقانی شده است که با چشمانی منتظر، سر بر ضریح عشق نهاده اند و "مهدی گویان" محبت خود را به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام ابراز و تعجیل در فرج مولاشان را طلب می کنند.

به همین مناسبت امروز و فردا ویزه برنامه هایی در حرم رضوی برگزار می شود.

معاون تبلیغات  و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امشب همزمان با شب ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) مراسم ویژه‌ای با حضور گسترده زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‎شود.

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: این مراسم با شکوه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با نواخته شدن نقاره‌خانه آغاز می‌شود؛ با سخنرانی حجت الاسلام عالی  و مولودی خوانی و  شعرخوانی ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) ادامه می یابد.

وی گفت: از دیگر برنامه‎های شب میلاد امام زمان برگزاری احیای شب نیمه شعبان است که ساعت یک بامداد در رواق امام خمینی(ره) آغاز می شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: هم‎زمان با سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) اجتماع بزرگ منتظران در عرصه میدان شهدا از ساعت 8 صبح فردا همزمان با روز نیمه شعبان آغاز می شود و پس از آن همه زائران و مجاوران با حرکت به سمت حرم مطهر رضوی از مراسم جشن در حرم رضوی بهره‌مند می‎شوند.

حسینی گفت: مراسم جشن روز میلاد ساعت 10 تا 12 با سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی و سرودخوانی مداحان و ذاکران در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌‏شود.

وی برگزاری محافل قرآنی و اجرای تواشیح گروه همخوانی ولیعصر(عج) و شعرخوانی شعرای کشور را از دیگر برنامه‌های باشکوه این عید فرخنده نام برد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با شام ولادت امام زمان نیز حجج اسلام والمسلمین رئیسی و صدیقی قبل و بعد از نماز مغرب به ایراد سخنرانی و تقسیر قرآن خواهند پرداخت و در ادامه مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به سرود خوانی و مدیحه سرایی می‌‏پردازند.

حسینی افزود: ویژه برنامه جشن میلاد امام زمان(عج) تحت عنوان "تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد نیز  تا شانزدهم ماه شعبان المعظم در حرم رضوی ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در آستانه اشرفیه

دریافت 25 MB کد خبر 6096248

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری مراسم سالروز عملیات «بازی دراز» اعلام شد
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در آستانه اشرفیه
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد الرضا
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • دارالعباده سراسر ماتم وعزا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان