Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@19:21:25 GMT

کردستان تا 30 ماه ديگر به راه آهن سراسري متصل مي شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۸۷۴۴

کردستان تا 30 ماه ديگر به راه آهن سراسري متصل مي شود

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي کشور گفت: اتصال کردستان به خط ريلي سراسري از اولويت هاي اين وزارتخانه است تا طبق برنامه زمانبندي 2.5 سال ديگر (30 ماه) سوت قطار در سنندج شنيده شود.

به گزارش ايرنا، خيرالله خادمي روز سه شنبه در حاشيه بازديد از طرح هاي راهسازي استان کردستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون عمليات زيرسازي اين خط آهن با روند خوبي در حال اجراست و انتظار مي رود تا 2 و نيم سال آينده بتوانيم خط آهن را به سنندج برسانيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در پيش بيني اولويت هاي ريلي کشور تکميل خط آهن پنج مرکز استان مورد توجه است که کردستان يکي از اين استان ها است.
به گفته وي، قطعه ريلي حد راه آهن سنندج فاصل همدان به سمت به زودي با اتمام زيرسازي مسير، عمليات ريل‌گذاري آن هم انجام مي شود.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي کشور با اشاره به اينکه پروژه هاي بسيار خوبي در دولت يازدهم و دوازدهم در کردستان تعريف شده است، اضافه کرد: اکنون عمليات اجراي اين طرح ها در حال انجام است.
خادمي يادآور شد: تعريف کريدور بزرگراهي شمال به جنوب در غرب کشور از اقدامات خوب دولت تدبير و اميد است و 320 کيلومتر از يک هزار و 400 کيلومتر آن در کردستان قرار دارد.
وي اضافه کرد: تاکنون 140 کيلومتر از 320 کيلومتر باقي مانده در کردستان به بهره زير ترافيک رفته است و 120 تا 130 کيلومتر آن نيز در حال اجراست و حدود 40 کيلومتر باقي مانده نيز بزودي به مناقصه مي رود.
خادمي با اشاره به اينکه سال گذشته تمام قطعات باقي مانده اين محدوده مورد مطالعه قرار گرفته و اقدامات اوليه انتخاب پيمانکار آن صورت گرفته است، افزود: انتظار مي ورد اين بزرگراه در قالب يک برنامه سه ساله به بهره برداري برسد و و نقش توسعه اي خود را براي کل مناطق غربي کشور را ايفا کند.
وي احداث بزرگراه از مرکز کشور به سمت مريوان را از ديگر برنامه هاي دولت در استان کردستان اعلام کرد و گفت: اين مسير هم اکنون در قالب طرح هاي مختلف از جمله گردنه صلوات آباد و تعريض مسير سنندج به مريوان در حال اجرا است.
وي افزود: سال گذشته در خصوص اعتبارات بخش بزرگراهي کردستان بيش از 120 درصد تخصيص اعتبارات امسال در کردستان داشتيم که از جمله آن مي توان به بزرگراه مريوان - سنندج اشاره کرد که 850 ميليارد ريال حدود 300 درصد براي آن تخصيص يافت.
به گزارش ايرنا، شاخص هاي کردستان در حوزه دسترسي به بزرگراه حدود يک دوم کشور است که انتظار مي رود با طرح هاي در حال اجرا، اين ميانگين در افق 1399 به شاخص کشوري نزديک شود.
توسعه زيرساخت هاي دسترسي از مهمترين مطالبات مردم کردستان است که اجراي همزمان هشت هزار و 800 ميليارد ريال طرح بزرگراهي در اين استان، نشان از توجه دولت به اين مطالبه مردم است.
3034 / 7355/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد