Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:43:10 GMT

میزگرد بررسی علل و پیامدهای مهاجرت از لرستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۸۹۶۹

میزگرد بررسی علل و پیامدهای مهاجرت از لرستان برگزار شد

به گزارش ایرنا بنا بر گفته کارشناسان و پژوهشگران شرکت کننده در این میزگرد، علاوه بر لزوم بهبود اوضاع اقتصادی و توجه به توسعه و زیرساخت ها، طراحی فضای فرهنگی و اجتماعی به شیوه مطلوب می توان از مهاجرت جلوگیری کند.
توسعه ساختار اداری در کنار توسعه فرهنگی با ایجاد انگیزه در نخبگان به ماندن در استان همراه با احساس تعلق محلی به ماندگاری قشر تحصیل کرد و فرهیخته در استان کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهاجر فرستی لرستان در نیمه اول دهه 90 نه تنها کاهش نداشته است بلکه بنا بر گفته مسئولان افزایش یافته و تقریبا به یکهزار و 200 نفر رسیده است و پدیده مهاجرت با این میزان رشد، یک مساله اجتماعی جدی است که به بررسی عمیق از زوایای مختلف نیاز دارد.
در این میزگرد خبری مجتبی ترکارانی رئیس انجمن جامعه شناسی لرستان، مسعود سعادت مهر استاد دانشگاه، عظیم رحمان سالاری معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهاد طهماسبی معاون مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان و سلیمان میرزاپور محقق و پژوهشگر حضور داشتند و به بررسی پدیده مهاجرت از جنبه های مختلف پرداختند.
مشروح این میزگرد بزودی در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر می شود.
1920/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اداره کل تعاون کار و رفاه جامعه شناسی جمهوری اسلامی فرهنگی و اجتماعی مهاجرت موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های روز دختر در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در جلسه هماهنگی برنامه‌های روز دختر در خرم آباد گفت: به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر دفتر امور بانوان استانداری با همکاری بسیج جامعه زنان برنامه‌های متنوعی را طی شش ماه در استان اجرا خواهد کرد.
 فریبا ولی پوری با بیان اینکه در این روز در استان برنامه‌های مختلفی ازجمله جشن روز دختر، حضور دختران استان در پایگاه‌های نماز جمعه، تجلیل از دختران ورزشکار فرهنگی و علمی، تجلیل فرزندان شهدای امنیت و مدافع حرم نیز برگزار خواهد شد گفت: از دیگر برنامه‌های هفته و روز دختر جشنواره فرهنگی هنری ریحانه، جشن بانوی کرامت، چتر مهربانی مسابقات ورزشی جام شهدای زن و کودکان غزه نیز برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی روند اجرای طرح‌نور و عفاف و‌حجاب در خوی 
  • سومین کنگره علمی «وانا» در ارومیه برگزار می‌شود
  • سومین کنگره علمی «وانا» در شهر ارومیه برگزار می‌شود
  • سمینار بررسی عملکرد مربیان و مدیران جام ملت‌ها برگزار شد
  • اصلاحات ، راه برون رفت از بحران مهاجرت سرمايه های انسانی
  • جزئیات سومین کنگره علمی «وانا» اعلام شد
  • سامانه ایران دیتا و اطلس فرهنگی کشور رونمایی شد
  • اعلام برنامه‌های روز دختر در لرستان
  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید