Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@19:19:36 GMT

تسهیل امور برای نخبگان اقتصادی در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۹۱۹۷

تسهیل امور برای نخبگان اقتصادی در دستور کار است

به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز سه شنبه در نشست هم اندیشی شهرداری با سرمایه گذاران شهر اراک در سالن غدیر استانداری مرکزی افزود: اراک با وجود مرکزیت استان از نظر شهری ضعف های جدی دارد و نخبگان سیاسی و سرمایه گذاران باید در جبران عقب افتادگی های این شهر نقش موثر ایفا کنند.
وی بیان کرد: روند رشد و توسعه شهری اراک باید پیش از این کلید می خورد و این شهر به نسبت سایر مراکز استان ها در حوزه زیباسازی شهری، طرح های عمرانی، گردشگری، فضای سبز و اماکن تفریحی عقب تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مرکزی ادامه داد: کلانشهر اراک در میان مراکز استان های کشور از نظر امکانات زیرساختی و ساختار شهری رتبه خوبی ندارد و این درحالی است که به لحاظ سبقه فرهنگی و تاریخی ظرفیت بالایی دارد.
آقازاده بیان کرد: پیوند توان دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران خروجی مطلوبی در راستای توسعه شهری اراک را رقم می زند و این مهم باید روز به روز تقویت شود.
وی عنوان کرد: تیم اجرایی استان مرکزی آمادگی کامل برای همکاری همه جانبه و حمایت اصولی از نخبگان اقتصادی و سرمایه گذاران را در طرح های شهری دارد.
استاندار مرکزی افزود: اجرای چند طرح مهم از جمله 55 متری می تواند تحولی بزرگ در اراک ایجاد کند و این برنامه مهم عمران شهری در طرح تفضیلی این شهر آمده و برابر قانون باید اجرا شود.
آقازاده گفت: اجرای طرح 55 متری اراک با تاخیر 15 ساه همراه شده که ساکنان و مالکان محدوده این طرح در بلاتکلیفی و سختی زیادی هستند و به این دلیل از آنان عذرخواهی می شود.
استاندار مرکز ادامه داد: در چند ماه اخیر برای تعیین تکلیف این طرح اقدام های خوبی صورت گرفته که در طول 15 سال گذشته کم سابقه بوده است.
آقازاده عنوان کرد: اختیارات و توان دستگاه های اجرایی استان مرکزی در کنار سرمایه گذاران برای اجرای این طرح مهم به کار گرفته می شود و اجرای این طرح به ایجاد یک جبهه کاری با هزاران فرصت شغلی و هزاران میلیارد ریال گردش مالی در اراک می شود.
وی اضافه کرد: طرح 55 متری اراک به عنوان بافت فرسوده مصوب شده و سرمایه گذاران می توانند از تسهیلات ارزان قیمت و تخفیفات ویژه بهره بگیرند.
آقازاده تصریح کرد: اجرای این طرح بخش زیادی از عقب افتادگی های توسعه شهری اراک را جبران خواهد کرد و طرح های ویژه ای در راستای توسعه مناطق گردشگری و تجاری در مسیر فرودگاه امیرکبیر اراک نیز اندیشیده شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: استاندار مرکزی در سه ماه گذشته دستور تعیین تکلیف طرح 55 متری اراک را به عنوان یک مطالبه عمومی صادر کردند.
مهدی زندیه وکیلی افزود: در این مدت بیش از 50 نشست در خصوص تعیین تکلیف این طرح برگزار شده و روش های تامین مالی، اجرا و مشارکت این طرح بررسی شده است و استانداری مرکزی اعلام آمادگی کامل برای اجرای این طرح و حمایت های لازم را دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: در این مدت مذاکراتی با سرمایه گذاران و انجمن انبوه سازان صورت گرفته و راهکارهای مختلفی برای اجرای این طرح ارائه شده است و هر راهکار جدیدی از سوی سرمایه گذاران نیز بررسی خواهد شد.
زندیه وکیلی گفت: طرح 55 متری فراتر از اراده شهر اراک است و در این راستا یک شورای راهبردی، شواری سیاستگذاری و سازمان اجرای طرح تشکیل شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی، رئیس کل دادگستری، رئیس بازرسی استان مرکزی، نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک و شهردار اراک به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری در اجرای این طرح هستند.
زندیه وکیلی اظهار کرد: مسئولیت هیات راهبردی این طرح با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی و سازمان اجرایی این طرح با سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری اراک است و در این طرح که شامل 51 بلوک است مقرر شده به صورت انبوه سازی عمل شده و هر سازه در12 یا 14 طبقه ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: طرح 55 متری اراک برای سرمایه گذاران شفاف است و نگرانی وجود ندارد و سلامت کار تضمین شده است.
زندیه وکیلی بیان کرد: عوارض بلوک ها در سال 97 مشخص شده و سه تخفیف ویژه توسط شهرداری برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده که این تخفیف ها در کمیسیون های تخصصی مصوب و به زودی وارد صحن شورای اسلامی می شود.
وی اظهار کرد: محدوده طرح 55 متری اراک شامل معابر و بلوک ها در دایره بافت فرسوده است که این مهم امکان استفاده از تسهیلات بانکی را برای سرمایه گذاران و متقاضیان فراهم می کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: کلانشهر اراک با خلا در راستای نبود مکان های تفریحی نیز همراه است که انتظار است سرمایه گذاران در این بخش نیز باجدیت وارد شوند.
شهردار اراک هم در ادامه این نشست گفت: روان سازی و تسهیلگری در امور مختلف شهروندان رویکرد جدید مدیریت شهری اراک است.
داود تاجران افزود: در این راستا تغییراتی در شهرداری اراک صورت گرفته و مدیران جوان و دلسوز به کار گرفته شدهاند تا رابطه عاطفی خوبی بین شهروندان و شهرداری ایجاد شود.
وی بیان کرد: اقدامات و طرح های مختلفی در بخش های مختلف شهری اراک اجرا شده که بسیاری از آن ها تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
شهردار اراک ادامه داد: طرح 55 متری اراک از جمله برنامه های بلاتکلیف این کلانشهر است که در چند ماه اخیر برای تعیین تکلیف این طرح و کاهش دغدغه ساکنان و مالکان این مسیر نشست های مختلفی برگزار شده است.
تاجران عنوان کرد: اولویت اجرای این طرح با سرمایه گذاران اراکی پس از آن با سرمایه گذاران استان مرکزی، کشور و اراکیان خارج از کشور است.
وی عنوان کرد: طرح 55 متری دارای 51 بلوک است که پروانه آنها صادر شده و به سرمایه گذاران متقاضی تقدیم می شود و شیوه نامه های 10 گانه در راستای اجرای آن نیز تهیه شده و معافیت های خوبی نیز برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.
تاجران تاکید کرد: با همکاری و تعامل بخش دولتی و خصوصی بسیاری از عقب افتادگی های شهر اراک به زودی جبران می شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: جذب سرمایه گذار در این کلانشهر از اهمیت بالایی برخوردار است و اقدامات خوبی در راستای جذب سرمایه گذار در استان مرکزی و کلانشهر اراک صورت گرفته است.
کاوه فلک افلاکی بیان کرد: شورای اسلامی کلانشهر اراک همه تلاش خود را برای تسهیل امور سرمایه گذاران به کار گرفته است.
در نشست هم اندیشی شهرداری اراک با سرمایه گذاران این شهر مشخصات طرح های نوسازی حاشیه طرح امیرکبیر(55 متری) و شیوه های سرمایه گذاری در راستای این طرح ارائه شد.
طرح 55 متری اراک از سال 1383 در دستور کار شهرداری قرار گرفته و از میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی به طول یک هزار و 800متر است.
3005/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 دستگاه های اجرایی استان سرمایه فضای سبز مجلس شورای اسلامی نخبگان موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۹۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیر شورای سیاست‌گذاری جمعیت ستاد نماز جمعه کشور، با اشاره به جهان قبل و بعد از انقلاب جنسی، گفت: استان مرکزی به واسطه آمار ۶۰ درصدی طلاق، از این حیث رتبه پنجم را در کشور دارد که باید در این راستا تدابیر ویژه ای اندیشید.

وی گفت: آسیب شناسی فردی و اجتماعی طلاق در جامعه کنونی باعث شده تا ایران به سوی سالمندی پیش رود.

حجت الاسلام شفیعی گفت: همچنین استان مرکزی رتبه چهارم جمعیت سالمند در کشور را دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری با جهاد تبیین می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد و گام‌های موثرتری در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی برداشت.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی نیز گفت: دوره ملی آموزشی «حسنه ماندگار» با هدف تشکیل شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت و تربیت کنشگر فعال با استفاده از فنون کاربردی با بهره گیری از اساتید مجرب در دانشگاه آزاد واحد اراک، برگزار شد.

رضا بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های مرکزی حضور داشتند و آموزش‌های را فرا گرفتند.

وی گفت: انتظار است این جامعه هدف، به عنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند نسبت به فرهنگ سازی در فضای عمومی حوزه جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت، گام‌های مؤثرتری بردارند.

کد خبر 6088836

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد