Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:28:15 GMT

آیین نوروز شناسی در وین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۳۹۲۴۰

آیین نوروز شناسی در وین برگزار شد

وین- ایرنا- آیین نوروز شناسی به همت و میزبانی مجله 'سوسایتی' اتریش و آکادمی هنرهای اوراسیا قزاقستان، دوشنبه شب با حضور سفرای جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر حوزه تمدنی نوروز در شهر وین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با هدف آشنایی مخاطبان اتریشی و اروپایی مجله سوسایتی با جشن نوروز در هتل 'پارک حیات' وین (Park Hyatt) برگزار شد، سفرا و نمایندگانی از کشورهای ایران ، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این آیین با ایراد سخنانی ضمن بیان توضیحاتی درباره گستره جغرافیایی نوروز نزد ملتها و کشورهای مختلف، این آیین را یک پدیده چندوجهی دانست و به طور خاص درباره دو جنبه طبیعی و فرهنگی نوروز سخن گفت.
وی افزود: نوروز به لحاظ طبیعی تأکیدی بر همزیستی و هماهنگی بین انسان و طبیعت است و به لحاظ فرهنگی نیز نماد و مروج ارزشها و هنجارهای مختلف مهمی مانند مانند تفاهم و احترام متقابل، دوستی و همزیستی و همچنین فرهنگ صلح و همکاری بین کشورها و ملتهاست.
مولایی تأکید کرد: بنابر این، نوروز یک جنبه مهم بین المللی و جهانی دارد و از این جنبه، سازمان ملل متحد به طور رسمی نوروز را به عنوان یک مناسبت جهانی و میراث فرهنگی برای بشریت معرفی کرده است.
در این آیین همچنین 'لیلا ماهات' رئیس آکادمی هنرهای اوراسیا قزاقستان و 'گرترود تاخهامر' مدیر مسؤول مجله سوسایتی در سخنانی از اهمیت جشن نوروز به عنوان مناسبتی فراتر از مرزهای کشورها تأکید کردند. در آیین نوروز امسال به اهتمام مجله سوسایتی اتریش، همچنین قطعاتی از موسیقی سنتی قزاقستان به اجرا در آمد و با شیرینی سنتی نوروزی از مهمانان پذیرایی شد.
غرفه سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز که در دو بخش سفره هفت سین و صنایع دستی ایران تزئین شده بود، همراه با پذیرایی به سبک ایرانی (چای و شیرنی) مورد استقبال گسترده حضار قرار گرفت.
اوایل فروردین ماه سال گذشته نیز آیین جاده ابریشم به اهتمام مجله سوسایتی اتریش و با حضور نماینده وزارت خارجه و ده ها نفر از میهمانان و شخصیت های اتریشی و سفرا و دیپلمات های کشورهای حوزه تمدنی جاده ابریشم از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوریه در وین برگزار شده بود.
دوفصلنامه سوسایتی اتریش (Society Magazine) نشریه ای در حوزه فرهنگی و گردشگری است که در شماره تابستان گذشته خود، بیست صفحه گزارش مصور به حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری، معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایرانی– اسلامی و همچنین روابط دو کشور اختصاص داده بود.
اروپام**1078**1504

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نوروز ايران مولايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر

روز جهانی کارگر که در اول ماه مه برگزار می‌شود؛ مراسمی جهانی است که عموما توسط تشکل‌های کارگری و احزاب سیاسی برگزار می‌شود. این مراسم در ایران، نخستین بار در سال ۱۳۰۰ توسط «شورای مرکزی فدراسیون سندیکای کارگری» برگزار شد.    

دیگر خبرها

  • پوستر حزب جمهوری اسلامی با یک شعار بزرگ در سال ۶۰ | تصویر
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان