Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: 5 هزار و 600 خدمت پزشکی داریم که باید با خدمات جدید جایگزین شوند.   به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در سی‌وچهارمین کنگره رادیولوژی ایران که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت ولی‌عصر(ع)، گفت: از اعضای انجمن رادیولوژی و برد تخصصی این رشته تشکر می‌کنم که در تدوین گاید‌لاین‌ها جز نخستین انجمن‌ها بودند که به وزارت بهداشت کمک کردند؛ منابع سلامت در کشور ما محدود است هرچند که با وجود طرح تحول سلامت این منابع کم نیست اما ما در ارائه خدمت بی‌نظمی داریم، با تدوین راهنما‌های بالینی می‌توان این بی‌نظمی‌ها را مدیریت کرد خوشبختانه در حوزه رادیولوژی خدمات راهنمای بالینی و راهنمای تدریس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با استعدادترین پزشکان در رشته رادیولوژی تحصیل می‌کنند، افزود: انتظار داریم متخصصان دانش این رشته را ارتقاء دهند زیرا علم رادیولوژی امروز نه تنها در تشخیص بلکه در درمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند خدمات جراحی پر هزینه را کم یا حتی منتفی کند که این برای مردم و سلامت آن‌ها بسیار مفید است.

کمترین هزینه و بالاترین کیفیت، اصل ارائه خدمت در حوزه سلامت است

جان‌بابایی عنوان کرد: ما باید خدمات را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به مردم بدهیم و این اصل خدمت در حوزه سلامت است همچنین خدمت در حوزه سلامت باید برای همه و با بالاترین ایمنی فراهم شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به محدودیت‌هایی در پوشش بیمه‌ای خدمات رادیولوژی، گفت: پوشش بیمه‌ای خدمات رادیولوژی نیاز به همکاری وزارت بهداشت و متخصصان این رشته دارد تا خدمات جدید و با اثربخشی بالا را جایگزین خدمات منسوخ شده و با هزینه اثربخشی پایین کنیم.

ضرورت بازنگری خدمات حوزه سلامت

وی با بیان اینکه بازنگری خدمات حوزه سلامت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است، تصریح کرد: ما 5 هزار و 600 خدمت در حوزه سلامت داریم که برخی از آن‌ها منسوخ شده است که باید برخی از این خدمات را از دستور کار خارج کنیم و با خروج خدمات منسوخ از خدمات جدید دفاع کنیم تا این خدمات جدید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • ارائه جدیدترین دستاورد‌های هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه