Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دانشجویی بسیج دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: سه نفر از مدیر مسئولان نشریات دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم حضور خواهند داشت.

امیری، مسئول دانشجویی بسیج دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در همدان درباره انتخابات شورای نظارت بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم اظهار کرد: در دانشگاه فعالیت‌های متفاوتی علاوه بر تحصیل علم، کلاس رفتن و درس خواندن انجام می‌شود که هرکدام از فعالیت‌های این جامعه کوچک نیز قوانین و قواعدی دارد که نهادها و مسئولین بالادستی برای همگرایی و جلوگیری از برهم ریختگی آنها را تنظیم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری ادامه داد: نشریات دانشگاهی نیز ازین امر مستثنی نیست و بنابر تشخیص وزارت علوم شورای ناظری برفعالیت‌های نشریات نظارت می‌کند؛ البته نمایندگانی از خود دانشجویان نیز در این شورا حضور دارند.

مسئول دانشجویی بسیج دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه رسیدگی به نشریات دانشجویی از صدور مجوز تا تخلفات، توسط شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی انجام می‌شود، عنوان کرد: سه نفر از اعضای این شورا را دانشجویان از بین مدیران مسئول نشریات انتخاب می‌کنند.

وی تشریح کرد: مدیران مسئول نشریات هر دانشگاه براساس آیین‌نامه‌ای که وزارت علوم تصویب کرده است از طریق انتخابات 3 نفر را به عنوان منتخب برای حضور در شورای نظارت بر نشریات دانشگاه برمی‌گزینند که این افراد به عنوان شورای ناظر بر نشریات همان دانشگاه منسوب می‌شوند.

امیری گفت: در سطح کلان‌تر شورایی در وزارت علوم وجود دارد که شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم نام دارد و کار این شورا، نظارت بر نشریات دانشگاه‌های کشور است که 3 نفر از اعضای این شورا را نیز دانشجویان تشکیل می‌دهند.

مسئول بسیج دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: انتخابات شورای نظارت بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، هر سال اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که هرکدام از دانشگاه‌ها به فراخور تعداد نشریات فعال، حق رای دارد.

وی با بیان اینکه کارشناس نشریات وزارت علوم، باید میزان حق رأی هر دانشگاه را بر اساس تعداد نشریات فعال هر دانشگاه، تعیین کند، اذعان کرد: در همین راستا به ترتیب، میزان آرای کسب شده توسط کاندیداهای انتخابات هر کمیته ناظر، واجدین شرایط شرکت در انتخابات شورای مرکزی برای هر دانشگاه را مشخص می‌کند.

امیری ادامه داد: بر اساس آیین نامه، هر دانشگاه با 1 تا 20 نشریه فعال، سه نفر حق رای خواهند داشت و به ازای 10 نشریه فعال دیگر 1 سهمیه دیگر به تعداد حق رای‌های دانشگاه اضافه خواهد شد.

مسئول دانشجویی بسیج دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه سه نفر از مدیرمسئولان نشریات دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در انتخابات امسال حضور خواهند داشت، گفت: سهمیه‌های دانشگاه به ترتیب در اختیار مدیران مسئول برگزیده در انتخابات شورای نظارت بر نشریات دانشگاه، کاندیداهای این انتخابات قرار می‌گیرد. چنانچه تعداد سهمیه‌های بیش از این افراد باشد، سهمیه‌های بعدی به وسیله قرعه‌کشی در بین مدیران مسئول سایر نشریات توزیع خواهد شد.

وی افزود: اداره کل فرهنگی دانشگاه نیز باید به تمام مدیران مسئول نشریات فعال دانشگاه اطلاع‌رسانی کند و مدیران مسئولی که علاقه‌مند به شرکت در انتخابات شورای مرکزی ناظر هستند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

امیری تأکید کرد: براساس آیین‌نامه مصوب وزارت علوم، کسی می‌تواند در انتخابات شورای مرکزی کاندید شود که مدیر مسئول نشریه دانشگاهی باشد، در چهار ماه قبل از تاریخ روز انتخابات، حداقل یک شماره از نشریه منتشر کرده باشد، حداقل دو نیمسال تحصیلی از سنوات مجاز تحصیلی‌اش (بدون احتساب نیمسال جاری) باقی مانده باشد.

وی درباره اعضای کمیته برگزاری انتخابات تصریح کرد: دبیر کمیته اجرایی که از سوی مدیر کل فرهنگی وزارت علوم منصوب می‌شود، باید کمیته اجرایی و هیات نظارت تشکیل دهد و  کمیته اجرایی، مسئولیت روند اجرایی انتخابات، اعم از اطلاع‌رسانی زمان ثبت‌نام، ثبت‌نام از کاندیداها، اطلاع‌رسانی زمان برگزاری انتخابات، اخذ رای و ... را بر عهده دارد.

مسئول دانشجویی بسیج دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: دبیر کمیته اجرایی، سه نفر منشی (از میان کارکنان اداره کل فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم)، سه نفر بازرس (سه نفردانشجو از میان شرکت‌کنندگان واجد شرایط رای در نشست) ترکیب کمیته اجرایی را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: سه بازرس باید از ابتدای زمان ثبت‌نام کاندیداها تا زمان اعلام نتایج نهایی، نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده تخلفات یا اعلام دیگران، به هیات نظارت اعلام کند.

امیری تشریح کرد: علاوه بر کمیته اجرایی، هیات نظارت بر انتخابات، مسئولیت نظارت بر کل روند انتخابات از ابتدا تا انتها اعم از ثبت‌نام کاندیداها، اخذ رای، شمارش آراء، اعلام نتایج نهایی انتخابات، بررسی گزارش‌های بازرسان، رسیدگی به تخلفات و شکایات و تنظیم صورتجلسه نهایی انتخابات را برعهده دارد.

وی اظهار کرد: بلافاصله از بعد پایان رای گیری، در حضور اعضاء کمیته اجرایی و هیات نظارت و عموم شرکت‌کنندگان، تمامی آرای مأخوذه بدون آنکه باز یا خوانده شوند توسط اعضای کمیته اجرایی شمارش و یا تعداد تعرفه‌های ثبت‌ شده و تعداد آرا تطبیق داده می‌شوند.

امیری ابراز کرد: پس از قطعیت یافتن نتایج انتخابات، حکم کتبی عضویت یک ساله نمایندگان مدیران مسئول نشریات در کمیته نظارت و شورای مرکزی تهیه شده و به ترتیب توسط رئیس دانشگاه و معاون فرهنگی وزیر علوم امضاء می‌شود و نهایتا ظرف یک ماه پس از قطعیت یافتن نتایج، کتبا به آنها ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان اعلام اعتراض به انتخابات یک ساعت پس از اعلام نتایج است، گفت:مدیران مسئول نشریات دانشگاهی که به هر دلیل نسبت به مراحل روند برگزاری انتخابات و یا نتایج اعتراض دارند، می‌توانند تا یک ساعت از اعلام نتایج اولیه، شکایت خود را با ذکر دلایل و مستندات قانونی، به هیات نظارت اعلام کند

مسئول بسیج دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان خاطرنشان کرد: دوره زمانی عضویت نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر از نیمه اول اردیبهشت ماه هر سال به مدت یک سال است و دوره زمانی عضویت یک ساله نمایندگان مدیران مسئول در شورای مرکزی از نیمه اول تیر ماه به مدت یک سال خواهد بود.

وی گفت: شانزدهمین همایش نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی سراسر کشور از چهارشنبه 12 اردیبهشت در دانشگاه اصفهان آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد و در روز پایانی این همایش (جمعه 14 اردیبهشت) انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در شورای مرکزی ناظر برگزار می‌شود. در این انتخابات دانشگاه‌های تهران و پیام‌نور با توجه به تعداد بالای نشریات فعال، بیشترین تعداد حق رای را نسبت به سایر دانشگاه‌ها خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۳۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد

ایسنا/آذربایجان شرقی آیین اختتامیه‌ی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز برگزار و نفرات و تیم‌های برتر این دوره از مسابقات معرفی شدند.

غلامرضا حجتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز روز جمعه ۱۴ اردیبهشت طی سخنانی در آیین اختتامیه‌ی این مسابقات اظهار کرد: دانشگاه تبریز به‌عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور و مشهدالشهدای دانشگاه‌‍‌های ایران اسلامی بر خود می‌بالد که همواره جزو رتبه‌های برتر علمی در سطح ملی و بین‌المللی بوده است و اکنون با دارا بودن بیش از ۲۱ دانشکده و پژوهشکده و تحصیل بیش از ۲۱ هزار دانشجوی ایرانی و بین‌المللی یکی از قطب‌های علمی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دانشکده‌ی ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر یکی از دانشکده‌های قدیمی و فعال در برگزاری مسابقات دانشجویی، کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی در کشور است و بنده نیز به‌عنوان عضوی از این دانشکده افتخار می‌کنم که تقریباً هر دو سال یک بار وگاهی هر سال شاهد برگزاری این قبیل مراسمات در دانشکده‌ی ریاضی هستیم.

حجتی ضمن تقدیر از حامیان مالی این مسابقه، حمایت‌های صورت گرفته از برنامه‌های علمی را نشان‌دهنده‌ی خرد بالا و علاقه‌ی شدید این حامیان به علم عنوان کرد و افزود: مطالبه‌ی اصلی ما این است که باید برای بهبود وضعیت فعلی علوم پایه و مخصوصاً ریاضی چاره‌اندیشی شود؛ چراکه اکنون حال علوم پایه در کشور چندان خوب نیست و مسئولان مربوطه همانطورکه برای جلوگیری از پیری جمعیت، قانون حمایت از خانواده و جمعیت را تصویب کردند، می‌بایست قانونی نیز برای بهبود وضعیت علوم پایه در نظر بگیرند که حتی مورد تأکید رهبرمعظم انقلاب نیز می‌باشد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در خاتمه ضرورت شناسایی، تربیت، شکوفایی و تکریم استعدادهای تحصیلی به ویژه در علوم پایه و ریاضیات را خواستار شد.

مسابقات ریاضی دانشجویی کشور یک فرصت و بستری برای تشویق و ترغیب دانشجویان ریاضی است

رئیس دانشکده‌ی ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی گفت: دانشگاه تبریز و دانشکده‌ی ریاضی برای دومین بار میزبانی مسابقات ریاضی دانشجویی کشور را برعهده گرفت و این افتخار بزرگی برای ما است که میزبان یکی از معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی در سطح جهان بودیم و انجمن ریاضی ایران با افتخار از سال ۱۳۵۲ تاکنون این مسابقات را در بالاترین سطح کیفی و استاندارد برگزار می‌نماید.

سیدحمید رضا مراثی ادامه داد: برندگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور همواره جزو سرآمدان و افتخارات این علم در دنیا بودند که از جمله‌ی این افراد می‌توان به مرحومه دکتر میرزاخانی اشاره کرد که یکی از مدال آوران این مسابقات بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه در حال حاضر علوم پایه و ریاضیات حال و روز خوبی ندارد، افزود: ریاضیات علم مادر و زیرساخت بسیاری از علوم و فناوری است و علی‌رغم اینکه در اسناد بالادستی بر تقویت علوم پایه تأکید شده است، اکنون در بخش آموزش دستاورد خاصی وجود ندارد و تنها جنبه‌ی پژوهشی مورد توجه قرار گرفته است که ما باید علاوه بر تقویت حوزه‌ی آموزشی، بخش پژوهش را نیز هدفمند و در راستای حل مسائل و مشکلات جامعه انجام دهیم.

رئیس دانشکده‌ی ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز همچنین تربیت نیروی انسانی کارآمد را یکی از ابزارهای تحول آموزشی و پژوهشی علوم پایه عنوان و تاکید کرد: مسابقات ریاضی دانشجویی کشور یک فرصت و بستری برای تشویق و ترغیب دانشجویان ریاضی است و ما ضمن تقدیر از حامیان مالی این مسابقه، امیدواریم این حمایت‌ها تداوم داشته و انجمن ریاضی و حتی وزارت علوم این قدم را از باب انتفاعی بودن دنبال کنند.

ضرورت حفظ مسابقات ریاضی دانشجویی کشور به‌عنوان یک برند مهم و معتبر

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان بنیاد ملی نخبگان کشور نیز گفت: مسابقات ریاضی دانشجویی کشور یک برند معتبر و مهم محسوب می‌شود که ما باید در حفظ و تقویت این برند تلاش کنیم.

محسن شاهرضایی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان کشور در راستای حمایت از مدال‌آوران و نفرات برتر این مسابقات امتیازات ویژه‌ای را در نظر گرفته است و ما باید برنامه‌هایی را برای خروج علوم پایه و ریاضیات از وضعیت فعلی در نظر بگیریم؛ چراکه اکنون ریاضیات از وضعیت سنتی قبل خارج و به یک علم میان رشته‌ای تبدیل شده است و اهمیتی زیادی دارد.

اختصاص بن خرید کتاب برای ۱۰ نفر اول مسابقه ریاضی دانشجویی کشور از سوی مجله معتبر اشپرینگر

محمد صال مصلحیان، رئیس انجمن ریاضی ایران نیز ضمن تقدیر از تمامی عوامل اجرایی، کمیته‌های علمی و حامیان مالی این مسابقات، از اختصاص بن خرید کتاب برای ۱۰ نفر اول این مسابقه از سوی مجله‌ی معتبر اشپرینگر خبر داد.

به گزارش ایسنا، در پایان چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی به میزبانی دانشگاه تبریز، دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، فردوسی مشهد، صنعتی امیرکبیر و صنعتی خواجه نصیر، عنوان اول تا پنجم بخش تیمی را به خود اختصاص دادند. همچنین دانشگاه صنعتی خواجه نصیر جایزه‌ی دانشگاهی که در سه سال اخیر پیشرفت محسوسی داشته است، دریافت کرد.

در بخش‌ انفرادی نیز جوایز در چهار بخش مدال طلا، مدال نقره، مدال برنز و دیپلم افتخار بین دانشجویان شرکت کننده در این مسابقه توزیع شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه