Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مجله همگردی»
2024-04-19@21:38:58 GMT

کریسمس در قلعه شگفت انگیز برای گذراندن کریسمس

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۰۲۴۶

آیا می توانید تصور کنید کریسمس در قلعه ای قدیمی و شگفت انگیز بگذرانید !؟ اگر به نظرتان یک رویای دست نیافتنی می آید، حتما از دانستن این که می توانید به طور واقعی این کار را انجام دهید شگفت زده خواهید شد. تعداد زیادی از قلعه های شگفت انگیز در سرتاسر اروپا موجود هستند که به هتل های شگفت انگیز  باشکوه و شیک تبدیل شده اند و محل اقامت عالی بهمراه تزئینات جادویی کریسمس به عموم ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی برخی از آنها تور های ویژه تعطیلات عرضه می کنند که تخفیف های بسیار خوبی برای اقامت در این قلعه ها در نظر می گیرند. اگر امسال نمی توانید تعطیلات کریسمس خود را در این قلعه ها بگذرانید، حتما از همین الان برای تعطیلات سال آینده خود برنامه ریزی کنید. اما قبل از انجام یک برنامه ریزی ایده آل، بهتر است در مورد این قلعه های جادویی و امکانات و ویژگی های منحصر به فرد آنها بدانید. برای آشنایی بیشتر با این قلعه ها با همگردی همراه باشید : 

کریسمس در هتل های شگفت انگیز جهان: هتل قلعه ای تانگ Castle Hotel Thannegg، گروبمینگ، اتریش

یکی از کاندید های گذران کریسمس در قلعه همینجاست. این هتل قلعه ای به نظر می رسد که انگار واقعا از یک کتاب داستان شاه پریان به بیرون پرتاب شده است. هتل قلعه ای تانگ Castle Hotel Thannegg که به طرز ایده آلی در کوه های آلپ اتریش واقع شده است، دارای قدمت 850 سال و درجه چهار ستاره است و فضایی دوستانه، خانوادگی و بسیار شیک دارد. میهمانان از دکوراسیون و طراحی آرامش بخش آن، مناظر خیره کننده اطراف قلعه و دسترسی آسان به برخی از بهترین مراکز و پیست های اسکی تفریحی در آلپ لذت فراوانی خواهند برد. زمستان این قلعه واقعا جادویی است؛ در این قلعه فرصت این را خواهید داشت که زمان خود را صرف کوهنوردی در برف کنید، در میان برف زیبای منطقه به یک درشکه سواری رمانتیک بپردازید و حتی در زیر نور مهتاب روی یک سورتمه طبیعی، سورتمه سواری کنید. درون قلعه، از شما با نوشیدنی های خوش طعم در کنار آتش پذیرایی می شود و می توانید از غذا های ویژه تعطیلات سال نو از جمله غذا های سنتی که به وسیله مواد طبیعی و تازه محلی پخته شده اند لذت ببرید. در این هتل، مراسم صرف شام به شیوه قرون وسطایی در سالن های بزرگ قلعه انجام می گیرد. 

 

کریسمس در قلعه های شگفت انگیز جهان: هتل قلعه ای کلونتارف Clontarf Castle Hotel، دوبلین، ایرلند

این قلعه ایرلندی تجملی و باشکوه که در سال 1172 ساخته شده است، درون منطقه شهری دوبلین و به فاصله تنها چند دقیقه از قلب شهر،  در یک محیط پر از سکوت و آرامش قرار گرفته است. این قلعه در تاریخ ایرلند غوطه ور شده و در طول سالیان سال، بارها از این دست به آن دست گشته است. به این معنی که همه جور اشخاص، از یک رهبر سیاسی و نظامی به نام الیور کورنول Oliver Cromwell تا کاپیتان جان بلک ول Captain John Blackwell صاحب این قلعه بوده اند. در سال 1837 به علت محکم نبودن پایه ها، بنای اصلی تخریب و بازسازی شد. امروزه شما در این قلعه از امکانات شیک و مدرن این قلعه به همراه جذابیت یک تجربه سلطنتی واقعی در آن لذت خواهید برد. این قلعه یک پکیج ویژه کریسمس به میهمانانش ارائه می کند که شامل استقبال روز عید با نوشیدنی توت، کیک های مخصوص و سرود های ویژه کریسمس به همراه برخی امتیاز های دیگر مانند صبحانه مخصوص کریسمس و مراسم کلیسایی ویژه کریسمس می گردد. همچنین می توانید انتظار برنامه های تفریحی و سرگرمی شبانه مانند موسیقی و رقص را داشته باشید.  

کریسمس در هتل های شگفت انگیز جهان:قلعه هرمیتاژ Château Hermitage de Combas، سرویان، فرانسه

یکی از کاندید های گذران کریسمس در قلعه، قلعه هرمیتاژ Château Hermitage de Combas است. این قلعه در یک محوطه بسیار وسیع در تاکستان های جنوب فرانسه واقع شده است و خانه برخی از مهم ترین افراد تاریخ از جمله نمایشنامه نویس و بازیگر مولییر Molière (که در این قلعه نیز به اجرا پرداخته است) بوده است. در حالی که به نظر می رسد هزینه اقامت در این قلعه خیلی بیشتر از بودجه اکثر مردم باشد، این هزینه از شبی 125 دلار آغاز می شود و به نظر مناسب می آید. شما می توانید در یکی از 25 آپارتمان این قلعه با آشپزخانه کامل اقامت کنید. در طول تعطیلات، تک تک این آپارتمان ها و ورودی اصلی سالن و پلکان قلعه به طرز فوق العاده زیبایی تزئین می شوند. برخی از این سوییت ها دارای شومینه نیز هستند. میهمانان همچنین می توانند از شنا کردن در آب گرم شونده استخر قلعه لذت ببرند، در زمین تنیس مجموعه به بازی تنیس بپردازند و در رستوران قلعه که بخاطر شکلاتی که در شکل کیک های شکلاتی و فوندوی شکلات عرضه می کند بسیار مشهور است شام خود را صرف کنند. 

کریسمس در قلعه های شگفت انگیز جهان: هتل قلعه ای ابیگلن Abbeyglen Castle Hotel، کلیفدن، ایرلند

هتل قلعه ای ابیگلن Abbeyglen Castle Hotel در میان باغ های بسیار زیبایی در قلب رشته کوه های توئلو بنز Twelve Bens در منطقه کانه مارا Connemara واقع شده است. این هتل بخاطر امکانات اقامتی بسیار لوکس و در عین حال ارزان خود که شامل شومینه، تختخواب های چهار ستونه و چشم انداز های زیبا از شهر جذاب کلیفدن  می باشد مشهور است. کارکنان این هتل بسیار گرم و دوستانه برخورد می کنند و به تعریف داستان های بسیار جالب از تاریخ این قلعه و مناطق اطراف برای میهمانان می پردازند. اگر در تعطیلات کریسمس به این هتل بیایید، می توانید از پکیج های ویژه آن که شامل استقبال با نوشیدنی های خوش طعم و وعده های غذایی فوق العاده به عنوان صبحانه یا شام در رستوران مشهور و دارای جوایز آشپزی آن می شود استفاده کنید. در این رستوران می توانید از خوردن غذاهایی که به وسیله جانوران دریایی تازه محلی، خرچنگ و بره کانه مارا Connemara پخته شده اند لذت ببرید. همچنین در هنگام شب می توانید وقت خود را در دور همی کنار پیانو قلعه که به وسیله آن، آهنگ های سنتی ایرلندی و موسیقی مخصوص تعطیلات سال نو نواخته می شود به خوبی و خوشی بگذرانید. 

کریسمس در هتل های شگفت انگیز جهان:قلعه سویینتن پارک Swinton Park Castle، ماسام، انگلستان

قلعه سویینتن پارک Swinton Park Castle، خانه اجدادی خانواده کانلیف لیستر Cunliffe-Lister، از اواخر قرن نوزدهم میلادی یک محل اقامت خانوادگی بوده است؛ اما قدمت اولین بخش های این قلعه به دو قرن پیش تر می رسد که در طول دوره های Georgian و Victorian توسعه یافته و مبلمان شده است. این قلعه که به یک هتل شیک و لوکس 31 اتاقه تبدیل شده است، در میان یک محوطه پارک مانند وسیع واقع شده است و پلکان های عظیمی دارد که به اتاق های بسیار بزرگ آن منتهی می شوند. در زمان کریسمس، امکانات ویژه ای برای میهمانان مهیا می شود؛ علاوه بر امکان خیره شدن به مناطق روستایی پوشیده شده از برف یورکشایر Yorkshire، از میهمانان در روز عید کریسمس، به وسیله یک چای سنتی بعد از ظهر و یک پیانیست استقبال می شود. برنامه شبانه هتل با نوشیدنی بهمراه شیرینی کاناپه آغاز می شود و با خوانده شدن سرود های کریسمس توسط گروه کر محلی و صرف شام در رستوران ساموئل Samuel ادامه می یابد. در روز کریسمس، بابانوئل این قلعه برای تمامی میهمانان، یک کریسمس فوق العاده آرزو می کند و به آنها تبریک می گوید و همچنین هدایایی از زیر درخت مخصوص کریسمس به آنها اهدا می کند. تعطیلات کریسمس با یک نهار کریسمسی و یک عصرانه خوش مزه ادامه می یابد.

کریسمس در قلعه های شگفت انگیز جهان: عمارت برج کاربری Carberry Tower Mansion House، موسلبورگ، اسکاتلند

عمارت برج کاربری Carberry Tower Mansion House که در فاصله 7 مایلی از شهر ادینبورگ و در یک منطقه روستایی پر آرامش قرار گرفته است، یک تعطیلات ایده آل قلعه ای در یک عمارت با تاریخ غنی و بسیاری از امکانات لوکس و شیک برای میهمانان خود فراهم می کند. در ماه دسامبر، بازدید کنندگان می توانند به این قلعه خصوصی پناه ببرند و یک کریسمس سنتی را در یک اقامت گاه بسیار زیبای زمستانی تجربه کنند. استراحت کردن در نزدیکی یک شومینه پر از کنده های چوب شعله ور در آتش و خوردن همزمان غذا های کباب شده بر روی آتش بسیار لذت بخش است. اگر هوا کمی بیش از اندازه سرد شود، می توانید به جای بیرون رفتن در هتل بمانید و کمی بیلیارد بازی کنید یا به کتابخانه زیبای هتل بروید و یکی از هزاران کتاب آن را برای خواندن انتخاب کنید.  

کریسمس در هتل های شگفت انگیز جهان:قلعه کینگ جان King John’s Castle، ویلشایر، انگلستان

کریسمس در قلعه ی کینگ جان هم خالی از لطف نخواهد بود. قدمت قلعه کینگ جان King John’s Castle که با عنوان  نیز شناخته می شود به قرن یازدهم میلادی باز می گردد. اولین قلعه این بنا در سال 1080 ساخته شده است؛ البته قلعه ای که امروزه می بینیم در سال 1830 بازسازی شده است. در این قلعه که حقیقتا برای یک پادشاه ساخته شده، بیش از 13 میهمان می توانند اقامت کنند و تمامی اتاق ها با ترکیبی از مبلمان و وسایل معاصر و آنتیک تزئین شده اند. شما می توانید کل این قلعه را در اختیار داشته باشید که بهمراه آن یک آشپزخانه کامل جهت تهیه غذاهای عید در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین مستخدم های روزانه و کنده های چوب فراوان برای گرم نگاه داشتن آتش شومینه برایتان مهیا می گردد که هزینه همه اینها برای هفت شب اقامت کریسمس و سال نو در این قلعه حدود 15100 دلار می باشد. درست است که این قلعه به نظر اصلا ارزان نمی آید، اما شما این امکان را دارید که بهمراه خانواده و دوستان این مبلغ را بپردازید و از نتایج آن لذت ببرید. 

کریسمس در قلعه های شگفت انگیز جهان: قلعه لاف اسکه Lough Eske Castle، کو دانگال، ایرلند

این هتل قلعه ای بسیار شیک پنج ستاره در کناره دریاچه لاف اسکه Lough Eske در نزدیکی کوه های آبی رنگ دانگال Donegal قرار گرفته است. این قلعه باشکوه توسط زمین ها و باغ های بسیار وسیع احاطه شده است و قدمت تاریخ غنی آن به قرن پانزدهم میلادی باز می گردد. این قلعه که در سال 2007 به طرز زیبایی توسط مالکان حال حاضر آن بازسازی شده است، به طور پیوسته در حال برنده شدن جوایز مختلف است. با گذراندن تعطیلات کریسمس خود در این قلعه، نه تنها کار پختن بوقلمون و تزئین کردن درخت کریسمس تان را اشخاص دیگری انجام می دهند، بلکه می توانید در اسپای این مجموعه که شامل یک سونا، یک اتاق بخار و یک استخر بی نهایت با چشم انداز های زیبای باغ می باشد به لذت بردن از تک تک دقایق تعطیلات خود بپردازید. با اقامت در این قلعه، هم می توانید از انزوای ساکت و پر آرامش یک مکان روستایی لذت ببرید و هم در شهری که در آن نزدیکی است بگردید و وقت گذرانی کنید. این قلعه یک پکیج سه شبه عید کریسمس ارائه می کند که شامل شام عید کریسمس، نوشیدنی و کیک، و همچنین نهار کریسمس، عصرانه خوش طعم و شنیدن سرود های کریسمس می باشد. 

کریسمس در هتل های شگفت انگیز جهان:قلعه کولزین Culzean Castle، ایرشایر، اسکاتلند

قلعه کولزین Culzean Castle که یک قلعه کنار دریای خیره کننده بر روی صخره ای در مناطق روستایی اسکاتلند می باشد، چشم انداز های خارق العاده ای از خور کلاید Firth of Clyde (بزرگ ترین و عمیق ترین بدنه آبی ساحلی در مجموعه جزایر بریتانیا) و جزیره اران Isle of Arran را در معرض دید میهمانان خود قرار می دهد. در این قلعه که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی باز می گردد، خانواده کندی Kennedy یک برج مرکزی ساختند که نهایتا در سال 1772 وسعت گرفت و به ساخت نهایی این قلعه منتهی شد. خانواده کندی در سال 1945 این قلعه را به نیروی نظامی اسکاتلند اهدا کردند و تمامی طبقه بالایی آن را به عنوان یک هدیه به ژنرال آیزنهاور Eisenhower تقدیم کردند تا از او بخاطر تلاش های آمریکا در جنگ جهانی دوم تشکر کنند. آیزنهاور Eisenhower بعد از این که به ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا رسید، از این قلعه به طور پیوسته به عنوان یک محل اقامت تفریحی استفاده می کرد؛ اما امروزه سوییت های طبقه بالایی به عنوان سوییت های لوکس و گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرند. در طول فصل تعطیلات، می توانید مطمئن باشید که در این قلعه، تزئینات و زرق و برق بسیار زیادی وجود دارد و در مراسم ویژه قلعه جادویی Magical Castle که در ماه دسامبر در این قلعه برگزار می شود با موسیقی عید، کار های دستی، نوشیدنی های خوش طعم و سایر چیزهای فوق العاده از میهمانان پذیرایی می شود. 

کریسمس در قلعه های شگفت انگیز جهان: قلعه اینورلوچی Inverlochy Castle، فورت ویلیام، اسکاتلند

قلعه اینورلوچی Inverlochy  دقیقا بیرون شهر هایلند Highland از منطقه فورت ویلیام Fort William در یک نقطه بسیار دوست داشتنی و رمانتیک واقع شده است. این عمارت باشکوه دارای 17 اتاق می باشد که همگی چشم انداز های فوق العاده زیبایی از کوه ها و زمین های اطراف دارند. در طول فصل زمستان، به دلیل وجود پیست اسکی نویس Nevis در همان نزدیکی، دسترسی بسیار آسانی به امکانات اسکی و اسنوبورد خواهید داشت. فعالیت های ویژه کریسمس نیز به صورت وسیعی در این هتل انجام می شوند؛ از مراسم صرف نوشیدنی عید تا شام پر از موسیقی در سالن بزرگ آن. در صبح کریسمس، بابانوئل با یک لیوان نوشیدنی خوش طعم و هدایای مختلف به تک تک اتاق های هتل می رود. شام کریسمس نیز در جوار اجرای موسیقی زنده صرف می شود. 

کریسمس در هتل های شگفت انگیز جهان:قلعه بووی Bovey Castle، دوون، انگلستان

اگر به دنبال یک عمارت روستایی خانوادگی و صمیمی برای گذراندن تعطیلات کریسمس می گردید، قلعه بووی Bovey Castle بهترین و ایده آل ترین مکان است. این قلعه در ایام تعطیلات و در طول ماه دسامبر به یک گریزگاه شاد و دنج با مبلمان کنار میز هایی پر از خوراکی و میوه و اتاق های بسیار روشن که با درخت کریسمس و تزئینات درخشان دیگر تزئین شده اند تبدیل می شود. کودکان با تماشای دارتمور هاوکینگ، که هر روزه با مجموعه فوق العاده ای از پرندگان، از جغد های کوچک تا عقاب های باشکوه، به بازدید از قلعه می آید از خود بیخود خواهند شد. والدین آنها نیز می توانند از استراحت کردن در اسپای شیک و تجملی این مجموعه و غوطه ور شدن در آب های پر آرامش جکوزی لذت ببرند. پکیج سه شبه ویژه کریسمس شامل اقامت در یکی از 63 اتاق این هتل بهمراه وعده های غذایی، سرگرمی و مجموعه ای از فعالیت های هیجان انگیز می باشد. 

کریسمس در قلعه های شگفت انگیز جهان: قلعه اشفورد Ashford Castle، کونگ، ایرلند

قلعه اشفورد Ashford Castle بخاطر جشن های تعطیلات سال نو و کریسمس خود یک قلعه افسانه ای به شمار می رود. این هتل شیک پنج ستاره در یک محوطه بسیار وسیع و مشرف به آب های درخشان Lough Corrib واقع شده است. این قلعه که در اصل در سال 1228 ساخته شده، تعداد زیادی مالک داشته است؛ از جمله خانواده گینس؛ و تغییرات بسیار زیادی در آن صورت گرفته است. در سال 1939 ارنست گینس این مجموعه را به دولت ایرلند فروخت و کمی بعد این قلعه دو برابر بزرگ تر شد و به یک هتل شیک و تجملی تبدیل گشت. پکیج دو شبه کریسمس در این قلعه، شامل مراسم صرف نوشیدنی و کیک، مراسم عید کریسمس، شام در رستوران جورج وی George V و حتی ملاقات با بابانوئل  که به همه میهمانان هدایایی اهدا می کند می باشد. صبح کریسمس با سرود های کریسمسی آغاز می گردد و بخش های دیگر آن، بازی گلف و سواری روی کشتی در دریاچه Lough Corrib بهمراه موسیقی سنتی و صرف نوشیدنی  های بی نظیر روی عرشه هستند. بعد از تمامی این فعالیت های هیجان انگیز، ناهار عید و شام ویژه Gala Black Tie در انتظار میهمانان خواهد بود. سپس بعد از آن می توانید با موسیقی زنده برقصید و تا زمانی که به اتاق خود و رختخواب نرم و راحت آن باز می گردید از اوقات خود لذت ببرید.

کریسمس در هتل های شگفت انگیز جهان:قلعه فوناب Fonab Castle، پرتشایر، اسکاتلند

این قلعه که در کناره های دریاچه Loch Faskally در قلب پرتشایر اسکاتلند قرار دارد، توسط خانواده کلارک Clark به یک هتل لوکس و شیک 26 اتاقه تبدیل شده است. میهمانان می توانند بین اتاق های اصلی  و اتاق های مدرن  که چشم انداز های فوق العاده ای از مناظر زیبای اسکاتلندی از جمله دریاچه ها، رودخانه ها، کوه ها و جنگل ها با خود دارند انتخاب کنند. در طول تعطیلات، از شما با خوراکی ها و نوشیدنی های ویژه استقبال می شود. یک شام چهار قسمتی در روز عید کریسمس سرو می گرددو در یکی از کلیسا های محلی می توانید از صرف نوشیدنی های خاص و کیک های ویژه عید لذت ببرید. در ظهر روز کریسمس، با کارکنان این هتل یک نوشیدنی خوش طعم بنوشید و خود را برای ناهار ظهر عید آماده کنید.

کریسمس در قلعه های شگفت انگیز جهان: قلعه لانگلی Langley Castle، نورث آمبرلند، انگلستان

این قلعه قرن چهاردهمی در یک جنگل وسیع قرار دارد و دارای اتاق های میهمان بسیار شیک و امکانات خصوصی از جمله سونا، حمام اسپا و تختخواب های چهار ستونه می باشد. این قلعه جشن های سنتی عید را با استاندارد های بالای معاصر برای خدمات و آشپزی خود ترکیب می کند و به وسیله کارکنان بسیار عالی خود از میهمانان به بهترین نحو پذیرایی می کند. تعطیلات شما در این قلعه شامل اقامت، صبحانه کامل و شام برای سه روز می باشد که از صبح روز کریسمس آغاز می گردد. همچنین میهمانی های باشکوه، ناهار روز کریسمس و انواع سرگرمی ها و تفریحات نیز موجود خواهند بود. منوی غذاهای این هتل، ترکیبی از دستور پخت های سنتی و ایده های بسیار نو می باشد که باعث می شوند تعطیلات شما فراموش ناشدنی تر باشند. 

کریسمس در هتل های شگفت انگیز جهان: قلعه اوبیدوس پوسادا Castelo de Obidos Pousada، اوبیدوس، پرتغال

هر ساله در طول تعطیلات، اوبیدوس که یکی از خوب حفظ شده ترین شهر های قرون وسطایی کشور پرتغال به شمار می رود، روستایی کریسمسی در اطراف قلعه اوبیدوس پوسادا Castelo de Obidos Pousado برقرار می کند و به جادویی تر شدن فضای این قلعه می افزاید. این روستا که توسط محلی ها با عنوان Vila Natal شناخته می شود شامل یک بازار کریسمس، غرفه های غذای عید، محوطه اسکیت روی یخ، وسایل شهر بازی و تمامی انواع اجرا ها و شو های جالب می باشد. همچنین کودکان می توانند در خانه بابانوئل با او ملاقات کنند. یکی از بهترین راه های تجربه کردن این جشن عیدانه ، اقامت کردن در خود قلعه پوسادا Pousada می باشد. این قلعه که یکی از هفت شگفتی کشور پرتغال نامیده شده است، در سال 713 توسط مور ها ساخته شده است. در سال 1148 اولین پادشاه پرتغال، آفونسو هنریک Afonso Henriques، این شهر و این قلعه را تصرف کرد. این قلعه بویژه در اوایل قرن چهاردهم میلادی در معرض تغییر و تحولات بسیاری قرار گرفت. در قرن بیستم میلادی، این قلعه به یک ویرانه تبدیل شده بود؛ اما حکومت به بازسازی و تعمیر آن پرداخت که در نتیجه آن، بسیاری از طراحی منحصر به فرد قرون وسطایی آن حفظ شد و آن را به یکی از بهترین هتل های این کشور تبدیل کرد. در این قلعه تنها 9 اتاق وجود دارند که فضای آن را خصوصی تر و صمیمی تر می سازد؛ اما می بایست اتاق خود را از قبل رزرو کنید. چشم انداز های شهر از درون این قلعه فوق العاده هستند؛ بخصوص در زمان تعطیلات که با تزئینات عید روشن تر و درخشان تر می گردند. تزئیناتی که به وسیله انواع پروژکتور ها و نورپردازی ها، شو های رنگی زیبایی روی قلعه و دیواره های روستا به وجود می آورند.

کریسمس در قلعه های شگفت انگیز جهان: هتل قلعه ای روثین Ruthin Castle Hotel، روثین، ولز

این هتل بسیار زیبا و رمانتیک توسط ادوارد اول Edward I در سال 1282 ساخته شده است. این قلعه تاریخی در دشت های پارک مانند مجاور منطقه Clwydian Range در ولز شمالی واقع شده است و بخاطر غذا خوری فوق العاده و اسپای متفاوت و برجسته اش مشهور است. در این هتل، چای بعد از ظهر کریسمس در کنار شومینه به همراه نوشیدنی های دیگر و در حال گوش دادن به موسیقی زنده و سرود های کریسمس سرو می شود. یک ضیافت چهار بخشی قرون وسطایی بهمراه یک شب سرگرمی به عنوان شام کریسمس ارائه خواهد شد و در آخرین ساعات شب می توانید کنار شومینه با نوشیدنی های خوش طعم یا شکلات داغ به استراحت بپردازید. روز کریسمس نیز پر از شور و شادی است؛ از صبحانه با کیک های گرم تا ناهار سنتی کریسمس و چای و کیک بعد از ظهر این روز.

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو

این روغن مفید از دانه درخت ماکادمیا بومی استرالیا گرفته می‌شود و در دمای اتاق مایعی شفاف و زردرنگ است که معمولا خالص استفاده می‌شود. با رایج‌ترین کاربردهای این روغن مفید در ادامه آشنا می‌شوید.

۱. آشپزی

به گزارش چطور، روغن گیاهی ماکادمیا یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توانید برای آشپزی سالم استفاده کنید. نقطه دود این روغن از بسیاری روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون بالاتر است و این باعث می‌شود برای سرخ‌کردن هم مناسب باشد.

۲. مراقبت از پوست

این روغن گیاهی یکی از اجزای مهم بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. ممکن است بپرسید که «آیا فرد می‌تواند روغن خالص را مستقیما روی پوستش بمالد؟» خب بهتر است ابتدا این روغن را روی قسمت کوچکی از پوست‌تان بمالید و آن را آزمایش کنید. برخی از افراد ممکن است پس از استفاده مستقیم این روغن روی پوست، دچار جوش شوند. افرادی که به آجیل درختی آلرژی دارند نباید از روغن ماکادمیا استفاده کنند.

۳. تقویت مو

بسیاری از افراد از روغن دانه ماکادمیا خالص برای تقویت مو و حالت‌دادن به آن استفاده می‌کنند. افرادی که از این روغن گیاهی به‌عنوان نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو استفاده می‌کنند معتقدند که این روغن گیاهی برای تقویت، صافی و درخشندگی موها بسیار مفید است.

خواص روغن ماکادمیا ۱. تقویت سلامت قلب

مصرف روغن ماکادمیا برای پخت‌وپز سلامت قلب را تقویت می‌کند. این روغن گیاهی دارای مقدار زیادی چربی تک غیراشباع است که مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و کم‌شدن مقدار کلسترول بد هم از حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

۲. سرشار از آنتی‌اکسیدان

روغن دانه ماکادمیا منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. رادیکال‌های آزاد در بدن باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شوند و استرس اکسیداتیو نیز در پیری زودرس و ابتلا به انواع سرطان نقش دارد. دریافت آنتی‌اکسیدان‌ها بهترین روش مقابله با رادیکال‌های آزاد است.

همچنین این روغن گیاهی سرشار از اسید اولئیک است، نوعی اسید چرب غیراشباع که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. بر اساس آزمایشی که سال ۲۰۱۶ روی موش‌ها انجام شد، مصرف مکمل‌های اسید اولئیک از بدن در برابر اثرات استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

سایر پژوهش‌ها هم حاکی از آن‌اند که ممکن است مصرف اسید اولئیک برای پیشگیری از سرطان و بیماری‌های خودایمنی و التهابی مفید باشد. بااین‌حال برای تأیید این یافته‌ها لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.

۳. سرشار از ویتامین E

روغن دانه ماکادمیا حاوی موادی به‌نام توکوترینول است که از خانواده ویتامین E محسوب می‌شوند. بر اساس پژوهش‌ها، ویتامین E و توکوترینول‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند که ممکن است در برابر ابتلا به سرطان و انواع دیگر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی‌عروقی و عصبی از بدن محافظت کنند.

۴. کاهش خارش و جوش پوست

بسیاری از افراد از روغن ماکادمیا برای لک صورت و جوش‌های پوستی استفاده می‌کنند. فیتواسترول موجود در این روغن گیاهی برای کاهش التهاب بسیار مؤثر است. این روغن گیاهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و مالیدن محصولات حاوی روغن دانه ماکادمیا روی پوست خارش پوست و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد و عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را نیز درمان می‌کند.

۵. ترمیم جای زخم و ترک‌های پوستی

ماکادمیا سرشار از اسید لینولئیک، اسید پالمیتولئیک و اسید اولئیک است و بر اساس پژوهش‌ها، این مواد برای درمان ترک‌های پوستی و ترمیم جای زخم بسیار مفیدند. این روغن گیاهی مرطوب‌کننده‌ای فوق‌العاده است که باعث تغذیه پوست به بهترین شکل ممکن می‌شود.

۶. پیشگیری از چین‌وچروک‌های زودرس

روغن دانه ماکادمیا حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان کمیاب به‌نام اسکوآلن است که با تحریک بازسازی کراتینوسیت‌های پوست از ایجاد چین‌وچروک‌های زودرس روی پوست پیشگیری می‌کند. اسید لینولئیک یکی از اسیدهای مفید موجود در روغن ماکادمیاست که پوست را آب‌رسانی می‌کند. آب‌رسانی به پوست با این روغن مفید از ایجاد چین‌وچروک روی پوست پیشگیری می‌کند.

۷. درمان ترک‌خوردگی لب‌ها

خواص ضدالتهابی این روغن باعث شده این روغن مفید در بسیاری از محصولات آرایشی مختلف از جمله رژ لب، کرم ضدآفتاب و نرم‌کننده‌های پوست استفاده شود. حتی می‌توانید با استفاده از این روغن گیاهی و موم زنبور عسل یک بالم لب خانگی درست کنید که با آب‌رسانی به لب‌ها ترک‌خوردگی آنها را درمان می‌کند و ظاهر زیباتری به لب‌هایتان می‌دهد.

۸. نرم‌کردن موهای وز و خشک

این روغن گیاهی حاوی اسیدهای چربی است که درخشندگی و رطوبت موها را تقویت می‌کنند. اگر موهای خشک و وزی دارید، حتما محصولات مراقبت از موی حاوی روغن گیاهی ماکادمیا را امتحان کنید. این روغن چربی زیادی ندارد و بسیار سبک است و بدون چرب‌کردن موها، وزی و خشکی موهایتان را برطرف می‌کند.

۹. آب‌رسانی به پوست سر

خواص روغن ماکادمیا برای مو در حدی است که حتی برای تقویت ریشه موها هم مفید است. این روغن گیاهی پرطرف‌دار تولید چربی پوست سر را تنظیم کند و این‌طوری پوست سر و موها را همیشه مرطوب نگه می‌دارد. اسید اولئیک موجو در این روغن گیاهی پوست سر را بازسازی و با مرطوب‌کردن و تغذیه پوست آن را بسیار نرم می‌کند.

۱۰. کمک به کاهش وزن

این روغن گیاهی سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و چربی‌های مفید و سالم است. اسید پالمیتولئیک موجود در روغن ماکادامیا باعث افزایش متابولیسم چربی و کاهش ذخیره چربی می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۷ برای چربی‌سوزی و مهار اشتها بسیار مفیدند.

همه این اثرات باعث می‌شوند این روغن گیاهی برای وزن کم‌کردن مناسب باشد. برخی معتقدند روغن ماکادمیا برای حجم دهی قسمت‌های مختلف بدن نیز مفید است و به‌عنوان روغن ماساژ از آن استفاده می‌کنند. البته پژوهشی برای تأیید این اثربخشی انجام نشده است.

سؤالات رایج ۱. آیا روغن ماکادمیا باید در یخچال نگهداری شود؟

بله. روغن دانه ماکادمیا باید در جای خنک و در ظرفی دربسته نگهداری شود.

۲. آیا روغن ماکادمیا بهتر از روغن زیتون است؟

از نظر آماری روغن گیاهی ماکادمیا حاوی ۸۵درصد چربی‌های تک غیراشباع و روغن زیتون حاوی ۷۶درصد این چربی‌هاست. علاوه‌بر این، نسبت اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در ماکادمیا کاملا متعادل است.

هر دوی این روغن‌ها برای مرطوب‌کردن و نرم‌شدن پوست و مو مفیدند، اما روغن ماکادمیا ۴۰ برابر قوی‌تر از روغن زیتون است که این باعث می‌شود در محصولات مراقبتی بیشتری استفاده شود و طرف‌داران بیشتری هم داشته باشد.

۳. آیا روغن ماکادمیا زود خراب می‌شود؟

در مقایسه با بسیاری از روغن‌های دیگر که به‌سرعت فاسد می‌شوند، ماکادمیا دوام بیشتری دارد. پس از برداشت دانه ماکادمیا و گرفتن روغن آن به مدت ۲ سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

روغن ماکادمیا علاوه‌بر فواید بی‌نظیر برای پوست و مو، روغنی فوق‌العاده خوش‌طعم برای پخت‌وپز نیز محسوب می‌شود و فواید سلامتی بسیاری دارد. بااین‌حال افرادی که به آجیل حساسیت دارند، باید از مصرف این روغن پرهیز کنند یا قبل از استفاده از آن به هر شکلی (چه خوراکی و چه موضعی روی پوست و مو) با پزشک مشورت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در نقاشی (فیلم)
  • (ویدیو) مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی
  • «چهار شگفت انگیز» در شبکه نسیم
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)