Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز در مراسم روز کارگر و بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در سال 97 در سه محور حفظ واحدهای تولیدی فعال و رفع مشکلات این واحدها، تسریع در روند احداث واحدهای در حال ساخت و ایجاد طرح های اشتغال زایی با استفاده از ظرفیت تسهیلات ارزان قیمت در استان سیاست کاری حوزه اشتغال در استان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد و بسیار زیاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و شورای اشتغال با بررسی واحدهای تولیدی راکد، نیمه راکد و فعال به دنبال فعال کردن این واحدها و رفع مشکل واحدهای فعال برای افزایش تولید و اشتغال در استان برآمدیم و مسائل و مشکلات این واحدها را برای رفع موانع تولید بررسی و راهکارهای خوبی را ارائه دادیم .
استاندار ایلام با اشاره به سیاست جذب سرمایه گذار و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به عنوان دو راه اشتغال‌زایی در استان، اضافه کرد: همدلی خوبی در استان به خصوص در بحث جذب سرمایه گذاری ، پروژه های عمرانی و جذب اعتبارات و برنامه ریزی و بودجه وجود دارد و به همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صدها جلسه با مقامات دولتی برای جذب اعتبارات و رفع دیگر مشکلات مباحث اقتصادی در استان برگزارشده که نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشته است .
سلیمانی دشتکی افزایش اعتبارات ملی، بازگشت ردیف اربعین به استان، جذب اعتبارات اربعین حاصل رایزنی بامقامات کشوری به همراه بزرگان و نمایندگان مردم دانست و افزود: با جذب این اعتبارات و تکمیل زیرساخت ها و تلاش برای جذب سرمایه گذاران مختلف در استان به دنبال ایجاد اشتغال در استان هستیم و تلاش داریم سالی بی نظیر در حوزه اشتغال در استان داشته باشیم .
وی با اشاره به اختصاص 1.5 میلیارد دلار منابع ارزی از طریق صندوق ذخیره به اعتبارات توسعه روستایی عنوان کرد: به همین میزان نیز از طریق منابع بانکی برای اشتغال روستایی در سال 97 اختصاص خواهد یافت و تسهیلات ارزان قیمت و ارزشمندی به بحث اشتغال در روستاها به استان اختصاص یافته که باید برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت داد تا طرح هایی با توجیه اقتصادی و اشتغالزایی پایدار در استان شکل گیرد و ما در این سال بیشترین اشتغال را در روستاها شاهد باشیم.
سلیمانی دشتکی تسهیلات اشتغال فراگیر در استان را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: علاوه بر این اعتبارات بحث اشتغال خانگی ، مددجویان ودیگر طرح های دولت امیدواری زیادی به رفع مشکل بیکاری در استان وجود دارد .
وی با اشاره به تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری در استان ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های خوب برای اشتغال‌زایی در استان جذب سرمایه گذاران به استان است که در این زمینه اقدامات خوبی نیز انجام شده است ولی مشکلی که در استان وجود دارد بحث بومی‌گرایی و اعمال فشارهای بسیار برای بکارگیری افراد بومی منطقه در پروژه‌های اقتصادی و صنعتی استان است که می تواند ضررهای زیادی به همراه داشته باشد و باید تلاش کنیم، فرهنگسازی مناسبی در این خصوص صورت گیرد، چرا که اگر این فشارها ادامه یابد امکان جذب سرمایه گذاران جدید در استان وجود ندارد و در دیگر نقاط هم از تجربیات و تخصص نیروهایی که در استان وجود دارند استفاده نخواهد شد .
استاندار ایلام با بیان این که سرمایه ترسوست و هر جا که احساس امنیت نکند حضور نخواهد یافت، خاطر نشان کرد: اگر ما بتوانیم فرهنگ جذب سرمایه گذاران را در استان گسترش دهیم با توجه به ظرفیت های بین نظیری که در استان وجود دارد مطمئنا امیدواری های زیادی در توسعه استان ایجاد خواهد شد .
وی خواستار ایجاد همدلی و وحدت رویه برای ریشه کن شدن بیکاری در استان شدو بیان داشت: ظرفیت های این استان در هیچ کجا قابل مشاهده نیست و باید از این ظرفیت های برای رفاه و پیشرفت مردم استان استفاده کنیم
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ظهر روز شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان، به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود.

وی افزود: کار یک ارزش والاست و کارگر وقتی می‌گوید من کارگرم باید احساس غرور کند.

وی به مقایسه نقش کارگران امروز با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: کارگران امروز از تحصیلات عالیه برخوردار هستند و امروز هیچ‌گاه تحصیلات منافاتی با نظام سلسله‌مراتبی ندارد.

بهرام‌نیا بیان داشت: حدود ۴۰ درصد جمعیت این کشور از جامعه کارگری هستند و نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظام نقشی ویژه و برجسته است که این نقش قبل، حین و بعد از انقلاب خود را نشان داد.

وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و نقش کارگران در این انقلاب، گفت: قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.

استاندار ایلام اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین‌کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متاثر از نگاه و روی‌کرد کارگران است.

ی اضافه کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امیدواریم که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: به لطف شما کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

وی بیان کرد: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌های بالقوه، بالفعل شده است. با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

استاندار ایلام با اشاره به واحدهای در آستانه افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران و … گفت: با بهره‌برداری از این واحدها، نیروهای زیادی به‌کارگیری خواهند شد.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه منعقد گردیده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار موثر است.

استاندار ایلام در ادامه به ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی اشاره و یادآور شد: مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا هستند.

توسعه‌ی میادین نفتی تنگ باباقیر، میدان بانکول و توسعه‌ی میدان آذر از دیگر مباحث مطرح شده استاندار ایلام در این نشست بود.

براساس این گزارش، با درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

???? شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

@ostandari_ilam

┄┄┅┅┅❅????????❅┅┅┅┄

????️ پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام

????اخبار و رویدادهای استانداری ایلام را در صفحات زیر دنبال کنید:

???? @IlamProvince_news :تلگرام

???? @ostandari_ilam :ایتا

???? @ostandariilam1: بله

کد خبر 6090313

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری