Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@22:56:25 GMT

برگزاری نشست تخصصی در جهاددانشگاهی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۱۴۲۲

برگزاری نشست تخصصی در جهاددانشگاهی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نشست علمی تخصصی بررسی خشکسالی و پدیده ریزگردها  با حضور پروفسور اسکوایرز مشاور بانک جهانی و پروفسور فنگ استاد تمام موسسه کوینگ چین، امروز در موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد.

پرفسور اسکوایرز گفت:معضل ریزگردها فقط مربوط به ایران نمی‌شود و در کشورهای شرق آسیا با شدت و عمق بیشتری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این ریزگردها عمدتا از عراق، سوریه و عربستان منشاء می‌گیرند.

وی افزود: سدسازی‌های ترکیه بر روی دجله و فرات به عنوان دلیل اصلی غبار خیز شدن عراق است.

اسکوایرز گفت: راهکار کاهش ریزگردها  توافقات و همکاری‌ بین‌المللی است که شرایط حاکم بر عراق و سوریه این کار را دشوار کرده است.

وی گفت: منشاء حدود 40 درصد ریزگردهای ایران نیز از داخل کشور است و برای کنترل این وضعیت باید جلوی بیابان‌زایی را گرفت.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

بیابان زایی عامل مقابله با ریزگرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرمانشاه ریزگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا مهربان در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اقدامات لازم در مواجهه با آلودگی هوا اظهار کرد: زمانی که غلظت گازها و ریزگردها در هوا افزایش می‌یابد هوا آلوده می‌شود؛ برخی از علت‌های مهم آلودگی هوا سوخت‌های فسیلی، کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها و پودرهای شیمایی هستند. آلودگی هوای داخل منزل نیز می‌تواند به دلیل بسیاری از فعالیت‌های داخل منزل مانند پخت و پز، عطر و ادکلن و گرد و خاک ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: شنبه جایگزین پنجشنبه به عنوان روز تعطیل شود

وی افزود: اجزای اصلی آلودگی هوا یک سری ریزگردها و گازها شامل دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، اوزون، اسید سولفوریک هستند که خطرناک‌ترین نوع ذرات معلق اندازه ۲.۵ تا ۱۰ میکرون دارند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: برخی از این ریزگردها بر اساس حلالیت و سایزشان می‌توانند در سیستم تنفسی فوقانی رسوب کنند و یک سری علائم برای فرد ایجاد کنند. گروهی نیز خود را به سیستم تنفسی تحتانی می‌رسانند و رسوب می‌کنند و گاهی وارد خون می‌شوند.

وی با اشاره به علائم تنفسی آلودگی هوا افزود: خارش بدن، چشم، بینی و گلو، سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس و گاهی تشدید بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم و آلرژی و نیاز به بستری عده‌ای از این افراد در بیمارستان‌ها، در پی آلودگی هوا رخ می‌دهند.

مهربان گفت: در شرایط آلودگی هوا باید افراد به ویژه بیماران مزمن تنفسی و قلبی، سالمندان و کودکان و مادران باردار تا حد امکان از منزل خارج نشوند. همچنین باید از ورزش و پیاده‌روی تند خودداری و از ماسک‌های مناسب برای مقابله با آلودگی هوا استفاده شود و بهترین ماسک‌ها N۹۵، KN۹۵، FFP۲ هستند.

وی افزود: این ماسک‌ها تا ۹۵ درصد مانع ورود ذرات آلوده و ریزگردها به دستگاه تنفسی می‌شوند اما ماسک‌های نخی، پارچه‌ای و جراحی زیاد برای محافظت از ورود ریزگردها مفید نیستند. ماسک‌های معمولی تنها برای مقابله با ذرات بزرگ‌تر مناسب هستند و نمی‌توانند محافظت خوب و کاملی از ورود ریزگرد به بدن داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: توصیه می‌شود بعد از رسیدن به منزل حتما دست‌ها و صورت خوب شسته و بینی و گلو با سرم نمکی شست‌وشو شود. تغذیه مناسب برای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن مانند استفاده از لبنیات تازه و کم چرب، سبزیجات و میوه‌های تازه و مایعات فراوان توصیه می‌شود و از مصرف غذاهای سرخ‌شده و فست فود نیز پرهیز شود یا کم استفاده شود.

وی ادامه داد: خواب کافی و دور از استرس، دوری از سیگار و دخانیات، استفاده از گیاهان خانگی برای تصفیه هوا توصیه می‌شود. دستگاه‌های خانگی تصفیه هوا درصدی از آلاینده‌ها را فیلتر می‌کنند اما نمی‌توانند بیشتر ذرات را فیلتر کنند بنابراین خرید این دستگاه‌ها توصیه نمی‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228889 برچسب‌ها آلودگی هوا

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند