Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@14:15:06 GMT

انتقاد کارشناسان سازمان ملل از نژادپرستی در انگلستان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۱۸۷۱

انتقاد کارشناسان سازمان ملل از نژادپرستی در انگلستان

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، تعدادی از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل متحد روز 27 آوریل با اشاره به بالا بودن آمار آفریقایی‌تباران یا دیگر اقلیت‌های قومی در میان قربانیان خشونت نامتناسب پلیس انگلستان، از «نژادپرستی ساختاری» در این کشور انتقاد کردند.

 

در بیانیه این کارشناسان آمده است که «نژادپرستی ساختاری، سیاست‌گذاری‌های سخت‌گیرانه و مجرم‌انگاری آفریقایی‌تباران و دیگر اقلیت‌های قومی در انگلستان» علت اصلی بالا بودن نسبت اقلیت‌ها در میان قربانیان خشونت پلیس این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانال کانال مطالعات حقوق بشر در ادامه نوشت: به گفته این کارشناسان، قصور مراجع رسمی در تحقیق درباره این موارد مرگ‌ومیر و پیگرد عاملانشان در عمل به مصونیت دستگاه‌های مسئول و محرومیت قربانیان و خانواده‌هایشان از تحقق عدالت و جبران خسارت‌ها می‌شود.

 

شایان ذکر است که گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در حوزه نژادپرستی، رئیس کارگروه کارشناسان امور آفریقایی‌تباران و گزارشگر ویژه‌ مسائل اقلیت‌ها این بیانیه را به طور مشترک پس از انتشار داده‌های پلیس انگلستان درباره آمار مرگ‌ومیر ناشی از خشونت پلیس منتشر کرده‌اند.

 

107

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نژاد پرستی انگلستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز به چپ سواری تویوتا لندکروز علت تصادف زنجیره‌ای ایلام بوده است

ایسنا/ایلام رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: بی مبالاتی ناشی از تجاوز به چپ  راننده سواری لندکروز در محور ایلام به سرابله  ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی و برجای گذاشت.

سرهنگ "ابوالفضل کهزادی" در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی اعلام فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی وقوع  یک فقره تصادف فی مابین چهار دستگاه وسیله نقلیه سواری تویوتا لندکروز، پژو پارس، سمند و اتوبوس  در محور ایلام به سرابله در منطقه بانکول  بلافاصله کارشناسان پلیس راه جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. 

وی افزود: در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه مشخص شد، در اثر این حادثه ، ۱ نفر کشته و تعداد ۳ نفر مجروح  و ۷ نفر از سرنشینان وسایل نقلیه به صورت سطحی دچار جراحت گردیده  ‌که  توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی اعزام و در بیمارستان بصورت سرپایی مداوا شده اند  .

رئیس پلیس راه انتظامی استان گفت: علت تامه  تصادف بی مبالاتی از جانب راننده سواری تویوتا لندکروز به علت تجاوز به چپ  توسط کارشناسان تصادف تشخیص داده شد .

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری وکیل دادگستری به اتهام اخذ رشوه در کرج
  • آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی اعلام شد/ توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه‌ساز
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • رفع تصرف ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در لاهیجان
  • آزاد‌سازی اراضی ملی در لاهیجان
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • کشف ۱۵ تُن آرد قاچاق در اردبیل
  • تجاوز به چپ سواری تویوتا لندکروز علت تصادف زنجیره‌ای ایلام بوده است
  • آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی؛ ۵١٠ کشته/ این استان‌ها بیشترین فراوانی تصادفات را دارند
  • ادای احترام اعضای شورای امنیت به قربانیان حمله در مسکو