Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هنوز تعریف درستی از کالاهای لوکس نشده اما به طورکلی کالاهای غیر ضرور که وارد کشور سبب خروج ارز و افزایش مصرف گرایی در جامعه می شوند.

حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره اثرات مخرب واردات کالاهای لوکس گفت: واردات کالاهای لوکس و غیر ضرور می تواند در نوسانات ارزی مؤثر باشد اما سیاست های پولی و بانکی اعم از عرضه و تقاضا و عدم اعتماد جامعه به این که سرمایه هایشان را در داخل کشور به صورت ریالی سرمایه گذاری کنند سبب نوسان قیمت ارز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس پیرامون حمایت از تولید داخل  عنوان کرد: حمایت از تولید داخل سبب اشتغالزایی و افزایش صادرات می شود و در کل وارد کردن هر کالایی که کشور توان تولید آن را دارد، آسیب به صنعت و تولیدات داخلی است.

وی ادامه داد: حمایت از صنایع و مشوق های صادراتی ابزاری قانونی هستند که مجلس تلاش کرده با تصویب و نظارت آنها سبب شکوفایی صنعت و کاهش بی کاری در کشور شود همچنین در بودجه 97 قوانین مناسبی در جهت حمایت داخل مصوب شده که به نظر می رسد اگر قوانین رعایت و اجرا شود دغدغه های مردم در این خصوص مرتفع می گردد.

زرآبادی پیرامون واردات کالاهای لوکس گفت: این موضوع نیاز به بررسی دارد که درصد استفاده افراد جامعه و توزیع کالاهای لوکس بین اقشار مختلف مردم چقدر است. با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی که وجود دارد، تعداد افرادی که از کالاهای لوکس استفاده می کنند باید مشخص شود چند درصد از افراد جامعه هستند و چه  میزان از این کالاها وارد کشور می شود.

وی در پایان گفت: هنوز تعریف درستی از کالاهای لوکس نشده اما به طورکلی کالاهای غیر ضرور که وارد کشور شده و سبب خروج ارز و افزایش مصرف گرایی در جامعه می شوند کالاهای لوکس تلقی می‌شوند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق