Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@23:32:38 GMT

اجرای ۱.۵ میلیون طرح اقتصادی طی ۳۰ سال اخیر

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۲۵۸۹

اجرای ۱.۵ میلیون طرح اقتصادی طی ۳۰ سال اخیر

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی گفت: از اوایل دهه هفتاد تاکنون، کمیته امداد بر اساس تسهیلات شبکه بانکی، 1.5 میلیون طرح اقتصادی خرد و حدود 750 هزار طرح با تسهیلات مستقیم شبکه بانکی اجرا کرده است.

ایران آنلاین / حجت اله عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی بانک‌ها با تاکید بر حمایت بانک‌ها از کمیته امداد اظهار داشت: شبکه بانکی در مسئله فقر زدایی نقش موثری ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اوایل دهه هفتاد تاکنون، کمیته امداد بر اساس تسهیلات شبکه بانکی، 1.5 میلیون طرح اقتصادی خرد و حدود 750 هزار طرح با تسهیلات مستقیم شبکه بانکی را اجرایی کرده است.

معاون اشتغال کمیته امداد تصریح کرد: از سال90 تاکنون حدود 7500 میلیارد تومان شبکه بانکی به مددجویان تسهیلات اشتغال اعطا کرده که این امر منجر به صرفه جویی سالانه 1000 میلیارد تومان در هزینه‌های کمیته شده است.

وی با بیان اینکه باید نقش مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها بیشتر اطلاع‌رسانی شود، افزود: کمیته امداد در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است، این آمادگی را دارد تا نمایشگاهی از کالاهای مددجویانی که از تسهیلات بانک‌ها خودکفا شده‌اند، برگزار کند.

عبدالملکی با اشاره به برنامه کمیته امداد برای کمک به فروش محصولات مددجویان، گفت: بانک‌ها در تداوم وظیفه مسئولیت‌های اجتماعی خود، می‌توانند کالای مور نیاز کارکنان خود را از طریق این مددجویان تهیه کنند.

/فارس

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران