Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@10:38:20 GMT

ساختارسازی مهمترین دستاورد تبریز 2018 است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۴۲۶۷۲

ساختارسازی مهمترین دستاورد تبریز 2018 است

به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، از رویداد تبریز 2018 به عنوان نقطه عطف توسعه صنعت گردشگری در منطقه یاد و اظهار کرد: بر همین مبنا گسترش روابط اجتماعی و فرهنگی بین کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی که پس از سازمان ملل متحد بزرگترین سازمان جهانی به شمار می رود، از جمله اهداف اصلی انتخاب پایتخت های گردشگری جهان اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این رویداد یکی از فرصت های بسیار گرانبها در حوزه صنعت گردشگری ایران است که می توان از طریق آن امکانات جهانی را برای تبریز فراهم و این شهر را نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکه برای تمام کشورهای جهان معرفی کرد.
آبدار، ایجاد ستاد رویداد تبریز 2018 در هیات دولت و تصویب ردیف مستقل بودجه ای برای این مهم را از جمله رئوس ساختارسازی برای این رویداد بیان و اظهار کرد: بر همین مبنا تعداد 108 طرح عمرانی در حوزه های مختلف با امضای وزرای دستگاه های مربوطه و استاندار آذربایجان شرقی تعریف شد که قرار است این طرح ها ظرف مدت چهار سال در استان اجرایی شود.
وی، اجرای 163 عنوان رویداد توسط 22 دستگاه اجرایی را از دیگر دستاوردهای مهم تبریز 2018 برشمرد که دبیرخانه ستاد استانی با جدیت خاصی در این زمینه ورود می کند و پیگیر مسایل است.
آبدار، حذف محدودیت های مربوط به فعالیت صنوف مرتبط با گردشگری را از دیگر دستاوردهای تبریز 2018 بیان کرد و افزود: از مجموع 57 صنف مرتبط در این زمینه، مجوز فعالیت شبانه روزی برای 23 صنف صادر شد.
وی ادامه داد: اجرای موسیقی زنده در تعدادی از رستوران های شهری و بین شهری از دیگر اقدامات ستاد رویداد تبریز 2018 است که طرح آزمایشی آن برای مدت دو ماه در 11 هتل و رستوران تبریز صادر شده است.
آبدار، تلاش برای افزایش و بهسازی هتل ها و اقامتگاه های آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز را از دیگر برنامه های تعریف شده دولت برای رویداد تبریز 2018 بیان و اظهار کرد: در این زمینه اقدامات بسیار مهم انجام و برای اولین بار در استان طی سال های پس از انقلاب اسلامی برنامه تدوین شده است و افزایش چشمگیر تعداد تخت ها در سطح استان از آن جمله است.
وی گفت: در حالی که تعداد تخت های هتل ها و مراکز اقامتی آذربایجان شرقی از سال های اول انقلاب تا پارسال هفت هزار و 400 بود، امسال در حرکتی تاریخی مجوز ساخت تعداد 53 هتل و مرکز اقامتی صادر شد که با بهره برداری از آنها تعداد تخت های استان به 13 هزار و 100 عدد خواهد رسید، هر چند تعداد تخت هتل های شهرهای مشهد، اصفهان و شیراز هر کدام بیش از 30 هزار عدد است.
آبدار از ورود بخش خصوصی به هتل سازی در استان خبر داد و افزود: با همراهی این بخش تعداد 32 هتل و مرکز اقامتی در آذرایجان شرقی در حال ساخت است که امسال تعداد 7 هتل به بهره برداری می رسد.
وی، افزایش سه برابری راهنمایان گردشگری، افزایش تعداد موزه های تخصصی، اجرای تورهای رسانه ای برای کشورهای خارجی، راه اندازی سفیران تبریز 2018 در شهرهای مختلف ایران و تلاش برای اجرای همایش ها و جشنواره های گوناگون گردشگری را از جمله برنامه های مدون ستاد رویداد تبریز 2018 بیان کرد.
آذربایجان شرقی با یکهزار و 830 اثر تاریخی ثبت شده ملی و بین المللی جزو پنج استان اول ایران در حوزه گردشگری است.
کلان شهر تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام انتخاب شده است که آیین رسمی گشایش این رویداد چهارشنبه هفته قبل با حضور رییس جمهوری و 60 میهمان خارجی برگزار شد.
3038/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اصفهان رییس جمهوری سازمان ملل متحد صنعت موسیقی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۴۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی

لیونل مسی برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای خود در یک بازی ۵ پاس گل داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی اینتر میامی پس از بازی با نیویورک ردبولز (6 بر 2) دو رکورد جدید در لیگ برتر فوتبال آمریکا (MLS) به نام خود ثبت کرد.

در این دیدار لیونل مسی یک گل زد و پنج پاس گل داد. بدین ترتیب مسی نخستین بازیکن تاریخ MLS شد که در یک بازی 5 پاس گل می‌دهد. او همچنین نخستین بازیکن MLS بود که در یک بازی در سیستم گل و پاس گل 6 امتیاز کسب کرد.

 مسی همچنین برای نخستین بار در دوران حرفه‌ای‌اش توانست در یک بازی پنج پاس گل بدهد.

در این دیدار لوئیس سوارس، مهاجم اروگوئه‌ای اینتر میامی هت‌تریک کرد و یک پاس گل هم داد.

بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!

تیم فوتبال اینتر میامی با 24 امتیاز از 12 بازی در صدر جدول رده‌بندی کنفرانس شرق MLS قرار دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سردار آزمون وسط معرکه | دستاورد؛ جدا کردن!
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی
  • ۸ دستاورد علمی برپایی رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟
  • فرستاپن: پیشنهاد ۲۵۰ میلیون یورویی مرسدس هم راضی‌ام نمی‌کند!
  • تعلیم و تربیت یکی از مهمترین مسائل روز ارتش است
  • (ویدیو) گزارش اختصاصی CNN از نمایشگاه دستاورد‌های هوافضای سپاه